Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Hallo,

Vandaag heb ik van een kennis een Netgear Readynas gekregen die hij al een tijdje niet meer gebuikte. Het is een SC101T.

De NAS is een tijd niet in gebruik geweest en wat de instellingen ooit zijn geweest is onbekend. Mijn probleem is dat ik het apparaat niet aan de praat krijg.

Zodra ik de NAS aan mijn modem hang, krijgt het apparaat 5 ip-adressen uitgedeeld (op 5 verschillende mac adressen). Op geen van de 5 is het apparaat via een browser te bereiken. Hetzelfde resultaat krijg ik als het apparaat aan mijn router hang, dus het modem of de router zijn niet het probleem denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qc05zn.png

De NAS reageert wel op alle 5 adressen op ping requests, maar dat is dan ook het enige teken van leven.

Het resetten van de NAS via het knopje achterop lijkt niet te lukken (of geeft in ieder geval weer dezelfde uitkomst).

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om in het instellingenmenu van de NAS te komen?

edit:
Nu de NAS opgestart zonder schijven erin, nu krijgt ie nog maar 1 ip adres, dus het lijkt erop dat er 4 volumes op de NAS staan. Echter, nog steeds geen manier om iets in te kunnen stellen

edit:
Ah, nu begin in het te begrijpen, het ding heeft geen ondersteuning voor Windows 7, laat staan Windows 8. Wat een *** apparaat

Bij voorbaat dank!

[ Voor 16% gewijzigd door wph op 13-03-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Vaag apparaat: het is geen NAS maar een SAN, het is de bedoeling dat je de harddisks als block device gebruikt in Windows. Dat gaat inderdaad op geen enkele manier werken zonder drivers. Er schijnt wel iets te zijn via OpenWRT maar ik kon zo snel niet vinden hoe nuttig je het ding kunt maken.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:31
Ik kende het dat type niet eens, maar zoals wat ik zie op Google afbeeldingen is hij best verouderd :P

Laat staan dat er W7 / W8 drivers voor te vinden zijn, nu snap je waarschijnlijk waarom je hem gratis hebt gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wph schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:10:
het ding heeft geen ondersteuning voor Windows 7, laat staan Windows 8. Wat een *** apparaat
Om een apparaat uit 2007 nu direct het predikaat *** toe te kennen omdat hij geen W8 drivers heeft, lijkt me een beetje overdreven. Het is eerder omgekeerd. Waarom ondersteund W8 die SAN niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Mijzelf schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:29:
[...]

Om een apparaat uit 2007 nu direct het predikaat *** toe te kennen omdat hij geen W8 drivers heeft, lijkt me een beetje overdreven. Het is eerder omgekeerd. Waarom ondersteund W8 die SAN niet?
Het apparaat is uit 2007 en heeft niet alleen geen W8 drivers maar ook geen W7 drivers en W7 werd in 2009 geïntroduceerd. Dat verdient toch geen schoonheidsprijs...

Maar goed, het is me nu dus duidelijk waarom het apparaat niet werkt, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:31
wph schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Het apparaat is uit 2007 en heeft niet alleen geen W8 drivers maar ook geen W7 drivers en W7 werd in 2009 geïntroduceerd. Dat verdient toch geen schoonheidsprijs...

Maar goed, het is me nu dus duidelijk waarom het apparaat niet werkt, jammer maar helaas.
Netgear maakt mooie producten maar ik blijf van die NAS lijn af en koop dan liever een Synology.
Pagina: 1