Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:03
Even een apart topic aanmaken.

Ik heb vandaag mijn Nexus 4 en Moto G geruild voor een Nexus 5 (zonder bon trouwens) en alles werkt perfect, even mee gespeeld en daarna meteen thuis met een factory image Android 5.1 erop gezet, prima.

Alles werkt goed, geen rare dingen tot ik even naar de winkel ging en verder wou chatten, ik kreeg alleen Edge en dat vond ik raar.

Eenmaal thuis van alles geprobeerd, reboot, factory reset, APN opnieuw instellen, in de *#*#4636#*#* menu verschillende netwerk modusen geprobeerd (GSM/LTE, WCMDA preffered en ga zo door) en niks, noppes, nada geen 3G.

Ik heb zelf Vodafone een nog wat oudere abonnement zonder 4G, alleen 3G en waar beide Nexus 4 en Moto G 2nd probleemloos 3G bereik thuis hebben gehad en dat geldt overal, blijft de Nexus 5 na alles vrolijk op Edge (af en toe terug naar GPRS).

Ik ben eigenlijk ten einde raad, het zou toch niet kunnen dat de 3G chip kapot is? Aangezien GSM gewoon werkt en Edge ook, 4G kan ik niet testen helaas maar dit is irritant en tips van Vodafone (andere APN of fabrikant bellen) heb ik gedaan of het kan niet (ik heb geruild).

En volgens diegene deed 3G en 4G het prima bij diegene, wat raar is want als ik even de Vodafone kaart in een andere toestel doe werkt 3G WEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
Aan het begin zeg je dat je een factory image van android 5.1 erop gezet hebt?
Doe dit nog eens.

Toen ik nog met ROMs prutste heb ik ook ooit eens gehad dat 3G niet werkte. Dit bleek achteraf aan de ROM te liggen die ik erop gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus Android 5.1 opnieuw erop gezet, niks, toen alles android versies naar beneden afgegaan tot aan 4.4, ook niks, daarna nog cyanogemod en ook niks, geen 3G alleen Edge.

Kaart in een andere toestel geplaatst, instellingen overgeschreven en in de Nexus 5 ingevoerd, ook niks, nu terug op 5.1, een wandeling gemaakt en nota bene naast een mast gelopen en zelfs daar geen 3G, toestel geopend na een tip op xda, maar alles zit goed vast.

Ik wordt er gek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

The Wizard

Moderator Mobile
Dus bij gebruik van een andere sim werkt 3G/4G wel? Heb je al een andere simkaart aangevraagd?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
The Wizard schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:28:
Dus bij gebruik van een andere sim werkt 3G/4G wel? Heb je al een andere simkaart aangevraagd?
Nee, met een andere sim werkt 3G ook niet in de Nexus 5, terwijl als ik mijn kaart in een ander toestel doe ik vol 3G bereik heb, hetzelfde was ook toen met de Nexus 4 en Moto G voor de ruil.

Vandaag toch maar even naar Vodafone zelf gegaan en kreeg helaas te horen wat ik had verwacht, ze hebben het wel geprobeerd, de dame achter de balie deed mijn simkaart in haar privé toestel en viola, ook daar vol 3G bereik terwijl de Nexus 5 overal onderweg niet verder dan Edge komt, ook hebben wij daar haar kaart in de toestel gedaan die naast 3G ook nog 4G heeft en ook daarmee kwamen we niet verder dan Edge.

Ik ga het sowieso neerleggen via email bij diegene met wie ik ruilde, al vrees ik dat er geen weg meer terug is en dat ik met een geweldig toestel vastzit, met een mankement :F

(ik heb gewoon de meest recente Vodafone simkaart, echter heb ik gewoon een goedkoper abonnement zonder 4G, alleen 3G dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Of het is een importtoestel uit de US of iets dergelijks en ondersteund daardoor de 3/4g frequenties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Misschien moet je eens proberen om de europa modem te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dutchgio schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:56:
Of het is een importtoestel uit de US of iets dergelijks en ondersteund daardoor de 3/4g frequenties niet.
Nee, staat op de telefoon D821 dus Internationale model (ook nagecheckt met een app, ook daar staat gewoon D821)
McJawesome schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:07:
Misschien moet je eens proberen om de europa modem te flashen?
Ook al geprobeerd, nog steeds niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:56
Dat heb ik ook gehad met mijn nexus 5. Ik heb deze laten repareren en toen werkte alles weer goed. Dat was toen een hw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou, het probleem is ontdekt ik ben bij een reparatie winkel geweest en daar zeiden ze dat er niks mis met de Nexus 5 is, blijkbaar lust deze Nexus 5, ondanks diezelfde UMTS banden als mijn vorige Nexus 4, mijn Vodafone abonnement niet (de man testte zijn KPN kaart en had vol 4G en 3G bereik).

Conclusie is dus dat dit niet zo handig is, ik heb namelijk sim-only nog verlengt, dus aangezien ik 3G ECHT MOET hebben, moet de Nexus 5 helaas weg, als ik niet had verlengt was ik anders gewoon overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:44:
Nou, het probleem is ontdekt ik ben bij een reparatie winkel geweest en daar zeiden ze dat er niks mis met de Nexus 5 is, blijkbaar lust deze Nexus 5, ondanks diezelfde UMTS banden als mijn vorige Nexus 4, mijn Vodafone abonnement niet (de man testte zijn KPN kaart en had vol 4G en 3G bereik).

Conclusie is dus dat dit niet zo handig is, ik heb namelijk sim-only nog verlengt, dus aangezien ik 3G ECHT MOET hebben, moet de Nexus 5 helaas weg, als ik niet had verlengt was ik anders gewoon overgestapt.
Onmogelijk wat je hier schetst.
Ik zou een andere Vodafone sim proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 16-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Momus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:56:
[...]

Onmogelijk wat je hier schetst.
Ik zou een andere Vodafone sim proberen.
Zoals het al in de post staat, dat is al bij een vodafone winkel gebeurt, zelfs privé heb ik een sim van een kennis geprobeerd en ook dan is er gewoon geen 3G of 4G met Vodafone.

KPN werkt blijkbaar wel, verder ligt het niet aan het model aangezien het gewoon de internationale D821 is, ook heb ik op het internet gelezen dat Nexus 5 vaak last heeft van geen 3G of 4G echter bleek daar geen fix voor te zijn die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:59:
[...]

Zoals het al in de post staat, dat is al bij een vodafone winkel gebeurt, zelfs privé heb ik een sim van een kennis geprobeerd en ook dan is er gewoon geen 3G of 4G met Vodafone.

KPN werkt blijkbaar wel, verder ligt het niet aan het model aangezien het gewoon de internationale D821 is, ook heb ik op het internet gelezen dat Nexus 5 vaak last heeft van geen 3G of 4G echter bleek daar geen fix voor te zijn die werkt.
Wat je hier schetst is gewoon niet mogelijk.
Je weet zeker dat je geen APN fout gemaakt hebt?
Er zit een verschil tussen Vodafone en KPN. Aangezien je bij Vodafone wel een wachtwoord in moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Momus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Wat je hier schetst is gewoon niet mogelijk.
Je weet zeker dat je geen APN fout gemaakt hebt?
Er zit een verschil tussen Vodafone en KPN. Aangezien je bij Vodafone wel een wachtwoord in moet vullen.
Zoals dat ook al hier gezegd is, alle APN gegevens kloppen, dat is al meerdere keren nagekeken door mij, een kennis, vodafone en zelfs vergeleken met ander toestellen met een vodafone sim, ja er is een wachtwoord en inlog:

Naam
Vodafone NL

APN
live.vodafone.com

Proxy
geen

Poort
geen

Gebruikersnaam
vodafone

Wachtwoord
vodafone

Server
geen

MMSC
http://mmsc.mms.vodafone.nl

MMS-proxy
192.168.251.150

MMS-poort
8799

MCC
204

MNC
04

Verificatietype
PAP

APN-type
defaulf,supl,mms (instellen op alleen default had ook geen effect)

APN-protocool
IPv4

Roamingprotocool voor APN
IPv4

APN ingeschakeld

Drager
niet opgegeven

MVNO-type
geen

MVNO-waarde
niet ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het is duidelijk dat het niet aan het toestel ligt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Momus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:10:
Het is duidelijk dat het niet aan het toestel ligt iig.
Ik denk het zelf ook niet, anders zou ik met geen enkele kaart dus 3G of 4G moeten hebben, dit blijkt specifiek voor vodafone te zijn, mijn kaart heb ik ook al getest in andere telefoons en daar heb ik gewoon 3G, verder heb ik vanaf Android 4.4 iedere android versie 1 voor 1 geprobeerd en ook dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
De naam is alvast fout. Volgens de Vodafone toestel instellingen moet deze Vodafone live! zijn.

Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default

bron: De telefoon instellen voor internet

Dit zijn veel minder instellingen dan die jij net post. Aangezien jij de MMS instellingen gebruikt als APN voor je 3G/4G. Niet zo gek dat deze niet werken.

bron: De telefoon instellen voor MMS

[ Voor 28% gewijzigd door agoNITE op 16-03-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
agoNITE schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:16:
De naam is alvast fout. Volgens de Vodafone toestel instellingen moet deze Vodafone live! zijn.

Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default

bron: De telefoon instellen voor internet

Dit zijn veel minder instellingen dan die jij net post. Aangezien jij de MMS instellingen gebruikt als APN voor je 3G/4G. Niet zo gek dat deze niet werken.

bron: De telefoon instellen voor MMS
Raar, volgens Vodafone was dat wat ik noemde de juiste instellingen voor internet, ik heb net even andere telefoons gekeken en daar is het net als bij mij als ik mijn kaart in doe.

Ik probeerde jouw manier net, nog steeds alleen Edge, even geprobeerd in een Sony Xperia E1 en daar heb ik wel vol 3G, ook met jouw instellingen.

Even de Hi kaart van mijn vriendin gepakt, ik heb wel 3G en zwak 4G signaal, met Vodafone niks...

Dit lost het niet op, hoe raar het ook klinkt, dat ding (Nexus 5) lust gewoon geen enkele Vodafone kaart wat 3G en 4G betreft |:(

Wat wel opvalt is dat met die APN instellingen die jij gaf, hij steeds signaal verliest als mobiele data aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

dan ligt het toch echt aan de combinatie van de telefoon en jouw kaartje lijkt me? mijn vodafone sim only werkt prima in mijn nexus 5 :) en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige vodafone 4G sim only abonnee met een nexus 5 ben...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
superwashandje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:34:
dan ligt het toch echt aan de combinatie van de telefoon en jouw kaartje lijkt me? mijn vodafone sim only werkt prima in mijn nexus 5 :) en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige vodafone 4G sim only abonnee met een nexus 5 ben...
Het kan niet aan het kaartje liggen, niet aan de mijne aangezien zoals ik al meerdere keren zei, bij Vodafone hebben ze hun eigen kaart uitgeprobeerd met hetzelfde probleem en toen ik de Vodafone kaart van een kennis probeerde had ik ook dan geen 3G of 4G op mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

daarom zei ik ook dat het wss aan de combinatie ligt ;)
- de telefoon doet het wel bij een andere aanbieder
- jouw kaartje doet het wel in een andere telefoon
- andere kaartjes van dezelfde aanbieder in dezelfde soort telefoon doen het ook

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
Je zegt dat je in het *#*#4636#*#* menu verschillende netwerk modi hebt geprobeerd. In Android 5.1 kan dit ook onder Settings > More > Cellular Networks > Preferred network type.

Staat alles daar ook nog zoals het hoort?

Volgens dit topic op XDA zou het aan een loszittende kabel liggen:
Nexus 5 won't get 3G or 4G network

Even vergeten dat andere aanbieders wel keurig verbinding maken met 3G/4G. Ik zou op zijn minst een nieuwe simkaart aanvragen bij Vodafone om dit uit te kunnen sluiten.

Mocht dat niet werken, dan lijkt mij dat alles wat je zelf zou kunnen proberen, niet heeft geholpen. Dan wordt het toch een gevalletje garantie of zelf open maken en de kabel in bovenstaande XDA post controleren op defecten etc.

[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 16-03-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:56
Heb je misschien een zakelijk abonnement? Let op dat je dan niet live.vodafone.com moet gebruiken, maar office.vodafone.nl als APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
agoNITE schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:48:
Je zegt dat je in het *#*#4636#*#* menu verschillende netwerk modi hebt geprobeerd. In Android 5.1 kan dit ook onder Settings > More > Cellular Networks > Preferred network type.

Staat alles daar ook nog zoals het hoort?

Volgens dit topic op XDA zou het aan een loszittende kabel liggen:
Nexus 5 won't get 3G or 4G network

Even vergeten dat andere aanbieders wel keurig verbinding maken met 3G/4G. Ik zou op zijn minst een nieuwe simkaart proberen om dit uit te kunnen sluiten.
Ik heb een nieuwe simkaart van Vodafone meegekregen vorige week toen ik daar met dit probleem langskwam.

En onder de voorkeursnetwerktype heb ik 3G en 4G geprobeerd.

Verder zag ik inderdaad informatie over de probleem met een loszittende kabel, volgens de man in een reperatie shop is alles in orde, en als een kabel los zou zitten denk ik dat 3G bij andere netwerken het niet zou doen.

@wjnieuw, ik heb een particulier abonnement maar heb ook voor de zekerheid zakelijke instellingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bij de release van Lollipop waren er met Vodafone SMS-gerelateerde problemen. Nu is 5.1 nog niet wijd verspreid geloof ik, dus probeer eens opnieuw te flashen met 5.0.1 of 5.0.2. Dan weet je in ieder geval ook zeker dat die versie de oorzaak niet is en Vodafoneinstellingen niet (weer) in de clinch liggen met een lollipop-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bastiaan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:22:
Bij de release van Lollipop waren er met Vodafone SMS-gerelateerde problemen. Nu is 5.1 nog niet wijd verspreid geloof ik, dus probeer eens opnieuw te flashen met 5.0.1 of 5.0.2. Dan weet je in ieder geval ook zeker dat die versie de oorzaak niet is en Vodafoneinstellingen niet (weer) in de clinch liggen met een lollipop-update.
Ook dat heb ik geprobeerd, staat in de post, ik heb alle versies sinds 4.4 uitgeprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 16:11
En als je nou eens een 4.4.4 kitkat flashed? Dus ook je radio er bij flashen? Kan je misschien uitsluiten dan je misschien een incompatible radio.img geflashed hebt.

Ikzelf zit ook bij Vodafone op Nexus 5 en welke rom ik er ook tegen aangooi alles werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Senaxx schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:41:
En als je nou eens een 4.4.4 kitkat flashed? Dus ook je radio er bij flashen? Kan je misschien uitsluiten dan je misschien een incompatible radio.img geflashed hebt.

Ikzelf zit ook bij Vodafone op Nexus 5 en welke rom ik er ook tegen aangooi alles werkt gewoon.
Als je factory image gaat flashen flasht hij toch automatisch de radio mee?

Want zoals ik al zei, ik heb iedere versie vanaf 4.4 geprobeerd (dus 4.4, 4.4.1, 4.4.2, 4.4.3, 4.4.4, 5.0, 5.0.1 en nu 5.1).

Verder ook cyanogenmod 11 geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 16-03-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvc12
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 15:00
Probeer als APN eens "office.vodafone.nl" sommige abbo's gebruiken die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Als je factory image gaat flashen flasht hij toch automatisch de radio mee?

Want zoals ik al zei, ik heb iedere versie vanaf 4.4 geprobeerd (dus 4.4, 4.4.1, 4.4.2, 4.4.3, 4.4.4, 5.0, 5.0.1 en nu 5.1).
Ligt er een beetje aan hoe de je image flashed. Normaalgesproken zal hij eerst de bootloader en radio flashen en daarna de rom. Ik flash de radio namelijk altijd apart / handmatig via fastboot . Je zou als je al op 5.1 zit ook nog een apart kunnen flashen.

code:
1
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.25.img

bovenstaand is de 5.1 radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm ik draai nu op 5.1 de 5.1 radio, ik probeer wel die van 4.4.4 dan maar, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
Hmm ik draai nu op 5.1 de 5.1 radio, ik probeer wel die van 4.4.4 dan maar, voor de zekerheid.
Nou de 4.4.4 radio zal denk ik niet op 5.1 werken. Maar het kan geen kwaad hem eens achteraf apart te flashen in fastboot. Als je naar 4.4.4 gaat zal je ook weer de 4.4.4 radio moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus, opnieuw geprobeerd door radio los te flashen, heb alle Nexus 5 radio images geprobeerd, effect is steeds hetzelfde geen 3G, alleen Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 11:33
Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:10:
Dus, opnieuw geprobeerd door radio los te flashen, heb alle Nexus 5 radio images geprobeerd, effect is steeds hetzelfde geen 3G, alleen Edge.
Lijken meer mensen met jouw probleem te zitten:

http://forum.vodafone.nl/...s-5-problemen/td-p/224807
http://forum.vodafone.nl/...et-LG-Nexus-5/td-p/224769

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Pagina: 1