Lage FPS bij CS Source, Red Orchestra 2, COD2 geen problemen

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 22:45
Zoals mijn topic titel al aangeeft heb ik problemen met de framerates van Counter Strike Source en Red Orchestra 2. Dit probleem speelt eigenlijk sinds ik de spellen weer eens wou gaan spelen.

Het begon allemaal toen ik Red Orchestra 2 had geinstalleerd en ging spelen, ondanks dat ik alle settings op low had gezet bleef het maar traag lopen en was het nagenoeg onspeelbaar. Laatste keer dat ik dit spel had gespeeld zonder lag was ongeveer een jaar geleden. Gisteren ook maar eens besloten om CS Source te spelen, dus na 10 minuten was die geïnstalleerd op Steam en kon ik spelen. Maar ook bij CS Source had ik FPS drops, niet zo erg als bij RO2 maar toch wel opvallend. Zeker omdat het een game is die toch heel wat ouder is en mijn verouderde systeem zou dit met 2 vingers in de neus moeten kunnen draaien.

Wat ik wel vreemd vind is dat Call of Duty 2 zonder enige fps drops draait en altijd vloeiend blijft. Het is dan wel niet zo licht als RO2 maar CS Source heeft wel fps drops.

Hieronder nog even de specs van mijn systeem:
Intel Core 2 Duo E6600
4GB RAM
128GB SSD ( 830 Samsung Evo )
Radeon HD 5750
1920 x 1200 resolutie

Vervolgens nog even een samenvatting van wat ik zoal geprobeerd heb:

- Nieuwste drivers van AMD geinstalleerd
- Steam verwijderd en opnieuw geinstalleerd en dus vervolgens beide games
- Virusscan gedraaid
- Scan gedraaid met Spyware Search & Destroy
- Voor beide games met de instellingen gespeeld, alles op low maar maakt bijna niks uit

Iemand nog meer suggesties? Ik weet dat mijn systeem niet het nieuwste meer is maar deze games hebben in het verleden volledig vloeiend gedraaid maar nu krijg ik het niet voor elkaar :(

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

CSS is cpu limited op jouw cpu (bron eigen ervaring), met name in zware maps. Je kan hem nog ocen van 2.4 naar 3.2 om te zien of dat helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 13-03-2015 16:16 ]

• Vlassie1980
Ok, maar hoe verklaar je dan dat ik nu wel die fps drops heb en eerder niet?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Als je windows installatie al even oud is helpt het zo nu en dan wel eens om botweg windows te herinstalleren, zo te zien heb je al alles gedaan wat je kan doen.

Iets als een 30GB partitie maken voor windows en dual booten om te zien of het er aan ligt.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Staan de games ook op de ssd of staan deze op een aparte hardeschijf?
In het laatste geval; controleer of die schijf nog goed is.
In het eerste geval, probeer een nieuwe windows install.
Als dat niet baat; de processor iets overklokken en kijken of dat baat heeft.

www.ping-win.nl

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:18:
Ok, maar hoe verklaar je dan dat ik nu wel die fps drops heb en eerder niet?
Overheen gelezen, mijn fout.

Kijk eens wat je gpu en cpu load zijn met MSI Afterburner.

Heb je de nieuwe AMD driver eroverheen geinstalleerd? In dat geval je driver uinstallen, in veilige modus DDU draaien en dan de drivers opnieuw installeren.

• Vlassie1980
Ik denk dat ik al achter het probleem ben, als ik bijvoorbeeld CS Source speel dan zit de CPU load ook al op de 100%.

Heel vreemd want ik heb dit eerder nooit gehad. En ook vreemd dat CoD2 geen issues heeft.
Heb weinig zin om mijn hele systeem een hele re-install te geven.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is je gpu load in CSS?

Kan zijn dat je een nieuwe software hebt draaien die veel cpu slokt? Heb je in de tussentijd nieuwe software geinstalleerd. Met name dingen zoals een virus scanner of dropbox kunnen (dropbox tijdelijk), veel cpu pakken.

Je kan low quality audio nog proberen en dergelijken :p.
Pagina: 1