Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepta7
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07-2021
Goede middag,

Ik heb een korte vraag.
ik heb op dit moment een game pc die gebruikt maakt van een amd fx-8350 processor.
Dit is voor gamen (online met vele spelers, o.a World of warcraft) niet de beste keuze.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe processor.

ik dacht dat een processor met een zo hoog mogelijke ghz altijd het beste was
voor een online game, of welke game dan ook.
Dit blijkt na wat rondlezen niet zo te zijn.

mijn huidige amd fx-8350 heeft 4.0 ghz

Wat ik online heb begrepen is dat de Intel Core i7-5820K Haswell-E 6-Core 3.3GHz een stuk beter zou zijn.
kan iemand mij vertellen of dit klopt? ik weet dat er online vele meningen zijn.
Ik wil graag begrijpen: dat als deze cpu beter is, waarom dat zo is,, want 3.3Ghz is een stuk minder dan 4.0Ghz en toch is deze een stuk duurder..en schijnbaar een stuk beter dan de AMD octa core..

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Zie het maar zo, een 1.6 motor van tegenwoordig is krachtiger dan een oude amerikaanse 5 liter motor.
Dus minder gigahertz, maar wel meer gedaan binnen dezelfde tijd. Vandaar dat je niet alleen op de GHz'en moet letten.

Overigens is jou processor helemaal niet zo traag als je denkt en zou juist heel geschikt moeten zijn voor gaming. Wellicht heb je een mindere videokaart in je systeem? Of mogelijk heb je te weinig geheugen.

Doe eens een lijstje van je complete systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
Een goede middag.

Lees het volgende artikel eens
http://linustechtips.com/...n-how-far-ahead-is-intel/

staan wel interessante punten in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepta7
FlyEragon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:39:
Zie het maar zo, een 1.6 motor van tegenwoordig is krachtiger dan een oude amerikaanse 5 liter motor.
Dus minder gigahertz, maar wel meer gedaan binnen dezelfde tijd. Vandaar dat je niet alleen op de GHz'en moet letten.

Overigens is jou processor helemaal niet zo traag als je denkt en zou juist heel geschikt moeten zijn voor gaming. Wellicht heb je een mindere videokaart in je systeem? Of mogelijk heb je te weinig geheugen.

Doe eens een lijstje van je complete systeem
Op dit moment ben ik nog op werk, dus mijn lijstje zal ik straks even toevoegen..
ik heb een Royal ace videocard dus opzich geen verkeerde kaart. ( Radeon HD 7970 royalAce )
De reden voor een eventuele andere processor is mijn drops in FPS op het moment dat ik met 25 mensen of met 40 mensen tegelijk een gevecht aan het doen ben.. een spel als WoW is vooral erg met de CPU in de weer en minder met de GPU. vandaar de overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Soortgelijk verhaal: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/14277128587

Zou best kunnen zijn dat je cpu toch ontoereikend is, maar dit ligt dan echt aan wow hoor. Een beest van een cpu op zn knieen voor een spel wat niet eens zoveel bijzonders is op het gebied van rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepta7
FlyEragon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:34:
Soortgelijk verhaal: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/14277128587

Zou best kunnen zijn dat je cpu toch ontoereikend is, maar dit ligt dan echt aan wow hoor. Een beest van een cpu op zn knieen voor een spel wat niet eens zoveel bijzonders is op het gebied van rekenkracht.
opzich 25 mensen die als gekken aan het vechten zijn of 100 vs 100 lijkt me inderdaad toch redelijk wat van je CPU vragen.
Maar goed, ik moet inderdaad maar eens overwegen of een "upgrade" naar een Intel Core i7 4790K de moeite waard is of dat dit juist is af te raden omdat er 4 cores inzitten en in de fx 8 cores..
Maar goed, daar kan ik zelf op dit moment nog geen antwoord opgeven, omdat ik gewoon te weinig verstand heb van CPU's om direct de voor- en nadelen te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hepta7 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:40:
[...]

opzich 25 mensen die als gekken aan het vechten zijn of 100 vs 100 lijkt me inderdaad toch redelijk wat van je CPU vragen.
Maar goed, ik moet inderdaad maar eens overwegen of een "upgrade" naar een Intel Core i7 4790K de moeite waard is of dat dit juist is af te raden omdat er 4 cores inzitten en in de fx 8 cores..
Maar goed, daar kan ik zelf op dit moment nog geen antwoord opgeven, omdat ik gewoon te weinig verstand heb van CPU's om direct de voor- en nadelen te kunnen zien
Een cpu is niet beter of slechter in algemene zin, kijk altijd naar de app.

Wow is voorzover ik weet gewoon een spel wat heel erg leunt op 1 of 2 cores en dus veel beter loopt op intel's met een hoge mhz rating.

Dan zou je dus met een flink overclocke g3258 van 60 euro of een i5 K veel meer snelheid moeten kunnen halen.

De veel duurdere 4790k of 5820k hebben dan weinig extra zin omdat die extra cores toch niet gebruikt worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een i7 heeft 4 cores met elk 2 threads, 8 threads dus. Evenveel als een 8350. Alleen de singlecore performance van een Intel is 60% hoger dan een AMD. http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=1780&cmp[]=2275
Naar mijn weten zijn er nog geen games die meer dan 4 cores gebruiken, daarom doet een i7 het in games niet veel beter dan een gelijkgeklokte i5. Een i5 doet het wel beter dan een AMD FX6300 of 83xx door een veel betere singlecore performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

De sterkere cores van Intel maken het verschil, de FX heeft zo'n beetje de zwakste singlecore performance van all huidige cpu's. Alleen bij de allerbest multithreaded games laat de fx "zijn babytandjes" zien; 1 a 2 spellen. Als je een gaming cpu wil, koop je geen FX; zo simpel is het.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662355

i7 is altijd beter dan i5 of i3!
natuurlijk Intel snap je? veel succes ermee! ;w

--
groet Geert

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 662355 op 14-03-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyes
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste tweakers,
Als ik nog even mag inhaken na het lezen van dit Topic ben ik zelf er nog niet uit of het echt de moeite waard is om een i7 in plaats van een i5 proccesor aan te schaffen. Ik vind het prijs verschil behoorlijk nog tussen i5 en i7 proccesor. Het spel wat ik nu speel is World of Tanks. Zou graag zodadelijk als ik mijn PC klaar heb dit spel op de hoogste settings willen spelen en ook aankomende 2 jaar wel beetje de nieuwste games op normale settings willen spelen. (Heb al momenteel een videokaart Redeon R9 290 liggen.) Kortweg is mijn vraag is het prijsverschil tussen de i5 en i7, het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Kort antwoord, nee dat maakt niet uit. Lang antwoord, dat had je makkelijk zelf even kunnen uitvogelen. Die vraag komt in 80% van de topics in Desktop Aankoopadvies voorbij. Daar begint dus ook altijd je vraag, éérst zelf zoeken :).
Pagina: 1