Op het moment heb ik een 42" Panasonic PZ85 plasma hangen, die ik meegenomen heb uit de vorige woning waarbij ik op nog geen 3m kijkafstand zat. Ik ben toen echt een half bezig geweest met vooronderzoek voordat ik tot deze aanschaf ben overgegaan en heb hier geen seconde spijt van gehad. Groot fan van plasma dus, maar helaas een "dode" techniek geworden en te laat met het aanschaffen van het laatste model. Inmiddels zit op 5m afstand en zou ik graag een goede vervanging vinden van deze alweer 5 jaar oude plasma.
Minimale gewenste grootte : 65"
Max budget heb ik nog niet vastgesteld en schommelt daarom nu nog enorm; tussen de 1400 en 3500 euro, maar vind 3500 eigenlijk teveel worden voor een tv.
Ik gebruik de tv voornamelijk voor :
-Series en films die ik vanaf de HTPC afspeel
-Gaming (PS4)
Eisen :
-Levendig beeld / hoge zwartwaardes, goed contrast (gelijk of beter dan mijn oude plasma)
-Goede refreshrate
-Liever niet curved, maar zo plat mogelijk, want hij komt aan de muur te hangen
-Ziggo Certified (?)
De rest is wat mij betreft allemaal bijzaak. (Webservices, Interface, etc.)
Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 65PFK5909 (Goedkoopste 65" met op papier prima specificaties en reviews, maar waarom zo goedkoop?) - 1400,-
Samsung UE60H7000 (Mooi beeld, Eisa Award, maar alleen 60" of kleiner te krijgen) - 2400,-
Samsung UE65F8000 (Prima scherm, wel 2 jaar oud en Full HD, nog aan de prijs?) - 2700,-
Sony KD-65X8505B (Goed kleurenpalet, weinig contrast, voor gamen miss niet snel genoeg?) - 2800,-
Sony KD-65X9005B (Eisa Award, goede reviews, speakers niet nodig en erg veel geld) - 3500,-
Je ziet, de prijzen lopen extreem ver uit elkaar en ik vraag mij af of de extra euro's ook te vergoelijken zijn als je puur kijkt naar mijn vrij kleine eisenpakket. Ook wil ik jullie voorleggen of ik nu nog tegen de 3000 euro moet gaan uitgeven voor een Full HD scherm met al die 4K schermen al in de winkel...
Ik weet het even niet meer en hoop dat jullie hier misschien wat nuttigs over kunnen zeggen.
Alvast heel erg bedankt voor het nemen van de moeite van het lezen van bovenstaande
Minimale gewenste grootte : 65"
Max budget heb ik nog niet vastgesteld en schommelt daarom nu nog enorm; tussen de 1400 en 3500 euro, maar vind 3500 eigenlijk teveel worden voor een tv.
Ik gebruik de tv voornamelijk voor :
-Series en films die ik vanaf de HTPC afspeel
-Gaming (PS4)
Eisen :
-Levendig beeld / hoge zwartwaardes, goed contrast (gelijk of beter dan mijn oude plasma)
-Goede refreshrate
-Liever niet curved, maar zo plat mogelijk, want hij komt aan de muur te hangen
-Ziggo Certified (?)
De rest is wat mij betreft allemaal bijzaak. (Webservices, Interface, etc.)
Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 65PFK5909 (Goedkoopste 65" met op papier prima specificaties en reviews, maar waarom zo goedkoop?) - 1400,-
Samsung UE60H7000 (Mooi beeld, Eisa Award, maar alleen 60" of kleiner te krijgen) - 2400,-
Samsung UE65F8000 (Prima scherm, wel 2 jaar oud en Full HD, nog aan de prijs?) - 2700,-
Sony KD-65X8505B (Goed kleurenpalet, weinig contrast, voor gamen miss niet snel genoeg?) - 2800,-
Sony KD-65X9005B (Eisa Award, goede reviews, speakers niet nodig en erg veel geld) - 3500,-
Je ziet, de prijzen lopen extreem ver uit elkaar en ik vraag mij af of de extra euro's ook te vergoelijken zijn als je puur kijkt naar mijn vrij kleine eisenpakket. Ook wil ik jullie voorleggen of ik nu nog tegen de 3000 euro moet gaan uitgeven voor een Full HD scherm met al die 4K schermen al in de winkel...
Ik weet het even niet meer en hoop dat jullie hier misschien wat nuttigs over kunnen zeggen.
Alvast heel erg bedankt voor het nemen van de moeite van het lezen van bovenstaande