Afbeeldingen in citaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Is er een reden dat een afbeelding in een citaat wordt omgezet naar een klikbare [afbeelding] ?

Vermoedelijk (aanname) ruimtebesparing, maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden. Zo heb ik zelf op een forum een (klikbare) verkleining via CSS geïmplementeerd. Een geciteerde afbeelding wordt door CSS verkleind naar een thumbnail die vervolgens weer klikbaar is om in origineel formaat weer te geven. Voordeel is dat je direct een beeld hebt bij hetgeen geciteerd wordt zonder dat het erg veel ruimte in beslag neemt en het ook aan kunt klikken zonder dat er een nieuw venster wordt geopend. Enige nadeel is dat een thumbnail iets meer ruimte in beslag neemt dan "[afbeelding]", maar de functionaliteit rechtvaardigt dat mijns inziens. Is natuurlijk een kwestie van smaak en elk forum zal daar anders tegenover staan. Het is dan ook slechts stof tot nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien stof tot nadenken voor je:

Ik vind het persoonlijk érg irritant dat er op een forum als dat van bijvoorbeeld autoweek.nl een optie aanwezig is om "alles" te quoten, waardoor dus ook de plaatjes vanuit de quote meegenomen worden (én ik in iedere quote de zelfde plaatjes te zien krijg).

T.Net doet dat gelukkig NIET!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
Als je per se de afbeelding(en) wilt zien kan je klikken op '[naam] schreef op [datum & tijd]'. Verder vind ik het alleen maar beter dat er [afbeelding] komt te staan in plaats van nóg een keer de afbeelding(en) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Ik lees 2x "nogmaals de afbeeldingen" maar dan wel als thumbnails. Kan handig zijn als je de originele afbeeldingen niet meer op het netvlies hebt staan en ze, zonder dat het al teveel ruimtes in beslag neemt, toch weer even te zien krijgt. Het is maar een ideetje en ik weet dat het goed kan werken, maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raider095 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:50:
Ik lees 2x "nogmaals de afbeeldingen" maar dan wel als thumbnails. Kan handig zijn als je de originele afbeeldingen niet meer op het netvlies hebt staan en ze, zonder dat het al teveel ruimtes in beslag neemt, toch weer even te zien krijgt. Het is maar een ideetje en ik weet dat het goed kan werken, maar ieder zijn ding natuurlijk ;)
De enige rede om dat soort dingen te willen gaan implemteren: Spam/Reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:52:
De enige rede om dat soort dingen te willen gaan implemteren: Spam/Reclame?
Sorry, maar als je echt niets zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niets..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raider095 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:54:
[...]

Sorry, maar als je echt niets zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niets..........
Ga niet zeggen dat iets niet zinnig is en dat iemand daarom z'n mond maar dicht moet houden zónder aan te geven waarom je iets niet zinvol vind.

Ik vrees dat je goed snapt waarop ik doelde met 'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:58:
Ga niet zeggen dat iets niet zinnig is en dat iemand daarom z'n mond maar dicht moet houden zónder aan te geven waarom je iets niet zinvol vind.

Man je kletst uit je nek. Als het werkelijk waar normaal is dat goedbedoelde suggesties hier worden afgedaan als spam/reclame dan houdt het voor mij op, je hebt toch je mening blijkbaar al klaar en ik ga er geen tijd meer in steken, ajuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd het rustig hier. We hebben allemaal het recht om onze mening en idee te uiten. Het is nergens voor nodig om een ander te gaan afbranden omdat je het niet met diegene eens bent.

Als je je er aan stoort, kan je ook een addon zoeken zoals Imagus dat het plaatje weergeeft als je met de muis op een directe link staat.

Volgens mij is het puur voor ruimte. Niet erg logisch als er 1 afbeelding is van 100px hoog, maar als je een foto topic hebt, is het wel heel vervelend om nog een keer 20 afbeeldingen te zien voordat iets zinnigs te lezen is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Ik vrees dat ik toch echt niet snap waar je op doelt, dat je opeens over spam begint komt voor mij in ieder geval aardig uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:28:
[...]

Ik vrees dat ik toch echt niet snap waar je op doelt, dat je opeens over spam begint komt voor mij in ieder geval aardig uit de lucht vallen.
Ik zal niet beweren dat het de bedoeling is/was om spam te willen plaatsen maar als een plaatje/foto eenmaal geplaatst is én ook in de reacties/quotes meegenomen wordt dan staat die inhoud meteen meerdere malen op een forum (totdat de originele post aangepast wordt).

Afbeeldingslocatie: https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/231/images/261-logo_groot-original-1259569406.png

Dit logo zou dus in alle quotes van deze post (én de reacties erop) blijven staan...... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 13-03-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, dus :? Wat heeft dat met spam, wat ongewenste reclame is, te maken?

En daarom was het voorstel van Raider ook om er een thumbnail van te maken, zodat je niet tig keer hetzelfde grote plaatje ziet. Nu ben ik daar alsnog geen voorstander van, maar het spam (of flood, wat je éigenlijk bedoelt te zeggen) te noemen vind ik overtrokken.

[ Voor 89% gewijzigd door Hahn op 14-03-2015 10:18 ]

Pagina: 1