Toon posts:

onregelmatige internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

In mijn computernetwerk is het standaard dat de downloadsnelheid zo ongeveer 35Mb/s download is.
Echter heb ik op 1 (lokaal) gedeelte een erg onregelmatige internetsnelheid.
De ene keer als een een speedtest doe krijg ik 35Mb/s en als ik het direct erna nog eens probeer maar 1Mb/s(!).

Op andere kamers heb ik daar geen last van.

Ik heb op forums vernomen dat dit aan de drivers van de netwerkkaarten kan liggen maar dat lijkt me sterk.

Zou het misschien door de switch kunnen komen, die de utp kabels naar de pc's in die kamer verspreid?
En zo ja, hoe kan ik dit het beste testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
Zo te lezen, zijn jou speedtestjes bekabeld?

Het zou inderdaad kunnen aan jou switch, wat voor 1 heb je? En als je test, zitten er dan nog meer apparaten op jou WiFi / bekabeling? Dit is ook niet bevorderlijk voor je snelheid!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi of bekabeld aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De apparaten zijn inderdaad met (categorie 5e) UTP kabels verbonden.
Er zijn inderdaad meerdere apparaten aangesloten op de switch, maar het lijkt me niet gebruikelijk dat de verbinding van het een op de andere moment met 30 Mb/s daalt en daarna weer stijgt.
Op andere kamers/switches heb ik dat namelijk niet en het zit allemaal op hetzelfde netwerk.

Ik kan niet zien op het moment welk type switch het is omdat hij op een systeemplafond ligt en er zijn nog mensen aanwezig. Ik zal daar later op terugkomen wanneer ik de ruimte heb.

Aan welke issues kan ik dan denken?
Aan bijvoorbeeld een overbelasting van de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Of een apparaat die je verbinding weg trekt. Dit kan te maken hebben met de ethernet adapter. (Update ze eens allemaal) Dit heb ik zelf ook ervaren bij kennissen van mij. Sinds dien geen problemen meer bij ze!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@harmpie21 De ethernet adapters van de werkplekken of van de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Van de werkplekken.

Pagina: 1