Ik heb een VPS bij Stratos met Windows server erop.
Een kameraad van me heeft daar een website opgezet maar die is momenteel opgenomen ivm geestelijke gezondheid.
Nu probeer ik eea op te lossen.
En natuurlijk heb ik Strato gebeld en ge-emaild de afgelopen dagen maar die hebben het blijkbaar zo druk met rekeningen sturen dat ze geen tijd hebben voor support. Dus doe ik een beroep op een Tweaker met Strato/VPS/Windows ervaring.
Ik heb hostname en klantenwachtwoord en kan daarmee in het klantenaccount komen.
Maar als ik met RDP naar de Windowsserver ga
en user=Administrator probeer, dan werkt het klantenwachtwoord niet.
Blijkbaar is de VPS een product binnen het klantenaccount en heb je daarvoor een apart productwachtwoord nodig.
Vraag-1: Klopt het dat je met klantenwachtwoord NIET op het Windows-VPS product kunt inloggen maar daarvoor een apart product-wachtwoord nodig hebt ?
Op die VPS zou een Plesk Control Panel moeten zitten
welke je via https://hostname.stratoserver.net:8443
zou moeten kunnen bereiken.
Bij mij lukt dat echter niet.
Vraag-2: Iemand een suggestie Hoe ik het Plesk control panel op die VPS wel zou moeten kunnen bereiken ?
Vraag-3: Iemand een idee hoe ik wel de Windows-server zou kunnen bereiken ?
Een kameraad van me heeft daar een website opgezet maar die is momenteel opgenomen ivm geestelijke gezondheid.
Nu probeer ik eea op te lossen.
En natuurlijk heb ik Strato gebeld en ge-emaild de afgelopen dagen maar die hebben het blijkbaar zo druk met rekeningen sturen dat ze geen tijd hebben voor support. Dus doe ik een beroep op een Tweaker met Strato/VPS/Windows ervaring.
Ik heb hostname en klantenwachtwoord en kan daarmee in het klantenaccount komen.
Maar als ik met RDP naar de Windowsserver ga
en user=Administrator probeer, dan werkt het klantenwachtwoord niet.
Blijkbaar is de VPS een product binnen het klantenaccount en heb je daarvoor een apart productwachtwoord nodig.
Vraag-1: Klopt het dat je met klantenwachtwoord NIET op het Windows-VPS product kunt inloggen maar daarvoor een apart product-wachtwoord nodig hebt ?
Op die VPS zou een Plesk Control Panel moeten zitten
welke je via https://hostname.stratoserver.net:8443
zou moeten kunnen bereiken.
Bij mij lukt dat echter niet.
Vraag-2: Iemand een suggestie Hoe ik het Plesk control panel op die VPS wel zou moeten kunnen bereiken ?
Vraag-3: Iemand een idee hoe ik wel de Windows-server zou kunnen bereiken ?