Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
En als het wel energie moet zijn, is de eenheid niet (kilo)Watt maar (kilo)Joule, oftewel Watt/seconde. Je kunt ook (kilo)Watturen nemen als eenheid, maar dan weet ik niet zeker of je daarbij wel van energie als natuurkundige grootheid kunt spreken...
Wattseconde moet het dan zijn, Watt/seconde bestaat niet. kWh kan prima als natuurkundige eenheid, het is net zoals Joule een afgeleide eenheid.Icephase schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:00:
En als het wel energie moet zijn, is de eenheid niet (kilo)Watt maar (kilo)Joule, oftewel Watt/seconde. Je kunt ook (kilo)Watturen nemen als eenheid, maar dan weet ik niet zeker of je daarbij wel van energie als natuurkundige grootheid kunt spreken...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hee, je hebt gelijk! Dan is kWh dus ook een eenheid behorend bij de natuurkundige grootheid energie. Dat is namelijk wat ik me afvroeg, niet of kWh een grootheid of een eenheid was.Universal Creations schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:15:
[...]
Wattseconde moet het dan zijn, Watt/seconde bestaat niet. kWh kan prima als natuurkundige eenheid, het is net zoals Joule een afgeleide eenheid.
Deze fout wordt vaker gemaakt in artikelen van t.net. Het is of:
"Het is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilowatt aan elektrisch vermogen draadloos te leveren naar een ontvanger op 55 meter afstand."
Er wordt een vermogen geleverd van 1,8 kilowatt = 1800 watt oftewel 1800 Joules per seconde aan energie over te brengen
óf:
"Het is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilowattuur aan elektrische energie draadloos over te brengen naar een ontvanger op 55 meter afstand."
Er is in totaal 1,8 kilowattuur overgebracht (vergelijkbaar met de energie nodig voor één uur lang leveren van 1,8 kilowatt vermogen (=1,8 * 1000 * watt * 1 uur = 1800 * watt * 3600 seconde = 1800 * 3600 * Joule)).
"Het is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilowatt aan elektrisch vermogen draadloos te leveren naar een ontvanger op 55 meter afstand."
Er wordt een vermogen geleverd van 1,8 kilowatt = 1800 watt oftewel 1800 Joules per seconde aan energie over te brengen
óf:
"Het is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilowattuur aan elektrische energie draadloos over te brengen naar een ontvanger op 55 meter afstand."
Er is in totaal 1,8 kilowattuur overgebracht (vergelijkbaar met de energie nodig voor één uur lang leveren van 1,8 kilowatt vermogen (=1,8 * 1000 * watt * 1 uur = 1800 * watt * 3600 seconde = 1800 * 3600 * Joule)).
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Daarmee suggereer je dat ze een uur lang energie hebben overgedragen. (of meer/minder energie per seconde in een kortere/langere tijd natuurlijk) en dat klopt niet. Er is nergens gezegd hoe lang ze deze energieflux in stand hebben gehouden.AxzZzeL schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:19:
ófHet is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilowatt aan elektrisch vermogen draadloos over te brengen naar een ontvanger op 55 meter afstand.
zijn wat mij betreft de beste mogelijkheden tot verbetering"Het is Japanse wetenschappers gelukt om via microgolven 1,8 kilojoule aan elektrische energie per seconde draadloos over te brengen naar een ontvanger op 55 meter afstand.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Pagina: 1