Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon BDS 577; het topmodel van de BDS-range met geïntegreerde Blu-Ray. In combinatie met mijn Boston Accoustics speakerset qua geluid een prima combinatie, maar de BDS geeft al twee jaar herhaaldelijk 0diverse praktische problemen, die me er af en toe bijna toe aanzetten om hem uit het raam te gooien...Zijn er mensen die onderstaande zaken herkennen en/of oplossingen weten?

1] Bij gebruik van de BDS als geluidsweergave voor de televisie (HDMI), valt het geluid elke 3 seconden ongeveer een halve seconde weg. Niet om aan te horen dus (dit doet het apparaat overigens niet als je een cd of een blu-ray afspeelt).

2] Bij het afspelen van een cd (origineel) of usb valt de eerste halve seconde van elk nummer weg. Ook hoogst irritant.

3] Een cd (origineel) die je invoert in het apparaat wordt regelmatig weer uitgeworpen, of wordt wel ingeladen, maar met de melding 'no disc'.

4] Opstarten duurt lang. Als ik 's morgens de radio wil aanzetten, start het apparaat op met de melding 'POWER ON'. Na enige tijd verschijnt de melding 'CONNECTING TO TV' (de teleivisie staat dan verder niet aan) en pas daarna reageert deze op de afstandsbediening qua bronkeuze, volume, etc. In totaal schat ik gemiddeld een halve minuut tussen aanzetten en werkelijk geluid uit de radio...

HK zegt van klacht 2 en 4 dat deze een 'eigenschap' zijn van het apparaat?!? En klacht 1 en 3 hebben ze getracht op te lossen met een software-update, maar zonder resultaat.

Jullie info of reacties stel ik zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:57:
Ik heb een Harman Kardon BDS 577; het topmodel van de BDS-range met geïntegreerde Blu-Ray. In combinatie met mijn Boston Accoustics speakerset qua geluid een prima combinatie, maar de BDS geeft al twee jaar herhaaldelijk 0diverse praktische problemen, die me er af en toe bijna toe aanzetten om hem uit het raam te gooien...Zijn er mensen die onderstaande zaken herkennen en/of oplossingen weten?

1] Bij gebruik van de BDS als geluidsweergave voor de televisie (HDMI), valt het geluid elke 3 seconden ongeveer een halve seconde weg. Niet om aan te horen dus (dit doet het apparaat overigens niet als je een cd of een blu-ray afspeelt).

2] Bij het afspelen van een cd (origineel) of usb valt de eerste halve seconde van elk nummer weg. Ook hoogst irritant.

3] Een cd (origineel) die je invoert in het apparaat wordt regelmatig weer uitgeworpen, of wordt wel ingeladen, maar met de melding 'no disc'.

4] Opstarten duurt lang. Als ik 's morgens de radio wil aanzetten, start het apparaat op met de melding 'POWER ON'. Na enige tijd verschijnt de melding 'CONNECTING TO TV' (de teleivisie staat dan verder niet aan) en pas daarna reageert deze op de afstandsbediening qua bronkeuze, volume, etc. In totaal schat ik gemiddeld een halve minuut tussen aanzetten en werkelijk geluid uit de radio...

HK zegt van klacht 2 en 4 dat deze een 'eigenschap' zijn van het apparaat?!? En klacht 1 en 3 hebben ze getracht op te lossen met een software-update, maar zonder resultaat.

Jullie info of reacties stel ik zeer op prijs.
1: Betreft het hier audio return die hapert, dus het geluid van de tv zelf?
2: Dit is inderdaad een mankement dat bekend is bij deze apparaten. Kortom hier kan je niks aan doen, het is iets software/hardware matigs dat gewoon slecht werkt.
3: Je zou de BDS kunnen laten opsturen, dan word waarschijnlijk het loopwerk opnieuw afgesteld of vervangen.
4: Ook dit is weer een mankement waar je helaas niks aan kan doen. Eigenlijk een probleem dat wel vaker voorkomt. :(

Je zou hooguit terug kunnen gaan naar de dealer waar je de set hebt gekocht en vragen of ze hem bij de reparatie service kunnen controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Fritsvl. Dank voor reactie.

1] Nee het is echt het geluid van de receiver die wegvalt. Als ik de tv speakers aanzet, werkt het geluid prima. Volgens Harman Kardon zou ik de tv moeten instellen op PCM geluid?

2] Ongelofelijk; koop je een apparaat van 1100 euro (zonder speakers) en dan zeggen ze dat het apparaat zo geavanceerd is dat het iets eenvoudigs als een track afspelen eigenlijk niet goed kan...

3] Harman Kardon raadt mij nu aan om het eerst met een cleaning disc te proberen. En anders inderdaad opsturen.

4] Tsja...

Dealer is tot nu toe zeer meewerkend geweest, maar zij krijgen geen ondersteuning vanuit Harman Kardon. Zij staan ook verbaasd over een paar van deze punten.

Voor mij in de toekomst geen HK meer. Alleen zijn er niet zoveel alternatieven als je zoekt naar een goede 5.1 receiver met ingebouwde dvd / blu-ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harman Kardon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-01-2021

Harman Kardon

Bedrijfsaccount Harman Kardon
Beste Harman gebruiker,
Ik verzoek u wederom tot uw verkooppunt te melden. Als dit een geauthorizeerde dealer kan deze contact opnemen met onze TD om tot een oplossing te komen. U heeft nl 2 jaar volledige garantie.
met vr gr Team Harman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste HK-medewerker,

Dank voor je reactie. Ik ben inmiddels ook een aantal keer in contact geweest met jullie eigen afdeling support;
- Van onderwerpen 2 (onjuiste start van tracks) en 4 (trage opstart apparaat) concluderen zij tot mijn frustratie dat het een eigenschap is van het apparaat.
- Van onderwerp 1 (wegvallen geluid tv) is hun advies om het tv-geluid in te stellen op PCM. Ik krijg dat in mijn 2 jaar oude Philips tv uit de 8000-serie (een redelijk geavanceerde tv) niet gevonden, maar heb die vraag nu bij Philips neergelegd.
- Voor onderwerp 3 (cd's die af en toe worden uitgeworpen) ga ik een cleaning disc kopen en kijken of dat verbetering brengt.