PC Upgrade advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• Kinimo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hi allemaal,

Ik heb mijn pc inmiddels alweer bijna 5 jaar en dus wel weer toe aan een upgrade.
Maar ik heb geen idee of een upgrade het wel waard is of dat ik beter even kan wachten en dan een nieuwe pc bouwen. Hierbij heb ik dus jullie hulp nodig!

Mijn huidige configuratie is als volgt :
Moederbord : MSI 870A-G54, AMD 870, AM3+, 4x DDR3, 6x SATA-600
Geheugen : 12 GB DDR3-1333 Kit
Processor : Phenom II X4 955 (4x 3200 MHz)
Koeler: Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 470
Voeding: Silent Pro M 600W (600 Watt) TN6M50
Kast :CM 690 II Advanced
Harddisk : Samsung-840-evo-250gb en Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Opzich doe ik niet heel veel bijzonders met mijn PC behalve wat Leauge of Legends, Starcraft en Counterstrike spelen. Kan deze spellen prima op beste kwaliteit draaien met redelijke FPS.
Maar ik wil natuurlijk meer :)

Waar ik vooral mee zit is of het de moeite waard is mijn processor maximaal te upgrade zonder een ander moederbord te halen, of dat dit gewoon zonde is.
Als ik wel een ander moederbord + processor haal, kan ik dan de rest van mijn configuratie blijven gebruiken?
Of kan ik het best kijken naar alleen een betere videokaart? (geforce gtx 770 oid?)

Ik wil dus proberen mijn pc een zo goed mogelijke boost te geven zonder dat die boost al te groot wordt in mijn pc

Thanks voor het antwoord!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Misschien nieuwe GPU?

Review QNAP TS-230 NAS

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Een cpu upgrade gaat alleen nut hebben voor games met goede multithread support,,en volgens mij hebben je meest gespeelde games daar nou net geen baat mij. Iets in de zin van een tweedehsnds 7950 zou nog een leuke upgrade zijn, maar of je echt een grote performance boost ziet betwijfel ik. Ik zoy persoonlihj kijken of doorsparen voor cpu, mobo en gpu upgrade( practisch een nieuwe pc dus)

Verwijderd

Een upgrade van cpu, mobo en graka zal het meeste effect hebben. Met alleen cpu kom je niet ver.
Intel i5 cpu, h81 of b85 mobo en een R9 290 graka lijkt mij de beste oplossing.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat bedoel je met "maar ik wil natuurlijk meer?"

Puur voor die games zou ik niet "even" richting de 500 euro neerleggen voor een i5 + R9 290 kit, wil je andere, modernere spellen spelen dan zou het het geld waard kunnen zijn.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, move naar CAA. Daarnaast is het wel handig "maar ik wil natuurlijk meer" beter te specificeren. Mijnenveger staat immers niet in je lijstje en is ook "meer", cijfermatig gezien. Verder ben je verplicht zelf al met een voorzet te komen.
Pagina: 1