Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor school. Verder wil ik er wel films op kunnen kijken met goede kwaliteit.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Voor mijn laptop wil ik een windows besturingssysteem.
Ik wil wel dat hij bijvoorbeeld een photoshop programma aan kan, maar ik hoef niet een top of the bill videokaart. En ik wil er niet op gamen.
Wel wil ik er behoorlijk wat geheugen op.

Wat is je budget?

Mijn budget is 600 maximaal!

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zoek naar laptops tussen de 400 en 550 euro, met nog een kleine marge dus.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik ben van plan hem wel mee te nemen naar school en dergelijke. Hij mag wel wat wegen, maar niet te veel.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen voorkeur voor een merk, maar ik hoor vaak dat acer en asus goede kwaliteit laptops maken.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Wie kan mij wat tips geven?

Verwijderd

Vertel wat meer over welke schermgrootte je wilt, wat de accuduur minimaal moet zijn, etc. Hoe meer informatie jij geeft, des te beter advies je krijgt.

En ga gewoon de Pricewatch eens bekijken aan de hand van jouw wensen/eisen. Qua gebruikerseisen denk ik dat jij met een i3/i5 processor wel goed zit. En als je er niet op gaat gamen is videokaart ook geen eis.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat heb je zelf al gevonden? Dan kunnen we aan de hand daarvan tips geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek niet naar een bepaalde grootte in inches. Ik heb nu een macbook uit 2007 Met een scherm van 34 centimeter. het scherm mag wel iets groter zijn dan ik nu heb, maar het moet niet ten koste gaan aan de mobiliteit.
Wat accu duur betreft wil ik dat hij onder normale omstandigheden wel minimaal 8uur mee gaat.

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Je moet echt zelf wat meer moeite/onderzoek doen. Anders kunnen we niet helpen (en wil ik het ook niet trouwens).

Ga eens naar de winkel en kijk rond: hoe groot moet het scherm zijn? Til de modellen eens op... welke gewicht is voor jou echt te veel?

Op basis van de grootte van het scherm (dat je in inches meet) kan je verder zoeken. De volgende vragen zijn dan; welke resolutie wil je (als je veel films kijkt is full HD wel fijn), hoe lang moet de accu mee gaan, wil je een SSD of niet, etc.

Maar first things first: hoe groot mag hij zijn?
Klein en draagbaar, of groot en snel?

Edit: een accuduur van 8 uur is erg moeilijk voor 600 euro. Eigenlijk halen alleen macbooks dat (en die kosten >2x zoveel) of ultrabooks, die o.h.a. ook ~1000 euro kosten. Misschien is dit een goede optie: pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC007H
Niet snel, wel licht en mooi. Goed scherm. Is 13 inch genoeg voor je? Het kan goed zijn dat hij te langzaam voor je is (geen i3 of i5, maar een Core M... erg zuinig, niet zo snel).

Als je op internet koopt kan je hem natuurlijk altijd binnen 2 weken retourneren.

[ Voor 34% gewijzigd door Mad Maniak op 14-03-2015 19:37 ]