Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS voor basissyteem + server ?

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 12:51
Goedemiddag mede-tweakers !

Had een aantal vragen over de aanschaf van een UPS echter zijn de forumvragen en vergelijken redelijk oud, vandaar dat ik een nieuw topic open.

Twee maandjes geleden waren de stoppen doorgeslagen, waardoor de SSD van mijn pc het heeft begeven + een van de harde schijven van mijn server.. kreeg wel keurig nieuwe thuis gestuurd alleen ben ik de data wel kwijt..

Destijds heb ik al wat rondgezocht in de UPS wereld, alleen vond ze iets te duur op dat moment..

Vorige week was de monteur bezig terwijl ik niet thuis was en had hij de stoppen eraf gehaald zonder dit te melden, helaas server ging uit en toen ik thuis kwam, je raad het al harde schijf stuk..

Dit was voor mij het moment om nu echt een UPS te kopen voor zowel mijn basispc en server.

Enkele gegevens van het verbruik:
Basispc: voeding van 650W (Idle max 350W)
Server: voeding van 350W (idle max 50W)

Mijn wensen zijn dus twee UPSen (1 voor server en 1 voor basissysteem). Ze hoeven geen grote accu te hebben, het enigste wat ze in principe moeten doen is een seintje geven zodat de pc's veilig worden afgesloten.

Hebben jullie tips voor mij ?
En eventuele aanbevelingen welke het beste zijn in mijn situatie?

Bedankt alvast !

EDIT: Ik zie dat ik hem per ongeluk in het verkeerde topic heb geplaatst, kan geen knop vinden om hem te wijzingen, kan iemand me helpen om hem in 'overige hardware' te krijgen ?

[ Voor 6% gewijzigd door MrTuinstra op 13-03-2015 13:38 . Reden: Verkeerde topic ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:19

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Op verzoek (en omdat het inderdaad daar hoort): el->oh.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 12:51
Deze zijn inderdaad anderhalf jaar oud. Kan verder vrij weinig vinden, in mijn categorie. Meeste zijn toch gericht op bedrijven met een veel grotere vermogen en prijskaartje wat ik nodig heb.

Zijn er ook ervaringen van tweakers hier ? (:

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Ik maak zelf al geruime tijd gebruik van de pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN

Deze kan met USB verbonden worden met je server welke dan daarop kan reageren en zichzelf uitschakelen (in mijn geval Synology).

Er is ook een iets grotere beschikbaar met 700VA.

Alles is terug te redeneren naar 4

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 19:20

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Steefph schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:53:
Ik maak zelf al geruime tijd gebruik van de pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN

Deze kan met USB verbonden worden met je server welke dan daarop kan reageren en zichzelf uitschakelen (in mijn geval Synology).
Hoe ervaar je de schakel snelheid van de UPS ? 6-10 ms staat er beschreven. Als ik een beetje zoek op dit onderwerp zit je in spanning termen aan de trage kant.

Ben zelf ook aan het zoeken naar UPS voor opvang stroomuitval. Tijdelijk nas en switch (poe AP) in de lucht houden en bij bijna accu leeg de NAS (synology) netjes uitschakelen.

macOS 15.5

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Meeste voedingen hebben wel een kleine reserve lading voor het overschakel moment. Ook met 50Hz, zolang het onder de 20mS blijft zou het verbonden systeem nergens last van moeten hebben ;-)

Heb er zelf een Synology aan hangen en daar dus nog nooit problemen mee gehad bij het eruit trekken van de hoofdstekker.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:12

Detmer

Professioneel prutser

Is dit wellicht een leuke veiling voor je: V&A aangeboden: HP R/T3000i 300VA 2U INTL UPS (4 stuks) ?

Bieden is vanaf €50,- per stuk :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb hier een Pulsar Evolution 800 staan (3de hands gekocht) doet het goed, heb alleen de ventilator vervangen door een groter stiller model. Heb wel een tijd geleden de batterijen mogen vervangen, ik kwam thuis en alles was stil :(

Ow ja en een backup maken moet je ook af en toe doen anders verlies je data.

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 05-12-2015 15:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zelf heb een Powerwalker VI1200 (600W) ben er zeer tevreden mee. aanschaf was trouwens rond de €100,- nieuw.
Kijk vooral naar een UPS met usb aansluiting zodat ie een signaal kan geven naar je server/pc zodat ie kan afsluiten.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Steefph ik had op http://www.netwerkvraag.nl/154/ gelezen dat 20ms toch een behoorlijke poos was vandaar de vraag. Maar jouw ervaringen zijn goed met de UPS, dan ga ik verder een keuze maken voor welk type het gaat worden.

@detmer, Damic en Geenwindows dank voor de tips ga deze meenemen in mijn keuze. Al gaat mijn voorkeur uit naar een van het merk APC
Zit te denken aan deze :http://tweakers.net/price...-back-ups-pro-550-va.html

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Vandaag wat verder liggen zoeken voor mijn keuze, kom toch steeds weer terug bij de back ups Pro 550. http://tweakers.net/price...-back-ups-pro-550-va.html

Ook vandaag wat metingen gedaan voor het vermogen:
Nas 214+, glasvezel Modem, Router Draytek 2925, 1x switch netgear 16 port, 1x switch netgear 8 port waarvan 4x POE met daarop 4x Foscam ip cam gevoed via POE en Philips Hue bridge. Dit maakt in totaal een verbruik van 60W. Dit valt mij niet tegen had meer verwacht.

Nu hoeven straks niet alle verbruikers achter de UPS te zitten. switch 16port en Hue hebben daar geen meerwaarde op wat het verbruik dan nog minder zal maken.

Nu blijft er een vraag over die ik niet beantwoord krijg. Is de Back up Pro 550 wel geschikt voor de Synology Nas? Kijk ik bij de lijst der geschikte UPSen voor de DS214+ staat deze er niet bij :| https://www.synology.com/...&not_recommend_mode=false

Zijn er mensen die deze UPS gebruiken met de DS214+ Vind het ook wat vreemd dat de modellen allemaal wel wat jaren op de teller hebben staan. Deze komt uit 2011

macOS 15.5

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40

Illusion

(the art of)

De backups pro 550 heeft als typenr: BR550GI,
en die staat welliswaar niet bij de DS214+, maar wel bij de DS214 en DS214play als "vendor recommended"

Dus ik denk dat dat wel goed komt. Eventueel zou je moeten opzoeken welke architectuur de CPU van de 214+ heeft, en een paar gelijkwaarde systemen controleren..

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Dank voor de aanvulling als k nu zoek op BR550GI kom ik meer tegen over deze UPS

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Mijn keuze is gemaakt, besteld, geleverd en geplaatst. De BR550GI gekoppeld op de DS214+ en het werkt. Nas geeft netjes gegevens aan van de UPS. Stekker er uit en mijn NAS en toebehoren draaien netjes verder.

Alleen komen de gegevens van de UPS niet overeen met de praktijk. Nu weet ik wel dat het gras in de handleiding altijd groener is dan in de praktijk maar een afwijking van ca 50% is toch wel erg veel.

Volgens de site APC zou bij een gebruik van 50W een gebruik van 53 minuten moeten kunnen.
In mijn geval een gebruik van 44W komt uit op een gebruiksduur van 33 minuten :(

En dat is voor mijn gevoel wel een zeeeer ruime afwijking. Heb de leverancier een mail gestuurd wat hun gedachten hier over zijn. Accu defect? Toestel defect ?? Wacht het even af.

macOS 15.5

Pagina: 1