Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 20:47
Hallo,

Ik heb hier een paneel liggen dat gezeefdrukt moet worden.
De zeefdrukker vraagt om een EPS bestand.
In principe kunnen wij dit prima maken met illustrator.
Ik heb hier zelf echter totaal geen ervaring mee.
In Solidworks heb ik een DXF gemaakt met de exacte afmetingen van de opdruk.
Deze heb ik vervolgens geëxporteerd naar Adobe illustrator en ik dacht dat dit voldoende zou zijn voor de leverancier.
Dit viel echter even tegen.
Het EPS bestand had namelijk geen kleuren.
Nu ben ik een leek en lukt het mij totaal niet om kleuren aan te brengen op het bestand.
Ik heb meerdere malen gezocht op het internet die zeggen dat je de fill een kleur moet geven, maar dan gebeurt er in mijn geval niks. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

EPS bestand

Zo hoort hij er uit te zien

De de plaat heeft al de correcte rode kleur

[ Voor 8% gewijzigd door Lubbers92 op 13-03-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb even gekeken en zie dat de drukker waarschijnlijk geen kleuren bedoeld, maar inderdaad gewoon een fill. Ik kan de .eps zelf niet openen want daar is mijn illustrator te oud voor, dus er kunnen ook wat andere dingen daarnaast aan de hand zijn.

De zeefdrukker brengt zelf de kleur aan met inkt, dus heeft enkel een zwart/wit bestand nodig (zwart waar de 'gaten' in de zeef komen waar de inkt voorheen kan).

Je vormen staan enkel nog op een stroke. Al je objecten moeten dus deze kleur 'instelling' hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2pJTd7X.png?1

Ik weet niet precies hoe Solidworks zijn vectors export, maar als het allemaal gesloten vormen zijn moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Wat agentorangina zegt klopt.

Je moet dus een Zwart-wit bestand aanleveren, dus ook geen grijs. Wat zwart is wordt uiteindelijk bedrukt, de rest niet. Je moet de vlakken dus nog opvullen. Ik weet niet in hoeverre je het detail kan bereiken wat je nu in je bestand hebt staan.

Bestand kan ik niet openen want ik zit tijdelijk met Illustrator CS6, terwijl dit waarschijnlijk in Illustrator CC is gemaakt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58