Email forwarding versio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04 19:59
Hallo,

Ik heb een yahoo email adres en wil mijn eigen email adres gebruiken om emails te versturen en te ontvangen. Ik wil in yahoo mail blijven werken.

Voor het ontvangen lukt dit snel: gewoon bij email forwarding de twee email adressen invoegen.

Maar voor te versturen als eigen email adres is dit heel traag. Soms uren. Mijn eigen email adres heb ik 1st aangemaakt voor dat yahoo de link zou maken tussen de twee email adressen en heb ik daarna verwijderd zodat de emails niet blijven staan in mijn eigen mailbox.

samengevat: ik wil yahoo blijven gebruiken om emails te ontvangen en versturen via een eigen email adres(info@blabla.be)

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Dat gaat hem niet worden, zoiets ondersteunt Yahoo (zo ver ik weet) niet.

Google wel, je zou hier naar kunnen kijken:
https://www.google.nl/intx/nl/work/apps/business/

Versio != snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Ik heb het in yahoo nodig :) Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14

lier

MikroTik nerd

issepower schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:14:
Ik heb het in yahoo nodig :) Iemand een idee?
Kan je uitleggen waarom je per sé bij Yahoo wil blijven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Klant van mij is bij Yahoo en is dat gewoon. Anders moet ik alle emails overzetten en hopen dat de emails opkomen bij het invullen ervan (tijdens het schrijven van een mail).

Mijn klant is gewoon niet zo sterk met computers..
lier schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:54:
[...]

Kan je uitleggen waarom je per sé bij Yahoo wil blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14

lier

MikroTik nerd

Gebruikt je klant een e-mail client of de webmail functionaliteit van Yahoo?
Je tweede zin begrijp ik niet helemaal, bedoel je e-mail adressen die gecached worden?

Omdat de klant niet zo sterk is met computers is nog geen reden om een goed advies te geven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
lier schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:04:
Gebruikt je klant een e-mail client of de webmail functionaliteit van Yahoo?
Je tweede zin begrijp ik niet helemaal, bedoel je e-mail adressen die gecached worden?

Omdat de klant niet zo sterk is met computers is nog geen reden om een goed advies te geven.
Klant gebruik de webmail functionaliteit. Met de tweede zin bedoel ik dat het 'automatisch invullen' van een email adres na het typen van de eerste letters handig is voor hun.

Dus ze willen de yahoo webmail functionaliteit behouden, maar met een eigen email adres (info@eigendomein.be bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36
Net als google heeft yahoo een business variant (linkje), hier kan je ook een eigendomein aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je kan gewoon forwarding gebruiken, of je kan POP gebruiken om yahoo mail op te laten halen.

In Yahoo kan je een externe account opgeven waar email van opgehaald moet worden. Die wordt dan periodiek gecheckt (bijv. elke 5 minuten als je dat zo instelt) en dan wordt die mail zichtbaar in je Yahoo webmail interface.

Dit hele verhaal is natuurlijk geen oplossing, Yahoo blijft niet eeuwig bestaan, en interfaces en caches veranderen. Als je het makkelijker wil maken voor je klant kan je beter iets permanents opzetten wat wel gewoon blijft werken. Dan is een eigen domein bij uitstek de oplossing.

Stel dat de klant webmail gebruikt en verder geen andere mail software, dan zou je ook kunnen overwegen om maar een applicatie over te stappen die sowieso meerdere accounts aan kan zoals Thunderbird. Daarnaast kan je natuurlijk ook webmail blijven gebruiken, en IMAP voor mobiele apparaten gebruiken om het zo overal te gebruiken en synchroon te houden. Een adresboek gebruiken is ook geen slecht idee, auto-aanvul-caches zijn nou niet bepaald betrouwbaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Forwarding van info@eigendomein.be naar yahoo email werkt snel. Het enige dat ik nodig heb: Versturen op yahoo interface maar als info@eigendomein.be. De mails mogen allemaal op yahoo blijven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zie antwoord van Electric Brainz, je dient dan waarschijnlijk de commerciële variant te gebruiken waar het wel de nodige expertise vereist om dit goed in te stellen. Je moet dan namelijk de DNS instellingen voor het domein eigendomein.be aanpassen of je domain ook transferen naar Yahoo!

Maar als je dat allemaal zou overwegen vind ik persoonlijk dat er betere diensten zijn dan Yahoo die je meer waar voor je geld bieden zoals Office Online of Google Apps.
Pagina: 1