Toon posts:

TV capturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!
Ik wil eind juli een programma van de BBC capturen. Heb echter (nog) geen kaart ervoor. Wil natuurlijk de BEST MOGELIJKE kwaliteit!
Dus eigenlijk de PC als video recorder, CTmaart had slecht 3 oplossingen. Is b.v. de Matrox Marvel 450TVe iets? Kan niets vinden over aantal lijnen etc...
Alle suggesties heel erg welkom!!!

Peter

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Hauppauge WINTV-Theatre. Die TV-kaart heeft een perfecte beeldkwaliteit. Bovendien ondersteunt de kaart stereo en Dolby Surround geluid.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben ook al een tijdje aan het informeren naar dit soort kaarten.
Ik ontkom alleen niet aan de indruk dat de resolutie van die gevallen als je wilt opnemen nogal ronduit F*CK is...
Aufnahme von Videosequenzen im AVI-Format (Bildgröße max. 384x288 Pixel, 25 Bilder / Sekunde)
(komt van http://www.hauppauge.de/prod_theater.htm)

Is er ook een TV-kaart die een resolutie heeft die gelijk is aan die van TV? (ik meen dat TV iets van zevenhonder-nogwat pixels horizontaal heeft bij vijfhonderdnogwat verticaal)

Ik kan me indenken dat de topicstarter ook niet echt enthausiast is over de resolutie die hierboven genoemd staat.... :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb een Miro Studio DC10+, echt prof kwaliteit en M-JPEG compressie voor een betaalbare prijs.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 15 juni 2001 21:11 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik heb een Miro Studio DC10+, echt prof kwaliteit en M-JPEG compressie voor een betaalbare prijs.
edit:

Nu zie ik op Norrod.nl het volgende staan bij de specs:
Opname-/weergaveresolutie: max. 768x576 YUV 4:2:2
dat lijkt er veeeel meer op.

maaaaaaar... heeft hij ook een tuner?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

PAL = 25fps 576 X 768

Wil je goede kwali dan een kaart zoals de dc 10. Hij kan hem ook nog een factor 4 comprimeren via zijn hardwarecodec.... (scheelt 75% in opslag) Maar een tuner zit er niet ingebouwd dat kan ik je wel vertellen....

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op Friday 15 June 2001 21:25 schreef osama het volgende:
PAL = 25fps 576 X 768

Wil je goede kwali dan een kaart zoals de dc 10. Hij kan hem ook nog een factor 4 comprimeren via zijn hardwarecodec.... (scheelt 75% in opslag) Maar een tuner zit er niet ingebouwd dat kan ik je wel vertellen....
pas op het is 768*576 en niet omgekeerd :) of staat jouw tv op zn kant :?

Belangrijk detail wel.

Verwijderd

Je kunt bij een analoog videosignaal helemaal geen absolute resolutie noemen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 15 juni 2001 23:13 schreef HlpDsK het volgende:
Je kunt bij een analoog videosignaal helemaal geen absolute resolutie noemen.
hm.... je kan best gelijk hebben... ik zou het niet weten.
Wat ik wel weet is dat er toch over gesproken wordt... ook hier op gathering.tweakers.net heb ik al vaker de 'resolutie' van een tv voorbij zien komen......

Verwijderd

Ja klopt. Maar dat is ook maar een min of meer standaard maat. Je hebt het aantal scanlijnen, de resolutie, de bandbreedte .. en nog wat zooi. Maar geen vaste zoveel pixels hoog, zoveel pixels lang verhaal.

DVD en MPEG en zo wel .. maar da's dan ook digitaal.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Op Friday 15 June 2001 21:15 schreef wfvn het volgende:

[..]

edit:

Nu zie ik op Norrod.nl het volgende staan bij de specs:
Opname-/weergaveresolutie: max. 768x576 YUV 4:2:2
dat lijkt er veeeel meer op.

maaaaaaar... heeft hij ook een tuner?
Nee, de DC10 heeft geen tuner ingebouwd.
Op zich geen probleem lijkt mij, koppel gewoon je videorecorder erachter en gebruik die als tuner.

Verwijderd

Hauppauge WINTV-Theatre is idd erg mooie kaart, heb weleens tv erop gekeken etc, zit ook radio op en afstand bedieng bij, echt mooi en relaxt kaartje dus :)
opname is ook erg goed vinnik :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 20:20 schreef wfvn het volgende:
Ik ben ook al een tijdje aan het informeren naar dit soort kaarten.
Ik ontkom alleen niet aan de indruk dat de resolutie van die gevallen als je wilt opnemen nogal ronduit F*CK is...
[..]

(komt van http://www.hauppauge.de/prod_theater.htm)

Is er ook een TV-kaart die een resolutie heeft die gelijk is aan die van TV? (ik meen dat TV iets van zevenhonder-nogwat pixels horizontaal heeft bij vijfhonderdnogwat verticaal)

Ik kan me indenken dat de topicstarter ook niet echt enthausiast is over de resolutie die hierboven genoemd staat.... :?
Als je WinTV2000 download, kan je wel capturen met resoluties van 640x480 en volgens mij ook wel 800x600 hoor. Alleen krijg je dat er niet bijgeleverd, big deal, daar heb je internet voor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle bijdragen! Ben er echter nog niet uit :'( Moet nog uitzoeken of bijv. M-JPEG goed te konverteren is naar DIVX etc. Al lijkt de Terratec Terra TV+ me ook wel wat. Ik snap alleen het verband nog niet met Graphic Card Compatability nog niet....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 juni 2001 12:21 schreef 208 het volgende:

[..]

Als je WinTV2000 download, kan je wel capturen met resoluties van 640x480 en volgens mij ook wel 800x600 hoor. Alleen krijg je dat er niet bijgeleverd, big deal, daar heb je internet voor.
Kijk... da's nuttige info...
Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen of met zekerheid kan zeggen dat dit niet klopt? (met name die 800x600 is interessant)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Je hebt er niks aan als je captured in 640x480 ofzo, want dan wordt het geinterlaced, heb dit getest met Miro DC10 en WinTV PCI. Wat ik ook heb gemerkt is dat, als je je tv-out gebruikt, de 384x288 ofzo beelden op de tv er gewoon goed uitzien (bijna tv-kwaliteit).

The cyclographing developer

• Potatoman

Potatoman

koniwa

En die 800x600, denk niet dat je dat zo graag wilt doen, want dan kan je kiezen tussen opnemen zonder compressie, waarbij je niks aan hebt omdat je die 2Gb zo vol hebt (en boven 2Gb kan je geen avi-tjes meer openen, en voorzover ik weet kan de WinTv troep dit niet omzeilen), of je kan het gaan comprimeren, en aangezien de WinTV kaarten dit niet harwarematig kunnen heb je een behoorlijk tot gigantisch snelle proc nodig om dit in realtime te doen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op zaterdag 16 juni 2001 12:56 schreef Potatoman het volgende:
En die 800x600, denk niet dat je dat zo graag wilt doen, want dan kan je kiezen tussen opnemen zonder compressie, waarbij je niks aan hebt omdat je die 2Gb zo vol hebt (en boven 2Gb kan je geen avi-tjes meer openen, en voorzover ik weet kan de WinTv troep dit niet omzeilen), of je kan het gaan comprimeren, en aangezien de WinTV kaarten dit niet harwarematig kunnen heb je een behoorlijk tot gigantisch snelle proc nodig om dit in realtime te doen.
Met de nieuwe drivers van de dc10 kun je over de 2 gig gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 12:56 schreef Potatoman het volgende:
Dat is waar. Bij VirtualDub zit een optie dat je een capture kan maken in segmenten, dus bijvoorbeel dat je een 10 files van 1 gig hebt ofzo. Hiermee kan je dus WEL meer dan 2 gig opnemen. Het enige vervelende is dat het mij niet is gelukt om op 640x480 te capturen in VirtualDub, terwijl het me wel lukt bij WinTV2000.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 12:54 schreef Potatoman het volgende:
Je hebt er niks aan als je captured in 640x480 ofzo, want dan wordt het geinterlaced, heb dit getest met Miro DC10 en WinTV PCI. Wat ik ook heb gemerkt is dat, als je je tv-out gebruikt, de 384x288 ofzo beelden op de tv er gewoon goed uitzien (bijna tv-kwaliteit).
Ik heb hier niet veel verstand van (van interlacing enzo), maar ik heb heel vaak de optie "deinterlace" staan, misschien dat je daarmee dat op kan lossen?
En idd, bij lage resoluties naar de TV krijg je mooie kwaliteit. Ik heb zelf wat VHS banden omgezet naar 320x240 en als ik die terugstuur naar de TV, heb ik bijna dezelfde kwaliteit als wat er op de videoband stond.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 juni 2001 18:31 schreef 208 het volgende:

[..]

Ik heb hier niet veel verstand van (van interlacing enzo), maar ik heb heel vaak de optie "deinterlace" staan, misschien dat je daarmee dat op kan lossen?
En idd, bij lage resoluties naar de TV krijg je mooie kwaliteit. Ik heb zelf wat VHS banden omgezet naar 320x240 en als ik die terugstuur naar de TV, heb ik bijna dezelfde kwaliteit als wat er op de videoband stond.
Usefull info :) ; zeker als je het vergelijkt/combineert met:
Op zaterdag 16 juni 2001 12:54 schreef Potatoman het volgende:

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Heb zelf een DC10+ waarmee ik met matig succes wat video gecaptured heb (ben dus geen expert).

Op hoge kwaliteit heb je wel zon 3-6 Mbyte/seconde nodig. Je systeem moet dit continu kunnen trekken. Als er iets hapert (Windows!) dan krijg je frameloss en erger nog: het geluid raakt uit sync met het beeld. Als je dus iets rechtstreeks van TV wilt capturen met een Miro DC10+, dan zou ik eerst maar wat "oefenen".
Meer info: http://studio.club.tip.nl/

O ja, de Miro heeft wel hardware compressie. Bovengenoemde 3-6 Mbyte is na compressie (meer compressen kan ook).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Potatoman

Potatoman

koniwa

Op zaterdag 16 juni 2001 18:31 schreef 208 het volgende:

[..]

Deinterlacen helpt wel wat, maar het wordt natuurlijk nooit zo mooi als 'echt' 640x480.
Maar als je alleen op je pc kan kijken is het natuurlijk wel handig om te doen.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Voor het betere caputer werk heb je wel een goed kaartje nodig en die zijn redelijk duur. de goedkopere TV-kaartjes zijn voor dit doeleinde echt bagger.... Veel gedroptje frames etc. Werkt echt niet!

Ben nu opschool bezig met een Matrox RT2000 systeem, werkt erg goed. 8-)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Op woensdag 20 juni 2001 21:33 schreef mpegernie het volgende:
Voor het betere caputer werk heb je wel een goed kaartje nodig en die zijn redelijk duur. de goedkopere TV-kaartjes zijn voor dit doeleinde echt bagger.... Veel gedroptje frames etc. Werkt echt niet!

Ben nu opschool bezig met een Matrox RT2000 systeem, werkt erg goed. 8-)
Heb je het over kaarten van zo'n fl 3400,-
Nee, sorry ben tevreden over mijn Marvel G400 haal ik mooie scherpe captures mee.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Pagina: 1