Aankoopadvies voor verschillende onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Nyanas
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-03-2021
Hey iedereen

ik zit met een aantal vraagjes ivm wat nieuwe onderdelen.

Mijn huidig systeem

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/POerdxC.png

Deze is samengesteld geweest door m'n broer, maar ik heb het idee dat hij niet echt goed is.
Bij heel veel games heb ik best een lage fps.

Het doel van de pc is stabieler kunnen gamen, het hoeft niet op ultra settings :-)

Budget is meer op maand basis bekeken. Ik kan hier iedere maand een 300 € voor investeren, tot dat ik het de compu heb die het goed doet.

Wat raden jullie me aan om te vervangen, en wat als eerste (dus dat ik al direct wat verbetering merk in combinatie met m'n huidige setup)

hartelijk dank

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Waar merk je precies dat je pc ontoereikend is?

1680x1050 is een relatief lage resolutie wat het wat makkelijk maakt voor je pc.

[ Voor 47% gewijzigd door Thomg op 13-03-2015 17:00 ]

• Nyanas
bij eender welk spel wat ik speel haal ik maar pakweg een 20 fps, eender welk spel het is.

die 1680 x 1050 is omdat ik atm met m'n backup scherm bezig ben haha.

Ben persoonlijk ook echt van mening dat ik een betere pc nodig heb aangezien ik van plan ben om star citizen te gaan spelen, en met deze setup het niet echt haalbaar is

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Je cpu is een and quadcore, iets wat ronduit matig is, en je gpu weten we nog niets over behalve dat hwt een 2xx serie is. Welke gpu us het exact? Je mobo us volgens mij decent genieg om een hexa of octacore te draaien.

Welke voeding heb je?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ardjee schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:32:
Je cpu is een and quadcore, iets wat ronduit matig is, en je gpu weten we nog niets over behalve dat hwt een 2xx serie is. Welke gpu us het exact? Je mobo us volgens mij decent genieg om een hexa of octacore te draaien.

Welke voeding heb je?
Quadcore? More like a hexacore :P pricewatch: AMD FX-6100 Boxed

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Nyanas
aaahja m'n excuses, gpu is een r9 270 van gigabyte.

en voeding is http://be.hardware.info/p...modular#tab:specificaties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat had je zelf zoal al gevonden? Hier op Tweakers gaan we uit van eigen input!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Beetje afhankelijk van de spellen natuurlijk, maar met deze setup moet je wel meer dan 20 FPS kunnen halen in veel spellen. Zeker bij 1680x1050.

Over welke games hebben we het dan? En heb je last van hele lage FPS/framedrops/stotteren?

En als je 300 per maand te besteden hebt zou ik die lekker even op zak houden tot er meer over star citizen bekend is qua benodigde specs.

Er zijn al wat benchmarks uit voor de alpha. Ff googeluh :)

Verwijderd

Overklok die FX eens zou ik zeggen, 1 GHz kan er nog wel bij (wat je overigens niet moet doen met de standaard koeler).

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
My bad! Op mijn smartphone dacht ik 4100 te lezen ipv 6100.

In dat geval is een gpu upgrade nog wel eventueel te overwegen.

• Nyanas
voor de gpu was ik aan het denken om er een r9 290 in te steken (de extra euro's voor een x is me net iets teveel voor de performance).

Verder nog een nieuwe ssd erbij, want die 60 is toch echt wel te weinig.

Nu ben ik ook aan het twijfelen voor m'n ram, soms zit ik echt aan de max voor ram gebruik, dus ik denk dat 8gb geen overbodige luxe is?

En dan uiteindelijk de cpu naar een fx-8xxx ?

De koeling op m'n cpu is trouwens niet stock maar een scyte mugen (dacht ik) dus die is wel altijd koel zat.

De games waar ik het over heb zijn BF4, daar kom ik bij medium setting rond de 30 fps, wat volgens mij toch best laag is.

World of warcraft rond de 20 fps in towns, in een instance tegen de 30 fps

En star citizen zelf op low settings rond de 15 fps.

Het feit van de 300 per maand is dat ik niet al teveel in 1x wil uitgeven, maar alles per x (nooit veel geduld)

Verwijderd

In BF4 is met een 8350 nog wel wat winst te behalen maar in WoW en SC niet. Die leunen behoorlijk op de snelheid van 1 core en daar is AMD nou net niet goed in.
Investeer in een Intel, een i3 4160 doet het al beter dan een FX 6300 en dat is de best for bucks game cpu van AMD.

• Nyanas
Ah ok ok, dus eens gaan kijken voor een andere cpu en mobo dan.

En hoe zit het nu als ik nu mijn gpu verander naar een 290 (wat ik waarschijnlijk toch ga doen), helpt dit me al vooruit?

Verwijderd

Ik verwacht dat je cpu een bottleneck zal zijn. Beter eerst cpu en mobo ugraden + 4gb geheugen erbij en later gpu.

• Nyanas
ok na even wat rond te kijken op de best buy guide ga ik dan het volgende doen "deze maand" :*)

https://www.alternate.be/...ord/html/product/1080890?

https://www.alternate.be/...sor/html/product/1128196?

in orde?

Verwijderd

i5 4460 is voldoende. Verschil met een 4590 zal je niet merken.
Mobo kan goedkoper. Een pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 bijvoorbeeld. Wel aan de verkoper vragen of er een recent bios op staat dat ondersteuning biedt aan de Haswell refresh cpu's. Dit geldt trouwens ook voor b85 borden.

• Nyanas
nee idd, en is toch weer 30 euro verschil.

Goed,ik denk dat het die 2 gaan worden. Ik laat je morgen weten hoe het is gegaan :-)
Pagina: 1