[QNAP][NAS] Downloaden op afstand.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Qnap TS-251, nu wil ik graag een vriend die in Duitsland woont toegang geven aangezien hij geen muziek/films mag/kan downloaden.

Wat ik zelf in gedachten heb is dat hij op mijn nas inlogt via ip met een gebruikers account.
Met dat gebruikers account kan hij dan "Download Station" openen en de gedownloade bestanden worden opgeslagen in een voor hem gemaakte map.

Ook is het niet de bedoeling dat hij niet al mijn bandbreedte inpikt.
Voor toegang op afstand ben ik een statisch ip of een dns nodig?

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
ja dit is mogelijk, nee ik zou het niet doen aangezien je zelf amper weet wat een statisch ip is.

uitgelegd:

een ip adres staat over het algemeen vast voor een tijd en kan je makkelijk achterhalen op www.watismijnip.nl

je kan je nas vanaf buiten benaderen als je een poort opent in je router, hierdoor krijgt echter niet alleen hij toegang tot je qnap maar iedereen, het enigste verschil is dat hij een login heeft en de rest niet.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furian88 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:02:
ja dit is mogelijk, nee ik zou het niet doen aangezien je zelf amper weet wat een statisch ip is.

uitgelegd:

een ip adres staat over het algemeen vast voor een tijd en kan je makkelijk achterhalen op www.watismijnip.nl

je kan je nas vanaf buiten benaderen als je een poort opent in je router, hierdoor krijgt echter niet alleen hij toegang tot je qnap maar iedereen, het enigste verschil is dat hij een login heeft en de rest niet.
Ik weet prima wat een statisch ip is. De vraag is of ik beter een dns (dus een webadres + een dns zodat het ip altijd up to date is) moet gebruiken of dat ik beter m'n ipadres kan gebruiken.

Hoe dan ook, bedankt voor je berichtje.

Weet iemand hoe ik een gebruiker rechten geef voor het gebruik van Download station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:07:
[...]

Ik weet prima wat een statisch ip is. De vraag is of ik beter een dns (dus een webadres + een dns zodat het ip altijd up to date is) moet gebruiken of dat ik beter m'n ipadres kan gebruiken.

Weet iemand hoe ik een gebruiker rechten geef voor het gebruik van Download station?
ik zou niet weten waarom je een dns zou willen gebruiken..
ik heb al jaren upc en ik kan me niet herrineren dat ik ooit een ander ip van ze gekregen heb...

edit: met het rechten geven zou ik maar eens gebruik maken van de alloude www.google.nl

[ Voor 7% gewijzigd door furian88 op 13-03-2015 09:09 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:07:
[...]

Rechten tot de download station kunnen worden vergeven via de "users" instellingen. Het laatste icoon, waar je ook de folder rechten vergeeft, laat je selecteren welke services er voor dat account beschikbaar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furian88 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:08:
[...]

ik zou niet weten waarom je een dns zou willen gebruiken..
ik heb al jaren upc en ik kan me niet herrineren dat ik ooit een ander ip van ze gekregen heb...

edit: met het rechten geven zou ik maar eens gebruik maken van de alloude www.google.nl
Ok, dan zal ik een vast ip adres instellen.
Eén keer bij favorieten zetten en de nas is altijd bereikbaar.

edit: Op Google kan ik niet vinden wat ik zoek. Anders kwam ik hier niet.
LostinFFM schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:10:
[...]

Rechten tot de download station kunnen worden vergeven via de "users" instellingen. Het laatste icoon, waar je ook de folder rechten vergeeft, laat je selecteren welke services er voor dat account beschikbaar gemaakt worden.
Daar staan alleen: Music Station, Video Station, Photo Station en File Station.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost:

Download station kan alleen door gebruikers met admin rechten benaderd worden. (Via mail aan Qnap gevraagd)
Ik ga nu Windows installeren en maak deze via extern bureaublad bereikbaar. (dmv virtualisatie)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
nu wil ik graag een vriend die in Duitsland woont toegang geven aangezien hij geen muziek/films mag/kan downloaden.
Wat je voor je vriend doet maakt het niet minder legaal. Hij download nog steeds al is het van jou Qnap naar Duitsland.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank060272
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Het kan toch heel simpel? Je maakt een gebruiker aan, geef die gebruiker rechten alleen lezen voor de multimedia map. Als je de TS-251 hebt zou je twee ethernetporten kunnen gebruiken zodat als hij download hij niet al jouw bandbreedte opslokt. Er zijn een paar manieren om hem toegang tegeven, via de webinterface of via ftp ligt er denk ik aan wat je wilt.

Maar het is in Duistland natuurlijk niet minder illegaal als hij content van jou binnenhaalt.
Pagina: 1