Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi adapter omzetten van EU naar US

Pagina: 1
Acties:

• Pheebe24
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 17:27
Ik ben op dit moment op vakantie in de verenigde staten en heb mijn laptop meegenomen.

Ik heb nu al 2 keer gehad dat mijn laptop het wifi access point/router niet kan zien. Ik dacht eerst dat het aan 5ghz lag, maar mijn telefoon vindt de netwerken wel en deze beschikt volgens mij alleen over 2.4ghz.
Mijn vermoeden is dan ook dat het te maken heeft met de toegestane frequenties hier in de USA.

De laptop beschikt over Windows 10 met een realtek rtl8723BE adapter. Ik heb al bij apparaatconfiguratie gekeken en wat dingen aangepast, maar dit blijkt niet te werken.

Heeft iemand een idee hoe je de frequenties naar USA "omzet"? (als dat mogelijk is)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De frequenties voor wifi op 2.4GHz zijn in de VS meer gelimiteerd dan hier, dus daar heb je niks aan.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die Realtek is idd 2.4GHz-only, dus de extra 5GHz-kanalen in de VS (C-band, 149-165) zijn iig niet het probleem, en zoals CyBeR zegt zijn alle 2.4GHz kanalen in de VS ook in EU bruikbaar.

Ik vermoed eerder dat het te maken heeft met andere eigenschappen van die NIC, dat ding is echt ultiem crappy low-end, met 1x1 SiSo en dus ook geen antenna diversity. Het zal dan ook bij slechter signaal veel eerder verbinding verliezen dan een fatsoenlijk 2x2 MiMo kaart. Als je toch bezig bent kun je dan gelijk ook een dualband-kaart regelen, zo niet ac (Intel AC7260 is goedkoop en zowat enig goed verkrijgbare NIC).

Oslik blyat! Oslik!