Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Ik werk nu voor een detacherings bedrijf, bij een club. Die club heeft aangegeven mij over willen te nemen en aangezien ik een project contract heb is dat geen heel groot probleem. Alleen de tijdspan waar alles nu in verloopt veroorzaakt bij mij nu irritatie.

Medio November, club geeft aan mij te willen overnemen, gespreken met detacheerder en die staan er voor open. Na heel wat uitzoekwerk over hoe dit dan zou moeten gaan werken. Zou dat met ingang van Juli worden.

December, Club geeft aan dat Juli nog wel erg ver weg is of dit eerder zou kunnen. Intern besprekingen etc.

Januari, detacheerder geeft aan dat dit mogelijk is.

Februari, Ik word benaderd voor een ander bedrijf wat aanzienlijk zou schelen in reistijd, dus ik loop naar de filiaalleider en geef aan dat ik meer duidelijkheid zou willen aangezien ik nu aanbod krijg van een andere club, met een mogelijkheid voor een vast contract.

Maart, gesprek gehad met filliaalleider van de club en de detacheerder, filliaaalleider geeft aan dat hij het nog 2 maanden wil aanzien. Terwijl hij wel tevreden is over mijn functioneren, maar ook aangeeft dat hij wil zien dat ik meer werk naar mij toe trek.

Detacheerder is inmiddels overgenomen door een andere club en ik krijg nu een contract dat tot eind april loopt. Nu zou de overstap naar die andere club wel een leuke zet zijn voor mijn doorgroei. Echter heb ik inmiddels er weinig vertrouwen in dat dit nog goed gaat komen. In het verleden namelijk een paar keer dit zelfde meegemaakt.

Pro's
-Leuk werk met verantwoordelijkheid

Con's
-Reistijd 45min enkele reis, in de file verdubbelt dit makkelijk waardoor ik soms wel erg vroeg begin

Nu mijn vragen, ben ik naief als ik denkt dat dit nog goed gaat komen?
Moet ik gewoon de realiteit onder ogen komen en zeggen dat ik ga soliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
waarom zou je zeggen dat je gaat solliciteren? dat gaat ze geen zak aan

[ Voor 21% gewijzigd door P.O. Box op 14-03-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
"Maart, gesprek gehad met filliaalleider van de club en de detacheerder, filliaaalleider geeft aan dat hij het nog 2 maanden wil aanzien. Terwijl hij wel tevreden is over mijn functioneren, maar ook aangeeft dat hij wil zien dat ik meer werk naar mij toe trek"

Hoelang werk je nu bij deze club ? als ze je eerst wel willen overnemen en later moeilijk gaan doen door langzaam te zijn en nog een twee maanden willen laten aankijken dan zou ik er wel klaar mee zijn.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:15

Wmm

Eerst geven ze aan je over te willen nemen, liefst nog eerder dan juli. Vervolgens zeggen ze in maart dat ze het nog 2 maanden aan willen kijken, dan komt juli ineens sowieso al erg dichtbij. Het klinkt heel erg of er intern van gedachten veranderd is, misschien hebben ze niet meer genoeg werk om je voor vast aan te nemen. Het zou nog best goed kunnen komen (maar ik zou er niet op hopen), maar het is niet netjes dat er zo met je gespeeld wordt en daar zou ik mijn conclusies aan verbinden. Ze hebben nu alles open staan om je over 2 maand alsnog niet over te nemen, ze willen het immers eerst nog "2 maand aanzien".

Als er iets anders leuks langskwam zou ik het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
P.O. Box schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:19:
Inderdaad. Volgende keer gewoon vragen hoe er er mee staat zonder reden te geven. En nu gewoon iets anders zoeken. Als ze alsnog met een aanbod komen, kun je het overwegen, anders vind je misschien wel een andere leuke baan met minder gedoe.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Klinkt simpel genoeg: kies voor jezelf.
Ik snap het dilemma, maar als die club je kent dan hebben ze die twee maanden extra niet nodig. Ik snap ook niet goed waar die eis ineens vandaan komt: is er een nieuwe leidinggevende gekomen? Of willen ze bij jou de druk opvoeren om er zeker van te zijn dat je echt voor hen kiest (en niet hun onder druk probeert te zetten met een "niet-bestaande" concurrent die je over zou willen nemen?)?

Als je dichterbij huis kan werken: doen. Zeker als het financieel niet uit maakt.

Ga dus in ieder geval het gesprek aan met dat bedrijf dat je in februari benaderd heeft: slechter kun je van een gesprek (meestal) niet worden. Als zij echt iets te bieden hebben, hoor je dat wel, als het niet interessant is is er niets dat je belet om bij die club te blijven.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
P.O. Box schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:19:
Klopt inderdaad, misschien ben ik dan te netjes naar ze toe of hooop ik stiekem dat er dan toch nog een aanbod komt wat ik eigenlijk niet moet willen.
Downloader_NL schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:24:
Hoelang werk je nu bij deze club ? als ze je eerst wel willen overnemen en later moeilijk gaan doen door langzaam te zijn en nog een twee maanden willen laten aankijken dan zou ik er wel klaar mee zijn.
Maand of 9 inmiddels niet bijster lang in principe maar meer dan genoeg om te weten wat ze aan mij hebben
Pietervs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:18:
Klinkt simpel genoeg: kies voor jezelf.
Ik snap het dilemma, maar als die club je kent dan hebben ze die twee maanden extra niet nodig. Ik snap ook niet goed waar die eis ineens vandaan komt: is er een nieuwe leidinggevende gekomen? Of willen ze bij jou de druk opvoeren om er zeker van te zijn dat je echt voor hen kiest (en niet hun onder druk probeert te zetten met een "niet-bestaande" concurrent die je over zou willen nemen?)?
Ik snap ook niet waar die eis vandaan komt ik verwachte eigenlijk dat de overdracht inmiddels op orde was en dat er concrete voorstellen gedaan konden worden. Dit viel mij dus nogal rauw op m'n dak.

Maar goed ik zie al wel dat tot dus ver iedereen een beetje hetzelfde idee heeft en dat het gewoon tijd is voor een nieuwe opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Luister naar jezelf, op het moment dat je zegt dat je bezig bent met solliciteren vertrouwd het bedrijf je niet meer.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:15:
Luister naar jezelf, op het moment dat je zegt dat je bezig bent met solliciteren vertrouwd het bedrijf je niet meer.
Als je vast voor een bedrijf werkt wel, maar op het moment ben ik slechts een ingeleende kracht met een contract dat eind april afloopt bij de detacheerder. Het bedrijf weet dat ik een vaste functie wil en daar naar opzoek ben.

Maar goed je hebt een punt ze zullen het waarschijnlijk niet zien als een optie om mij aan te nemen maar eerder afschrijven omdat ik niet nog een keertje in hetzelfde verhaaltje trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vrij duidelijk dat je filiaalleider niet gecharmeerd was van je poging om druk te zetten. Dat kan soms wel eens nadelig uitpakken.
Wellicht vind hij dat je je "teveel" thuis voelt en dat je denkt dat je het gemaakt hebt...
Dit soort gelegenheden is ook goed om jezelf eens een spiegel voor te houden.

Anderzijds, die andere baan leek je wel wat, ga daar dan mee verder. Nu kom je over als een grote twijfelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
KillerAce_NL schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:04:
Vrij duidelijk dat je filiaalleider niet gecharmeerd was van je poging om druk te zetten. Dat kan soms wel eens nadelig uitpakken.
Wellicht vind hij dat je je "teveel" thuis voelt en dat je denkt dat je het gemaakt hebt...
Dit soort gelegenheden is ook goed om jezelf eens een spiegel voor te houden.

Anderzijds, die andere baan leek je wel wat, ga daar dan mee verder. Nu kom je over als een grote twijfelaar.
Ik snap dat je het zo zou kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Ik zou de relatie met het "andere bedrijf" in ieder geval warm houden. Wat is je opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
December: Ze willen je eerder dan Juli overnemen.Joepie.

Februari: Jij gaat extra druk zetten door te dreigen met een ander aanbod en dat je tot juli wachten te lang vindt en meer duidelijkheid wilt hebben

Maart: zeggen ze dat het nog te vroeg is daarvoor en ze 2 maanden willen wachten (oftewel: mei/juni - wat overeenkomt met de uitspraak van December, rondhebben van de afhandeling voor Juli). Ook geeft dit je meer duidelijkheid, namelijk dat het nog even gaat duren, dat de richtdatum mei/juni is, en dat dus overname voor juli nog steeds het plan is.

Kortom, ze willen het voor Juli rond hebben, en hun reactie van maart blijft hetzelfde op dat vlak. Dus je hebt 2 keuzes
- Afwachten of ze zich aan hun woord houden (merk je pas in de komende maanden).
- Daad bij woord voegen en nu overstappen.

Maar terugkrabbelen/twijfel vanuit de werkgever zie ik niet echt terug, wel dat ze consistent zijn.
Enige is dat je van het gesprek rond december geen richting hebt over wanneer je de overgang kunt verwachten. Maar zowel jou als de werkgever is aan te rekenen dat er toen geen richtdatum is afgesproken om het traject rond te hebben, en zo duidelijkheid te hebben wat 'sneller dan juli' zou inhouden.

[ Voor 34% gewijzigd door Xanaroth op 17-03-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Xanaroth schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:48:

Maar terugkrabbelen/twijfel vanuit de werkgever zie ik niet echt terug, wel dat ze consistent zijn.
Enige is dat je van het gesprek rond december geen richting hebt over wanneer je de overgang kunt verwachten. Maar zowel jou als de werkgever is aan te rekenen dat er toen geen richtdatum is afgesproken om het traject rond te hebben, en zo duidelijkheid te hebben wat 'sneller dan juli' zou inhouden.
Uiteraard is de tijdlijn een ruwe geschiedenis van hoe het verlopen is. In principe zou de overname liever vroeger dan later zijn.
Xanaroth schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:48:

Februari: Jij gaat extra druk zetten door te dreigen met een ander aanbod en dat je tot juli wachten te lang vindt en meer duidelijkheid wilt hebben
Die druk was er eigenlijk al vanaf dat ik er begon, eigenlijk was het een tijdelijke klus tot oktober, in november kwamen ze erachter dat ik een project contract had en op zoek was naar een vaste baan, vandaar het aanbod.

Maar goed ik snap hoe het als een dreigement gezien kan worden. Ookal ben ik vanaf het begin er vrij transparant over geweest dat mijn uitgangspunt is het vinden van een vaste baan.

Overigens ben ik op geen enkel aanbod van een andere firma ingegaan, ik heb enkel aangegeven dat ik nu kansen liet liggen terwijl ik eigenlijk nog geen zekerheid had. Sterker nog de enige zekerheid die ik nu heb is dat ik eind april geen werk meer heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Morocius op 18-03-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Morocius schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 01:37:

[...]
Sterker nog de enige zekerheid die ik nu heb is dat ik eind april geen werk meer heb.
As in ... je zou nu dus al volop aan het solliciteren moeten zijn.
Ga solliciteren - komt daar iets interessants uit, dan kan je zien wat je wilt doen.
In het slechtste geval wordt het contract alsnog niet verlengd, maar dan is je sollicitatie-molen al wel in gang getrapt.

Want als men nu eind april ontdekt dat men nog wat geld moet besparen ... of eind juni, dan is jou aanstelling het eerste wat men kan schrappen. Dan sta je daar met lege handen.

Dat solliciteren zie ik ook niet als "ontrouw", maar eerder als realistisch. Als zij je geen zekerheid willen geven dan moet je dat zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
chime schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Dat solliciteren zie ik ook niet als "ontrouw", maar eerder als realistisch. Als zij je geen zekerheid willen geven dan moet je dat zelf zoeken.
Zo zie ik het dus ook en zo heb ik ook geprobeerd te verwoorden naar mijn werkgever. Het contract wat omgezet is en de bespreken is iets van de laatste week. Ik zou daar vandaag of in ieder geval deze week meer informatie over krijgen zo niet dan ben ik inderdaad gewoon genoodzaakt om verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:59

Qwerty-273

Meukposter

Solliciteren is ook een goede methode om te vergelijken met de markt wat je nou eigenlijk kan en daardoor waard bent. Wellicht loop je tegen een positie aan die dichter bij huis is, vaste plek, en nog eens een hoger salaris. Waarbij er meer doorgroei mogelijkheden zijn etc. etc. etc. En in het slechtse geval krijg je geen reactie / slechtere aanbiedingen (verder weg, niet vast, lager salaris) en dan weet je dat je dan op de juiste plek zit en je een eventuele aanbieding van je huidige opdrachtgever in een beter perspectief kan plaatsen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik het goed begrijp wilde je inlener (de club) graag je eerder dan juli 2015 in dienst nemen. Daartoe hebben ze jouw detacheerder (waarvoor je nog werkt op project-basis) benaderd, en expliciet gevraagd of het eerder kon. Vervolgens blijkt dat de club toch nog twijfels heeft en weer terug wil naar het oorspronkelijke tijdschema. Dat snap ik wel, want het is eenvoudiger onderhandelen voor de club. Jouw project loopt maar tot mei 2015 en daarna ben je werkloos, als ik het goed begrijp. Op dat moment van "werkloosheid" zul je eerder geneigd zijn een aanbod aan te nemen dan dat je per februari 2015 start met onderhandelen terwijl jij nog tot mei 2015 werk hebt.

Als je het hebt over het vertellen dat je solliciteert, bedenk dat eerst goed of je de club in jouw geval een kans wilt geven om een eventueel bod te overtreffen. Wil je dat niet, geef ze dan ook geen informatie en kijk wanneer je weg kunt. Wil je de club wel die mogelijkheid geven, dan is het beduidend sterker wanneer je het bod van de nieuwe club kunt overleggen. Dus in ieder geval een mailtje o.i.d. dat jij als eerste kandidaat bent gekozen voor die functie bij de nieuwe club.

Ik vermoed dat het bij detacheren en projectcontracten niet zo is, maar kijk voor de zekerheid even of de veranderingen in het arbeidsrecht per 1 januari en 1 juli 2015 voor jou gevolgen hebben. Er bestaat nu namelijk een aanzeggingsplicht.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Zo ongeveer ja, eigenlijk zou het project maar een paar maanden duren, wat dus inmiddels flink is uitgelopen. Vervolgens wilden ze overgaan tot overname. De detacheerder hanteerf daarvoor standaard een jaar. Dit vond de club te ver weg, vervolgens is mijn detacheerder overgenomen en die hebben mij een contract aangeboden waarschijnlijk met die verstande dat ik daarna overgenomen zou worden.

Maar nu is het dus zo dat ik voor dat de werkgever over wil nemen (die 2 extra maanden) mijn contract al afloopt en ik in principe al moet soliciteren aangezien ik weet dat mijn contract af zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Even een terugkoppeling, ik heb de gok gemaakt om loyaal te blijven aan het bedrijf waar ik voor werk. Er waren wat spanningen zo kreeg ik begin deze maand mijn ontslag bij de detacheerder. En heb ik tot afgelopen weekend niks concreets op papier gezien desondanks vele mondeling belofte van zowel de detacheerder en werkgever.

Maar ik heb nu een (jaar)contract binnen, dus uiteindelijk heeft het goed uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gefeliciteerd !
Pagina: 1