Draadloos printen

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 11:23
Ik zoek een?
Mijn ouders hebben nu een all-in-one hp inktjet en printen op wat toegangskaartjes na niet zo heel veel.
Nu willen ze een nieuwe printer die draadloos benaderbaar is. Ik zat gezien het verbruik te denken aan een laser zodat de inkt niet meer uitdroogt. Ook zat ik aan een simpele printer te denken maar ze willen perse ook kleur kunnen printen en scannen.

Wat is je budget?
Wat nodig is maar niet te gortig

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ergens op een slaapkamer

Zitten er nog nadelen aan een laser voor incidenteel gebruik of niet? Zijn er misschien ook betere oplossingen zoals de huidige printer draadloos maken?

Degene die er nu uitkomt is een samsung maar daar heb ik weinig ervaring mee.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Samsung laserprinters zijn heel goed en budgetvriendelijk. Wij hebben een zwart-wit exemplaar, dus kan je verder niet echt zeggen hoe de kleuren zijn. Voor uitnodigingen of zaken waar meer de kleuren meer van het papier spatten zou ik echter wel bij inkjet blijven.

Kun je op zijn minst ook de naam geven van de printer die momenteel overwogen wordt?

In de Pricewatch kun je met jouw vereisten redelijk makkelijk filteren en kiezen uit dit lijstje http://tweakers.net/categ...9K6-9R_nXkmyWX-5VxtCilvAA. Zo te zien beginnen dit soort printers bij iets meer dan €130.

• icecreamfarmer
MacPoedel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:37:
Samsung laserprinters zijn heel goed en budgetvriendelijk. Wij hebben een zwart-wit exemplaar, dus kan je verder niet echt zeggen hoe de kleuren zijn. Voor uitnodigingen of zaken waar meer de kleuren meer van het papier spatten zou ik echter wel bij inkjet blijven.

Kun je op zijn minst ook de naam geven van de printer die momenteel overwogen wordt?

In de Pricewatch kun je met jouw vereisten redelijk makkelijk filteren en kiezen uit dit lijstje http://tweakers.net/categ...9K6-9R_nXkmyWX-5VxtCilvAA. Zo te zien beginnen dit soort printers bij iets meer dan €130.
Het moet een kleuren all in one zijn.

• MacPoedel
Ja, heb je al eens geduwd op mijn link?

- Laser: check
- Scanner: check
- Kleur: check
- WiFi: check

• icecreamfarmer
MacPoedel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:11:
Ja, heb je al eens geduwd op mijn link?

- Laser: check
- Scanner: check
- Kleur: check
- WiFi: check
Nee maar dit begrijp ik niet, ik deed gisteren hetzelfde end e goedkoopste was de samsung van €220 :?

Edit:
Ah jij hebt hem op printen OF scannen staan ipv EN.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-03-2015 10:21 ]

• MacPoedel
Je kunt sorteren op prijs, bij jou stond de lijst waarschijnlijk gesorteerd op populariteit.

• icecreamfarmer
MacPoedel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23:
Je kunt sorteren op prijs, bij jou stond de lijst waarschijnlijk gesorteerd op populariteit.
Nope kijk maar naar de edit.

• MacPoedel
Oww oeps. Ik vond dat al zo goedkoop :p.

• icecreamfarmer
Maar kort verhaal dat is de enige optie. Geen apparaat om de huidige printer draadloos te maken?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSmYmxpVJsbW0tAA

hoe deze printer servers werken durf ik niet te zeggen.

• MacPoedel
Een printerserver is dan een optie. Dit lijkt me dan de meest geschikte optie pricewatch: TP-Link Pocket-Sized Wireless Print Server. Maar voor je die koopt, controleer je best de compatibiliteits lijst of de printer van je ouders daar tussen staat: http://www.tp-link.com/re...patibilityList_150123.pdf.

Je kunt ook printers ook delen via een router als die een USB poort heeft. De router moet dat dan ook nog wel ondersteunen. De doorsnee modem/router die je bij je internetabonnement krijgt, heeft voor zover ik weet geen USB poorten, maar een redelijk doorsnee pricewatch: D-Link DIR-850L ondersteunt dit wel.

Voor mij hebben de vorige opties wel als nadeel dat je ze niet kunt gebruiken als Google Cloud Print en dat je alleen van pc's (Windows of OS X, Linux zie ik niet zo meteen) kunt printen. Dat zou wel mogelijk zijn als je een Raspberry Pi als print server inzet, zie hier voor wat uitleg http://lifehacker.com/tur...inter-with-a-r-1052977832. Mijn persoonlijke favoriet, the Tweaker way :).

Een laser printer is dus geen vereiste meer?

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Een all-in-one epson printer pricewatch: Epson Expression Premium XP-610 of een ander merk.

Draadloos gemakkelijk printen vanaf ipad, tablet en laptop.
Cartridges erin en ready to go.

• icecreamfarmer
Gezien het prijsverschil van ruim €150 tussen inktjet all in one en laser denk ik dat inktjet financieel de beste keuze is.

Zoals eerder gezegd printen mijn ouders niet veel (zeg eens per maand) maar tot nu toe hebben ook nog nooit uitgedroogde cartridges gehad.

Ik vraag mij nu af wat de echte nadelen van inktjet zijn.

Onze ubee heeft trouwens een werkende usb poort. Maar die staat op een plek waar de printer niet bij kan.

[ Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-03-2015 19:15 ]

Pagina: 1