Beste Tweakers,
Mijn huidige PC is snel aan vervanging toe. Hij valt zeer regelmatig spontaan uit bij 'zware' taken. Ik heb de HD al eens geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft terug komen en wordt steeds erger. Kortom het wordt tijd voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen echte gamer. Het enige spel dat ik speel is GTA IV, en als de nieuwe PC er is wil ik GTA V kopen. Hij moet dus wel iets kunnen wat dat betreft. Meer wordt de PC gebruikt voor PhotoShop, het afspelen van films en alle dagelijkse dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000,- tot 1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is al wat ouder dus het enige dat ik nog ga gebruiken is de DVD brander en de kast. (Cooler Master Centurion 590)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten. Ik zal hieronder een lijstje plaatsen met wat ik in gedachten heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, Intel, Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede, snelle PC waarmee ik de komende jaren weer even vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken. Ik heb hier geen verstand van.
Lijstje
Ben benieuwd of jullie het wat vinden. De SSD wil ik gaan gebruiken voor Windows 7 en de wat zwaardere programma's. Voor overige bestanden heb ik een gewone HDD liggen.
Zoals jullie zien mist de videokaart. Ik hoop dat jullie mij hier een beetje in kunnen adviseren. Ik heb namelijk geen idee wat nou een goede kaart is. Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Grtz.
Mijn huidige PC is snel aan vervanging toe. Hij valt zeer regelmatig spontaan uit bij 'zware' taken. Ik heb de HD al eens geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft terug komen en wordt steeds erger. Kortom het wordt tijd voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen echte gamer. Het enige spel dat ik speel is GTA IV, en als de nieuwe PC er is wil ik GTA V kopen. Hij moet dus wel iets kunnen wat dat betreft. Meer wordt de PC gebruikt voor PhotoShop, het afspelen van films en alle dagelijkse dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000,- tot 1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is al wat ouder dus het enige dat ik nog ga gebruiken is de DVD brander en de kast. (Cooler Master Centurion 590)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten. Ik zal hieronder een lijstje plaatsen met wat ik in gedachten heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, Intel, Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede, snelle PC waarmee ik de komende jaren weer even vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken. Ik heb hier geen verstand van.
Lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 398,60 | € 398,60 |
| 1 | Asus X99-A | € 247,95 | € 247,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Corsair RM650 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 114,- | € 114,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.051,55 | |
Ben benieuwd of jullie het wat vinden. De SSD wil ik gaan gebruiken voor Windows 7 en de wat zwaardere programma's. Voor overige bestanden heb ik een gewone HDD liggen.
Zoals jullie zien mist de videokaart. Ik hoop dat jullie mij hier een beetje in kunnen adviseren. Ik heb namelijk geen idee wat nou een goede kaart is. Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Grtz.