Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

e-mail activeren op een bedrijfsnetwerk-intranet server

Pagina: 1
Acties:

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 21:40

TRG

Technotium99-m

Topicstarter
Ik lig al een tijd tevergeefs te worstelen met het installeren van een mailserver op een server op mijn werk.

Voorkennis:
- Ik heb wat simpele websites/phpBB forums gebouwd en onderhouden.
- Ik heb mijn NAS wel eens voor websites configureerd en mijn eigen router ingesteld (mikrotik)
- Basieke webkennis is aanwezig, maar zeker niet meer dan dat
- Ik werk in software development (C++, Ruby)

Situatie
Ik werk in een heel groot technisch bedrijf en heb de beschikking over een interne server die enkel toegang heeft over het intranet binnen het bedrijfsdomein. Het OS is Windows server 2008 en er staat Internet Information Services (IIS) 6.0 en 7.5 op.

Deze server gebruik ik voor wat kleine projectjes zoals het hosten van wat HTML websites. Laatst heb ik een phpBB gebaseerd forum geïnstalleerd, hiervoor heb ik eerst PHP moeten installeren wat succesvol was, en de mysql database uitgebreid.

Het forum werkt uitstekend, maar nu komt mijn probleem: Ik zou graag gebruik willen maken van een e-mail service op de server zodat mensen die het forum gebruiken een notificatie krijgen. Het bedrijf runt zelf Microsoft Outlook voor de bedrijfs-email. Ik ben onbekend met het installeren van iets dergelijks, en na een goede handvol pogingen zit ik vast en heb even geen ideeën meer.

Ten eerste vraag ik mij af of je überhaupt een email service op een intranet server kan activeren, in ieder geval op zon manier dat de bedrijfs outlook server ook die mails ontvangt/verwerkt.

Daarnaast heb ik een aantal dingen via tutorials geprobeerd. Ik heb volgens mij successvol een [SMTP Virtual server] geinstalleerd in IIS 6.0.

Op de C schijf zie ik : "C:\inetpub\mailroot\Pickup", waar ik testmailtjes in kan gooien, maar deze worden vervolgens niet verstuurd. vervolgens zie ik in "C:\inetpub\mailroot\Badmail" het volgende report staan.
From: postmaster@server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com
To: mijn.naam@bedrijfsnaam.com
Date: Fri, 27 Feb 2015 16:35:16 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
boundary="9B095B5ADSN=_01D050F6FB3B06680000001Cserver-computer-naam."
X-DSNContext: 7ce717b1 - 1386 - 00000002 - C00402D1
Message-ID: <FRaqbC8wS0000000f@server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com>
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

This is a MIME-formatted message.
Portions of this message may be unreadable without a MIME-capable mail program.

--9B095B5ADSN=_01D050F6FB3B06680000001Cserver-computer-naam.
Content-Type: text/plain; charset=unicode-1-1-utf-7

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

mijn.naam@bedrijfsnaam.com

Content-Type: message/delivery-status

Reporting-MTA: dns;server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com
Received-From-MTA: dns;server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com
Arrival-Date: Wed, 25 Feb 2015 14:50:10 +0100

Final-Recipient: rfc822;mijn.naam@bedrijfsnaam.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Content-Type: message/rfc822

Received: from mail pickup service by server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com with Microsoft SMTPSVC;
Wed, 25 Feb 2015 14:50:10 +0100
From: mijn.naam@bedrijfsnaam.com
To: mijn.naam@bedrijfsnaam.com
Subject: Email test

Message-ID: <NLYBSTQVP4MS177VjCR00000008@server-computer-naam.bedrijfsnetwerk.emi.bedrijfsnaam.com>
X-OriginalArrivalTime: 25 Feb 2015 13:50:10.0115 (UTC) FILETIME=[F8962130:01D05101]
Date: 25 Feb 2015 14:50:10 +0100
This is the test body of the email

--9B095B5ADSN=_01D050F6FB3B06680000001Cserver-computer-naam.--
Ik kan momenteel niet inschatten of ik een basis instelling of service mis. Mijn vermoeden is dat bij het configureren van [SMTP Virtual Server] ik bij "Advanced Delivery" een goede "Fully-qualified domain name" of "Smart Host" moet instellen. Maar wat deze details precies moeten zijn weet ik niet, ik kom niet verder als het vooraf ingevulde adres van de computernaam van de server op het bedrijfsnetwerk.

Elke tip is welkom, want ik weet gewoon even niet waar ik moet zoeken.

Nu zal je je misschien afvragen waarom ik deze vraag niet aan de IT dienst stel: Mijn werkgever is erg groot en heeft zijn IT uitbesteed aan een afdeling ergens in Azie. De doorlooptijd daar is erg lang, maar dan moet je ook nog eens eerst je probleem fatsoenlijk uitgelegd krijgen.

Mocht ik er niet zelf uitkomen, dan zal ik het zoiezo bij de IT dienst nog proberen.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Systeembeheer (waar het opzetten en onderhouden van mailservers ook onder valt) is een vak apart.
Als jullie al een Exchange server hebben dan kan jouw IT afdeling eventueel het ip adres van jouw interne forum toestaan om te mailen over jullie Exchange server (of een account aanmaken waarmee jouw forum zich kan authenticeren om mail te verzenden).

Als je hier zelf geen ervaring mee hebt zou ik het niet doen, helemaal niet bij een groot bedrijf.