Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 13:21
Voor mijn portfolio ben ik op zoek naar een huis met een modern "mooi" interieur. Mooi is natuurlijk erg subjectief, maar wat ik graag zou willen weten is waar begin ik mijn zoektocht?

Ik noem mijzelf nog een amateur, dus locatiebureaus (en bijbehorende prijzen) zijn voor mij een stap te ver.

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe vind ik een huiselijke locatie die "gehuurd" kan worden voor een aantal uur tegen een redelijke prijs?

Zoals hierboven vermeld heb ik zelf meerdere locatiebureaus gevonden, maar ben benieuwd of er een andere "zoekterm" is voor bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je zou Funda af kunnen zoeken in de buurt. Zoek een mooi huis waarvan de foto's bagger geschoten zijn, mail de verkopers en vraag of ze je toegang willen geven tot de binnenkant in ruil voor gratis gebruik van de foto's. Zij blij, jij blij!

Als je echt op zoek bent naar het neusje van de zalm qua interieur en je wil het niet betaald doen, dan ben ik bang dat het echt via via moet gaan. Ook dan waarschijnlijk in ruil voor wat prints/bestanden van je foto's voor de eigenaar.

Met betaalde locaties kan ik je helaas niet verder helpen...

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Laat me beginnen met zeggen dat ik hier echt 0,0 ervaring mee heb, dus misschien zeg ik stomme dingen.

Ik zou zelf kijken naar bijvoorbeeld een woningcorporatie zoeken die (bijna) geen interieurshots heeft. Dan kan je misschien wat foto's voor hun maken en hoef jij niet voor een locatie te betalen. Ik denk alleen dat je dan niet de mooiste interieurs krijgt. Hetzelfde geldt voor hotels. Als het je om de techniek gaat denk ik dat een hotel wel graag wil samenwerken.

Als je geen hotelinterieurs wilt, maar echt mooie interieurs, dan denk ik dat je gewoon rond moet vragen. Ken je misschien iemand die het net over een mooi huis heeft gehad? Dan kan je vragen of hij wil vragen of de eigenaar het een leuk idee vindt. Ik ken bijvoorbeeld 2 families die net een grote verbouwing hebben gehad. Voor een van die families heb ik even snel wat foto's geschoten zodat ze die aan de familie konden laten zien en dat vonden ze erg leuk.

Als je wat oudere interieurs zoekt is een paleis/kasteel/landhuis misschien wel leuk. Daar mag je alleen vaak niet flitsen, dus dat moet je van tevoren wel goed navragen. Ook heb je kans dat er andere bezoekers om je heen lopen.

Ik zou vooral zoeken naar mensen met een mooi interieur die of de interesse leuk vinden of zelf geen goede foto's kunnen maken maar wel nodig hebben.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel de redactie van VT Wonen en vraag het ze :)
Verder: belletje naar een Loods5 oid of je daar een voorbeeldkamer mag komen fotograferen is ook een optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 13:21
Bedankt voor de tips. Ik ga eens in mijn vrienden/familiekring wat rondvragen.

Ik wil er dus best voor betalen, zo lang het maar niet sky high prijzen zijn :) .