Sennheiser RS 170 batterij vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 09:37
In de draadloze hoofdtelefoon RS 170 van Sennheiser zitten 2 AAA NiMH batterijen meegeleverd. Bij dergelijke batterijen is het bekend dat het schadelijk is om ze op te laden voor ze volledig leeggelopen zijn.

Probleem is echter: vanaf het moment ik de hoofdtelefoon in de houder plaats, herlaadt die automatisch de batterijen. Ook al staat hij volledig af. De enige oplossing is dan nieuwe herlaadbare batterijen zoeken, maar dan wel AAA Li-ion.

Ik heb niet veel verstand van de parameters volt en ampère. Met wat moet ik dan zeker rekening houden opdat ik de juiste batterijen kies? De meegeleverde batterijen zijn 1,2V en er staat ook op: min 750mAh. Voor zover ik weet, slaat de 750 mAh op de hoeveelheid stroom die de batterij levert. Maar mag ik dan een batterij nemen die hoger is van voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee.

En, je wil ook geen li-ion cellen gebruiken, want dat gaat niet goed samen met de bestaande lader.

Op het moment dat de nimh cellen op hun eind zijn, zou ik ze vervangen voor exact dezelfde.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

750 mAh is de capaciteit van de batterij, hoe hoger hoe beter. De spanning moet normaal gesproken gelijk zijn - bij batterijen heb je natuurlijk een verschil tussen volle of (bijna) lege accu's dus apparaten zijn daar ook voor gebouwd.

Verder eens met bovenstaande, gewoon nieuwe NiMH's erin stoppen. Kun je de hoofdtelefoons niet 1x per maand ofzo een tijd aan laten staan zodat ze helemaal ontladen? Dan heb je wat minder last van het geheugen effect van NiMH's cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 09:37
Als je dezelfde specs zou gebruiken, maar li-ion, is er dan toch nog een verschil voor de herlader?