SSD 128GB voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumibaminasi
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een paar maanden terug een pc gekocht met de volgende specificaties om vooral te kunnen gamen, zie onderaan.
Nou laat mijn pc zien dat 110GB van de 128GB in gebruik is en heel veel ruimte op de 2TB nog vrij beschikbaar is.
Moet ik een andere SSD erbij kopen, of de huidige verwisselen met een 256GB versie of groter luidt mijn vraag.
Of is dit niet nodig?

Processor
Intel Core i5-4460 (3,2 GHz tot 3,4 GHz met Intel Turbo Boost-techniek, 6 MB Intel
Smart Cache)
Grafische kaart
NVidia Geforce GTX 760 DirectX 11 video met 1.536 MB-geheugen
Werkgeheugen: 16 GB DDR3 SDRAM
Opslag:
Harde schijf: 2 Terabyte
Solid State Drive: 128 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:04

Esumontere

Floep, banaan.

Klinkt alsof je een hele hoop op je SSD hebt geinstalleerd. Dingen als games hebben daar meestal erg weinig baat bij. Ik zou je ssd eens opruimen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37
Als je het fijn vindt dat je games/levels heel snel laden (zoals ik) is je game op een SSD hebben wel heel erg fijn hoor.

Ik bedoel het is maar net of je het geld er voor over hebt. Nieuwe spellen gaan niet meer passen op je SSD maar die kun je prima naar je 2TB schijf installeren. Ze zullen prima werken maar langzamer laden. Het is de goedkoopste oplossing, namelijk gratis ;).

Heb je er geld voor over, prik er dan een extra SSD bij als je nog SATA poortjes over hebt en installeer je nieuwe spellen daarop.

Hou er wel rekening mee dat veel spellen hun saves/instellingen in je Mijn documenten opslaan, dus iets meer ruimte vrijhouden op je systeem-SSD is wel aan te raden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumibaminasi
RubenDJ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23:
Als je het fijn vindt dat je games/levels heel snel laden (zoals ik) is je game op een SSD hebben wel heel erg fijn hoor.

Ik bedoel het is maar net of je het geld er voor over hebt. Nieuwe spellen gaan niet meer passen op je SSD maar die kun je prima naar je 2TB schijf installeren. Ze zullen prima werken maar langzamer laden. Het is de goedkoopste oplossing, namelijk gratis ;).

Heb je er geld voor over, prik er dan een extra SSD bij als je nog SATA poortjes over hebt en installeer je nieuwe spellen daarop.

Hou er wel rekening mee dat veel spellen hun saves/instellingen in je Mijn documenten opslaan, dus iets meer ruimte vrijhouden op je systeem-SSD is wel aan te raden.
Bedoel je met langzamer laden het openen van spelletjes, maar na eenmaal geopend te zijn, er geen verschil meer is in snelheid tijdens het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zal niet of weinig verschil merken in de framerate, echter wel in de laadtijden van maps/levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:37
Let er op dat als je games via bijvoorbeeld Steam hebt aangeschaft deze vaak in de default map van Steam terecht komen.

Bij een default installatie is dat de map op de C -Schijf.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met PMG te maken heeft is mij niet helemaal duidelijk, eerder OT of aankoopadvies. Eerst maar eens naar OT voor een lesje schijfmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumibaminasi
br00ky schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:15:
Wat dit met PMG te maken heeft is mij niet helemaal duidelijk, eerder OT of aankoopadvies. Eerst maar eens naar OT voor een lesje schijfmanagement.
Zou je het willen verplaatsen naar OT of aankoopadvies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Nee. Als je 240Gb is fijner. Ik werkte jaren op 2x128Gb RAID SSD Schijven en dingen dat systeem gerelateerd is, installeer ik op de C: schijf. Het is maar net wat je via je C: SSD wilt installeren. Voor games moet je dat gewoon niet doen.

En dit helpt:

mklink /d "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" "D:\YOURDESTINATIONDIRECTORY\WHATEVER"

of/ en :

mklink /d "C:\Program Files (x86)\Steam" "D:\Program Files (x86)\Steam" dir c:\ /ash

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Met 16GB geheugen is 128GB ook niet echt ruim. Hibernate en page file tikken al aardig aan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Illumibaminasi schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Zou je het willen verplaatsen naar OT of aankoopadvies?
Met die post al gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
|sWORDs| schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:
Met 16GB geheugen is 128GB ook niet echt ruim. Hibernate en page file tikken al aardig aan.
Oja dat zeker!
Ik heb mijn pagefile op mijn RAID D: schijf maar nu met een 240 SSG, loop ik soms tegen een "error" aan dat oudere systeem herstelpoints verwijderd worden.Hibernation wil je niet verplaatsen van je C:.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik doelde ook op een grotere SSD, niet het verplaatsen. Eventueel kun je de hibernate file wel halveren. (powercfg /hibernate /size 50). Ik had eigenlijk met 240GB meestal niet voldoende ruimte. Eigenlijk zou ik nu niet meer zonder 512GB kunnen en 1TB is wel zo prettig.

edit: Lol, ik mag zelf ook wel eens wat disk management doen. 12,8GB vrij van de 985GB.

[ Voor 47% gewijzigd door |sWORDs| op 13-03-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumibaminasi
Mocht ik het willen uitbreiden.
Nog een 128GB aanschaffen en het erbij plaatsen indien mogelijk of de bestaande 128GB eruit en een 250GB in plaats hiervan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zou er voor 180-190 een 512GB MX100 in stoppen en de huidige in V/A zetten, maar het is nog al lastig om jouw use case en budget te beoordelen. Of zet de schijf en SSD in V/A en ga voor zoiets: V&A aangeboden: Samsung 850 EVO 1TB

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 13-03-2015 11:51 ]

Pagina: 1