Hellup! Asus P5A + K6-2 500 setup ...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeroxy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2007
Heejz,

Heb gisteren een P5A + K6-2 500 gehaald bij Mycom. Had nog wat andere spulletjes, dus leek me leuk als 2e systeempje ...

Boel in elkaar gepleurd (1e keer ;), en starten maar .. dacht ik :(

Ik heb de volgende problemen/vragen en ik hoop dat iemand me (snel) kan helpen:

- De PC start wel gewoon, detecteert geheugen, cpu en ide spulletjes, en ik kan van een floppy booten. Echter van HD wil ie niet booten! krijg een lang, snel getik vanuit de HD (3.2 gig WD) dat niet wil ophouden =[ .. als ik van flop boot en dan naar C: ga kan ik gewoon op de HD rondkieken .. iets verkeerd aangesloten?

- Soms als ik van flop boot, hangt de boel tijdens het laden van smartdrive .. soms niet .. vaag?

- Een softboot, resetknop of ctrl-alt-del, levert soms het gewenste resultaat, maar soms slaat ook de monitor uit, gaat ff het cd-rom lampje branden en moet ik de computer uitzetten en weer aanzetten !??!

mja vaag dus .. alle hulp is welkom!

ps ik heb hem iets overclockt op 5x110 .. toch maar op gewoon 5x100 doen?

pps ik wil er later een voodoo3 3000 agp in doen (nu oude matrox 2d) .. gaat dat werken?

HELP!

Z

Verwijderd

Ik zou die 500 niet overklokken, die loopt volgens mij al op zijn tenen :( en heb je de boot partitie op je harddisk wel active gezet met fdisk is ie wel primary master?? ???? staat je bios ok???? et kan van alles zijn.....

• Zeroxy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2007
mja ... toch gaarne enige aanbevelingen want ik weet niet echt goed wat ik nu moet doen :(

(en ik wil eigenlijk dit weekend onze eerste Quake3 Summer Cup match in m'n lannetje kunnen spelen ;))

Z.

Verwijderd

wat voor geheugen gebruik je
pc100 of iets anders?

is het lager dan bevonstaande dan denk ik dat je geheugen te laat zijn sync krijgt
en dan gaat het mis.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb zelf een P5A-B + K6-2-500 met gewoon PC100 geheugen en een oude 5.1 GB schijf en dat draait prima.
pri-ma = HD
pri-sl = niks
sec-ma = CD-rom (Aopen 32x)
sec-sl = niks

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Dat getik van je hardeschijf is waarschijnlijk omdat ie simpelweg gecrashed ofterwijl kaduuk is, heb ik hier ook gehad en dan kan je wel gewoon rondkijken en mischien af en toe starten maar er zit iets goed fout..denk dat het iets met de koppen te maken heeft.

Dat met smartdrive werkt denk ik niet omdat ie daarmee de hdd cached en omdat die naar mijn idee kapot is loopt ie daarop vast..(is maar een idee :) )

Dat laatste over de softboot, zou wel eens met het overklokken te maken kunnen hebben, zou ik verder ook niet weten..

laterz!!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
doet ie dat ook op 100MHz fsb.

ik denk nl. dat je hd de snelheid van de pci niet meer aankan aangezien die op 112/3 draait

er staat 112 omdat op mijn p5a de 110 setting 112 was

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb ook een asus p5a (ok ok tis een p5a-b) en die heeft ook problemen met de harddisk. Maximale snelheid die tie haalt is 3 Mb/sec of zo. Terwijl de harddisk die dr aan zit makkelijk 15-20 mb halen kan. Snap ik niet. Zet je die hd op een promise kaartje krijg je hetzelfde resultaat.

Maggoed. Heb je wel het nieuwste bios erop staan? Nieuwste versie is 1010 geloof ik. Versie die ze shippen is ouder dan dat.

Doe in dos trouwens eens een fdisk /mbr , dat deed bij mij laatst wonderen. Ik kon namelijk ook niet booten van een (lege) harddisk, omdat daar nog geen mbr opstond.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Pagina: 1