Hallo beste tweakers,
Ik heb al een tijdje geleden een gtx 670 gekocht. Heeft het altijd prima gedaan maar de laatste tijd krijg ik een beetje het gevoel dat hij er geen zin meer in heeft.
Allereerst even snel mijn pc:
- i7 3770k, niet overclocked.
- 16gb ram, corsair.
- Ssdtje van 265g
- En dus een Asus gtx 670.
Ik speel altijd op een beeldscherm en resolutie van 1080p.
Nu ben ik de laatste tijd weer wat aan het gamen en helemaal opnieuw "in love" met Diablo 3.
Mijn vraag/probleem:
Ondanks dat graka wat oud is zou ik toch wel verwachten dat hij geen problemen zou moeten hebben met het spelen van D3 op 60+ fps.
Dit is dus niet altijd het geval. Op rustige momenten in het spel zweeft hij net boven de 70 fps. Maar als het drukker wordt zakt dat al redelijk snel richting de 30 ~40!
Ik heb even wat extra dingen gecheckt en daar verbaaste ik mij een beetje over:
De kaart word niet warmer dan 45~50 graden(ook niet op de drukke stukjes). Ook de processor blijft rustig onder de 50 graden.
Waarom geeft de kaart niet wat extra gas om de framedrops op te vangen?
Graag hoor ik of jullie weten wat dit is, wat ik er aan kan doen of nog kan testen.
Alvast heel erg bedankt
Ik heb al een tijdje geleden een gtx 670 gekocht. Heeft het altijd prima gedaan maar de laatste tijd krijg ik een beetje het gevoel dat hij er geen zin meer in heeft.
Allereerst even snel mijn pc:
- i7 3770k, niet overclocked.
- 16gb ram, corsair.
- Ssdtje van 265g
- En dus een Asus gtx 670.
Ik speel altijd op een beeldscherm en resolutie van 1080p.
Nu ben ik de laatste tijd weer wat aan het gamen en helemaal opnieuw "in love" met Diablo 3.
Mijn vraag/probleem:
Ondanks dat graka wat oud is zou ik toch wel verwachten dat hij geen problemen zou moeten hebben met het spelen van D3 op 60+ fps.
Dit is dus niet altijd het geval. Op rustige momenten in het spel zweeft hij net boven de 70 fps. Maar als het drukker wordt zakt dat al redelijk snel richting de 30 ~40!
Ik heb even wat extra dingen gecheckt en daar verbaaste ik mij een beetje over:
De kaart word niet warmer dan 45~50 graden(ook niet op de drukke stukjes). Ook de processor blijft rustig onder de 50 graden.
Waarom geeft de kaart niet wat extra gas om de framedrops op te vangen?
Graag hoor ik of jullie weten wat dit is, wat ik er aan kan doen of nog kan testen.
Alvast heel erg bedankt