WD red vs WD red Nas

Pagina: 1
Acties:

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:09
De titel zegt het eigenlijk al ik heb 2 HDD's op het oog voor mijn nas.
Ik heb deze 2 modellen gevonden. Ik kom er niet uit welke ik moet kiezen.

http://tweakers.net/product/315370/wd-red-sata-6-gb-s/

http://tweakers.net/product/335293/wd-red-network-nas-hdd/

Zijn er verschillen of is het gewoon een marketing truc om meer te kunnen vragen voor de schijven?

Verwijderd

Ik vermoed dat die laatste een boxed versie is; terwijl hardeschijven normaliter bulk in aan behuizing worden geleverd, zonder extra's.

WD Red heb je overigens niet strict nodig voor een NAS. WD Green werkt ook op de meeste NAS systemen, behalve die op Windows FakeRAID of oudere hardware RAID werken.

De nieuwste WD Greens hebben ook headparking gereduceerd, dus daar hoef je niets meer aan te veranderen. WD Green 6TB was dit in mijn geval. Of de huidige 4TB Greens e.d. ook voorzien zijn van de nieuwe headparking policy, weet ik niet.

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:19:
Ik vermoed dat die laatste een boxed versie is; terwijl hardeschijven normaliter bulk in aan behuizing worden geleverd, zonder extra's.

WD Red heb je overigens niet strict nodig voor een NAS. WD Green werkt ook op de meeste NAS systemen, behalve die op Windows FakeRAID of oudere hardware RAID werken.

De nieuwste WD Greens hebben ook headparking gereduceerd, dus daar hoef je niets meer aan te veranderen. WD Green 6TB was dit in mijn geval. Of de huidige 4TB Greens e.d. ook voorzien zijn van de nieuwe headparking policy, weet ik niet.
Bedankt voor je reactie!
Dus als ik het goed begrijp betaal je alleen extra voor de verpakking?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21
Die 'NAS' versie lijkt inderdaad een retailbox, maar wat er in de spec in de pricewatch extra bij staat: "Gratis Acronis® True Image WD Edition clone software". Voor wat het je waard is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:19:
WD Red heb je overigens niet strict nodig voor een NAS.
Eigenlijk het enige dat echt een 'verkoop argument' is, is de betere correctie voor micro trillingen. Oftewel bij meerdere HDD's in een NAS waarbij er een zeer klein onbalans in één of meerdere HDD's zit, zou dit effect kunnen hebben op de andere HDD's. Dit zie je ook terug in de URE waardes die de fabrikant opgeeft.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:34
DukeBox schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Eigenlijk het enige dat echt een 'verkoop argument' ...
REDs hebben ook 3 jaar garantie i.p.v. 2 jaar op de Greens.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:06
FrenzyFreak schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:12:
REDs hebben ook 3 jaar garantie i.p.v. 2 jaar op de Greens.
Hangt ook van OEM / retail af. OEM geeft de fabrikant maar 1 jaar (+aanvullende diensten zoals recovery) en moet je bij de winkel verder aankloppen.
Pagina: 1