Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPNP niet beschikbaar op TL-WR1043

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik op mijn PS3 de verbindingsstatus bekijk dan komt er bij UPNP te staan : Niet beschikbaar.

Heb toen in de router gekeken en hij staat gewoon aan, heb het al eens aan en uit gezet maar mocht niet baten.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

Grtz, Max

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Vertel eens iets meer? Vaak zijn het de dubbel NAT problemen namelijk.

Begin is met de uitleg wat er allemaal aan apparatuur in het netwerk hangt. Vanaf je provider tot aan de playstation.

U+

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf de ingang (glasvezel Vodafone).
Eerst kom je de router tegen de TP Link WR1043ND, daarna loopt er een kabel naar de 2e router, waarvan de DHCP service uitstaat en de kabel wat hem voorziet van internet in een switch-poort zit.

Die 2e router is een Cisco Linksys E1200 alleen hier zit niet mijn PS3 op aangesloten.

Vanuit de TP-link loopt er een kabel naar mijn bureau, waar een Switch (ook) van TP-:Link op zit aangesloten.

Aan de Switch hangen: 2 PC's en de PS3.
Aan de TP-Link router hangen: Eminent mediaspeler en interactieve HD recorder.
Aan de Cisco router hangen: 1 PC, 1 Laptop, Zyxel NAS.

Via Wifi: IP Camera, 3 telefoons, 2 tablet's.

Is dit voldoende info??

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Komt de glasvezel rechtstreeks in de TP-Link? Waarschijnlijk zit daar nog een modem tussen die communiceert met Vodafone?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, een of ander kasje. De interactieve HD recorder zit daar in, die zit niet in de TP Link

• Jeroen_ae92
Volgens mij is dat een gewoon glasmodem. Ik neem aan dat je externe ip direct op de TP link uitkomt.
Anyway, volgens mij is dit wel een handig stukje leesvoer waar je vermoedelijk de oplossing wel uithaalt.

http://portforward.com/en...Station_3_Remote_Play.htm

U+

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt idd uit op de TP-link.

Welk IP adres moet ik invullen bij IP adres, dat van de router of van de Playstation??

Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/TP-Link/TL-WR1043ND/TL-WR1043ND4.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 21:18 ]

• Jeroen_ae92
Die van de playstation. Daar forward je immers het verkeer naar toe.

Tip van de dag: Geef je playstation eerst een fixed ip!
Dat kan zo of beter nog, zo (pagina 48 om precies te zijn)

U+

Verwijderd

Topicstarter
Okaay ga ik eens proberen.
Meer poorten zouden niet open hoeven??

Nog een vraagje..

Dit moet ik ook doen bij een vriend van mij. Alleen deze hebben 2 ps3's hoe doe ik dit?

Zij hebben een ZTE h220n router.

Het probleem is eigenlijk dat ik mijn upnp niet beschikbaar is.

Maar het gaat om de game gta online, als een iemand een invity only session maakt kunnen er 2 joinen en de laatste krijgt dan een error en is dan "left". Het rare is dat iemand anders het steeds is die die error krijgt. Wat kan dit zijn?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 22:12 ]

Pagina: 1