Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandje92
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2023
Goede morgen allen,

heb wat kleine probleempjes met mijn huidig netwerk.

internet valt vaak weg ( bedraad / draadloos )
snelheden halen soms maar 3 MB

mijn huidige situatie is momenteel :

inkomend ziggo plus ( 120 MB ) ( ubee )

Sitecom X8 (ac 1750 ) deze word gesplitst in >1 lan PC / 1 lan NVR unit POE en 1 switch ( netgear GS108E )

de Switch die verdeeld weer naar 4 apparaten

de meeste problemen ondervind ik op de pc aan de x8 router deze pc heeft nog een 2e lijn liggen naar de switch ( uitgeschakeld )

zelf word ik er een beetje radeloos van ik kan er namelijk niet achter komen waar de fout zit
Ip adres zijn allemaal goed alles is DHCP behalve de pc en de NVR op de X8 router deze zijn vast gezet ivm inloggen IP camera's

ik hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen ;)

mvg. roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Het is een kwesite van elimineren. Sluit de Sitecom (WAN) met een korte kabel aan op het Ziggo modem (WAN)
Sluit een bedraade laptop/pc met een korte kabel aan op de Sitecom (LAN) kant
Doe nu een speedtest van Ziggo. http://speedtest4.ziggo.nl/

Als deze de snelheid niet haalt dan kan het de Sitecom zijn maar denk dan eerdere aan Virus/Spyware etc op de PC.

Scan deze eens met ADWCleaner en daarna met Malwarebytes en verwijderd de gevonden dingen. Herstart de PC en voer de test normaals uit.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 13-03-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandje92
heb alles gechekt ik kom niks bijzonders tegen

als het aan de sitecom licht waar meot ik dan naar kijken ?
het probleem is ziggo meet de 120mb

alleen mijn firefox heeft heelvaak problemen met downloaden ( misukt ) steeds valt internet weg
dit heb ik soms met internet explorer chrome gebruik ik niet

tevens als ik online game merk ik dit ook dat ineens voor paar sec internet wegvalt en dan er weer is
soms duurt het wel eens 1 min voor dat er weer verbinding is

trouwens vergeten te vermelden de router/wifi functie is uitgezet in het modem
verder als ik de pc direct aansluit op het modem geen problemen maar zodra de x8 er tussen staat merk ik problemen

ik gebruik van het modem naar router een cat 6 patch en van de x8 naar de pc ook een cat 6 patch
heb er een stugge cat 6 langs liggen als backup
hier ondervind ik ook de zelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
rolandje92 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:28:

trouwens vergeten te vermelden de router/wifi functie is uitgezet in het modem
verder als ik de pc direct aansluit op het modem geen problemen maar zodra de x8 er tussen staat merk ik problemen
En daar zit dus je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandje92
dat begrijp ik
alleen welke instelling kan het zijn

DHCP server staat aan verder is alles standaard ingesteld in de router
draadloos is 2.4 bgn 5 AC
bekabeld is er alleen een wachtwoord bijgezet en wat poorten geopend

dus zou niet weten waar het probleem zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 16:05
Wat is de reden dat je die X8 in je netwerk hebt, oftewel welke service biedt deze die ubee of switch niet kunnen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Je modem staat dus in Bridge mode en is de Sitecom te router geworden. Dan is prima en werkt normaal gesproken ook prima. Draai al jaren op deze mannier en zou niet eens anders willen.

Ik zou beginnen om te controleren of je de laatste Firmware op de router hebt draaien.
http://www.sitecomlearnin...eest%20recente%20firmware?

Daarna zou ik de router eens resetten naar de fabrieksinstellingen en daarna zodra je weer internetverbinding hebt verder niets instellen en eens gaan testen.
Dan stap voor stap je router eens instellen.

Als je Pc het prima doet zonder de Sitecom en met dezelfde netwerkkabels als met de Sitecom dan zit het probleem dus duidelijk in de Sitecom. Als dit na een reset niet veranderd dan lijkt het erop dat de Sitecom zelf niet goed werkt en zou ik garantie gaan claimen. Zeker een router is deze prijsklasse moet dit prima doen.

@bregweb dat maakt op zich niet zoveel uit. De router zou dit prima aan moeten kunnen en er zijn voldoende reden te bedenken waarom iemand kiest voor een eigen router.

De Ubee is veel zwakker in WiFi dan een losse router, Whatsapp die vaak met een grote vertraging binnenkomen etc. Maar dat staat verder los van het probleem wat nu speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandje92
bregweb schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:33:
Wat is de reden dat je die X8 in je netwerk hebt, oftewel welke service biedt deze die ubee of switch niet kunnen?
de reden hiervoor is dat ik al 4 apparten heb met een AC verbinding ondermeer mijn PC

en vervolgens de complete bereik van de X8 is super

vervolgens ga ik dit eens proberen om uittesluiten of dan alle problemen opgelost zijn

[ Voor 10% gewijzigd door rolandje92 op 13-03-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Sitecom inderdaad naar factory default terug zetten met het knopje achter op.
Vervolgens met een bekabelde verbinding de nieuwste firmware er op zetten:
http://www.sitecomlearnin...outer-x8-ac1750/downloads

Hierna even een vrij WiFi kanaal selecteren en eventueel netwerknaam + wachtwoord wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WLR-8100 kunt u resetten door de 2.4Ghz en 5Ghz knoppen bovenop voor meer dan 15 seconden in te drukken. Blijft de snelheid via de router slecht, test dan eens met de dienst Hardware Accelerator (onder Advanced Settings > NAT) uit. Wat de firmware betreft: controleert u goed of dit wel voor uw versie is, het exacte model staat op een sticker op de router. Van de WLR-8100 zijn twee uitvoeringen, de WLR-8100 v1 001 en WLR-8100 v1 002. De firmwares voor beide modellen zijn niet uitwisselbaar. Mocht u de WLR-8100 v1 002 versie hebben, neem dan even contact met ons op via e-mail of chat indien u een firmware herinstallatie of upgrade wilt uitvoeren (uiteraard ook voor verdere ondersteuning van harte welkom). De bestanden voor deze versie staan namelijk op dit moment nog niet op de website.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 18:45

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ook een keer gehad zat er toevallig ergens een 100mb switch tussen die ik over het hoofd had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandje92
even een update

alles werkt weer heb de hardware accelerator uitgezet.
internet is weer stabiel en valt niet meer weg

bedankt voor jullie hulp

[ Voor 10% gewijzigd door rolandje92 op 24-03-2015 10:48 ]

Pagina: 1