Vervangen mini PCI-express wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

• lucasmestrom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05-2023
Hey,

Ik heb een aantal vraagjes rondom het vervangen van de standaard wifi kaart die bij het moederbord komt. Deze kan namelijk naar mijn weten niet om met linux e.d. (meerdere mensen tegengekomen op het internet die problemen ondervonden). Of zit ik verkeerd????

Kan ik gewoon de huidige kaart vervangen met bijvoorbeeld een Intel Centrino Ultimate-N 6300 en de antenne gebruiken die bij het moederbord komt? Zo zie ik dat het moederbord kaartje 2plugjes heeft voor de antenna en de centrino heeft er 3. Levert dit problemen op? Zijn er nog andere opties die jullie mij aan zouden kunnen raden? Ik wil het liefst ook 5Ghz. :)

Ik zoek een?
Een mini PCI-Express wifi kaart ter vervanging van de standaard.

Wat is je budget?
Alles mag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 4790S
ASRock Z87E-ITX
2x 8Gb HyperX Savage 2.400Mhz
Samsung evo 240GB

Alvast bedankt! _/-\o_

Gr.

Lucas

[ Voor 6% gewijzigd door lucasmestrom op 14-03-2015 10:10 ]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:23
Indien de wifi kaart niet met linux zou werken kan je nog altijd een USB netwerk adapter aanschaffen.

Wil je nu echt de Intel N 6300, ik zie dat er op het moederbord i/o nog een plaats is voor een 3e aansluiting, gewoon zelf nog een 3e kabel met fitting kopen en een receiver met 3 aansluitingen vinden...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Je kunt deze drivers proberen: https://www.broadcom.com/support/802.11/linux_sta.php. Voor zover ik weet is het WiFi kaartje bij een Z87E-ITX van Broadcom.

En ja je kunt gewoon een ander mini PCIe kaartje installeren. Die Centrino 6300 heeft inderdaad 3 antenne connectors, ik vermoed omdat die 3 kanalen ondersteunt (dat heb je toch nodig met 802.11n om 450mbps te halen). Je kunt volgens mij één plug open laten (waardoor je dan een theoretisch maximum van 300mbps hebt).

Maar waarom het jezelf zo moeilijk maken met die relatief dure Centrino 6300 als je ook een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth kunt halen die ook WiFi AC ondersteunt?