Synology QuickConnect

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi Allemaal,

Ik heb nu een Synolgy NAS, welke intern perfect werkt. (Gedeelde schijven op Windows). Nu wil ik echter dat deze data ook benaderbaar is op de Mac thuis, en het liefst gewoon via Finder. Kan dit? Of zit ik direct aan Quickconnect en de Apps vast?

Want Quickconnect werkt dus niet bij mij, ik kan erbij via de URL, ik kan via de URL ook inloggen, maar via de app op telefoon geeft hij aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Of moeten er poorten open?

Groet & Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Heb je misschien iets meer informatie te beginnen met wat je zelf al hebt geprobeerd of hebt uitgezocht.
Mogelijke dat een korte zoektocht op internet je al iets op weg kan helpen
https://www.google.nl/#q=...nect+port+forwarding+dsm5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: je wilt dus gewoon de mac die je in huis hebt staan koppelen met de SYnology die je ook in huis en in het zelfde netwerk hebt staan? Dat moet kunnen :)

Ik ben geen apple kenner, maar 2 sec googlen levert mij dit:
http://forum.synology.com...p/Mapping_a_Network_Drive
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/563

Ik stel voor dat je zelf de volgende keer ook begint met zelf zoeken ipv meteen vragen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 19:49

lier

MikroTik nerd

Aanname dat de NAS ergens anders staat en je deze vanuit huis wil benaderen:

Naar mijn idee is een VPN server (die je op de NAS zelf kan draaien) de netste oplossing. Zorgt er in ieder geval voor dat de data wat beter afgeschermd is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
Nou ja, het hoofdzakelijke probleem is dat Quickconnect niet lijkt te werken op mijn telefoon (App: DS-FILE)
Ik vul in:
Adres of QuickconnectID: quickconnect.to/naam
Account: Accountnaam waar ik mee inlog op de NAS (admin
Wachtwoord; bijbehorend wachtwoord

Vervolgens blijft hij staan op: Bezig met aanmelden. Na enkele minuten verschijnt de melding:
Kan geen verbinding tot stand brengen met de server. Wat vreemd is, want als ik het quickconnect.to adres invoer in de browser werkt het wel.

Kan het zijn dat DS-FILE alleen voor beta users is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-04 19:33
Heb je wel rechten om het te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56
Als de dsfile app vraagt om het quickconnect id moet je niet de URL invullen die je in de browser invult maar alleen het id zelf.

Wel moet ik zeggen dat quickconnect niet altijd lekker werkt. Gebruik maken van ddns of je eigen domeinnaam heeft toch de voorkeur. Al moet je daarvoor natuurlijk wel de juiste poorten openen.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 14-03-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-04 19:33
Staat je Mac bestandservice wel aan op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Werkt quickconnect niet alleen met mobiele apparaten? Ik weet het niet zeker hoor, maar ik doe een suggestie. Ik heb het werkend door afp://***IP***/poort in te vullen op de Mac. Wel een statisch IP van maken natuurlijk :) en inderdaad de MAC bestandsservice inschakelen, zoals Mr Orange aangaf.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

RnB

AFP aanzetten in de opties:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A2Q9o5nVKHvT3VzIe08X9Q0X/thumb.png

Dan komt de schijf onder Shared in Finder tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56
Ik had de topicstart zo begrepen dat TS de bestanden vanaf een andere locatie wilde benaderen. En dan is filestation of dsfile een prima oplossing.

Als de mac en de diskstation in het zelfde netwerk staan dan is de bestanden benaderen via de finder het handigst. Afp hoef je daar niet voor aan te zetten. Macos kan ook prima met smb overweg.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 15-03-2015 18:23 ]

Pagina: 1