Toon posts:

Aanschaf nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een complete leek op het gebied van monitoren. Ik heb momenteel de Dell 2311H (deze is verkocht via V/A? Ondertussen ben ik wel toe aan een nieuwe monitor maar ik heb geen verstand hiervan. Ik weet dat er dagelijks topics komen met hulp nodig voor nieuwe onderdelen PC, dus mijn excuses hiervoor. Het mag tot max. 400euro kosten.
De games die ik speel zijn Battlefield, Crysis, AC, Call of Duty
Hieronder mijn huidige grafische kaart:

https://www.caseking.de/s...4096-MB-GDDR5::30071.html

Ik zou graag minimaal een 27inch scherm willen hebben, misschien de twijfel nog tussen een 21:9 scherm.

Ik kwam zelf op deze schermen uit. Iemand nog bepaalde ideeën? Hier over?

pricewatch: Samsung S27D590C Zwart
pricewatch: Asus MX279H Zwart
pricewatch: Asus MX299Q Zilver

Alvast bedankt!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zijn de eisen die je stelt aan het beeldscherm. Op 27 inch wil je eigenlijk geen lage resolutie zoals 1080p, tenzij je op een grotere afstand van je monitor zit.
Doe je nog andere dingen op je pc, zoals photoshop. In dat geval is kleurenechtheid ook belangrijk en kan je beter geen TN pannel nemen.

Dus plaats eens eerst precies wat je met je beeldscherm wilt doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:16:
Wat zijn de eisen die je stelt aan het beeldscherm. Op 27 inch wil je eigenlijk geen lage resolutie zoals 1080p, tenzij je op een grotere afstand van je monitor zit.
Doe je nog andere dingen op je pc, zoals photoshop. In dat geval is kleurenechtheid ook belangrijk en kan je beter geen TN pannel nemen.

Dus plaats eens eerst precies wat je met je beeldscherm wilt doen.
Het scherm is voornamelijk om te gamen, af en toe nog een beetje kantoor werk. Ik weet niet mijn graka alle games nog kan afspelen op ultra? Zodra de resolutie van mijn scherm hoger is? Of is deze daar voldoende voor?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt een 970, die kaart is net uit en is high end. Gamen op 1440p gaat dan ook prima.

Waarom trouwens 21:9? Heb je dit wel eens in de winkel bekeken? Het is echt heel breed. Dat kan prima zijn, maar besef dit wel.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:04
Ik heb zelf een poos een 29" 21:9 scherm gehad en moet eerlijk zeggen dat het voor entertainment (games/films) echt supergaaf is, het geeft uiteraard niet de enorme surround ervaring van 3 monitoren naast elkaar, maar heeft weer als voordeel dat er ook geen randen tussen zitten.

De reden waarom ik zelf dit scherm weer heb weggedaan is vanwege de IPS glow van mijn exemplaar (LG29EA93) en het feit dat het voor productiviteit niet zo heel veel toevoegt. Ik zelf heb namelijk ervaren dat ik met name pixels in de hoogte mis, wat productiviteit betreft en 2560x1080 voelt op het moment dat er op de monitor wordt gewerkt niet heel anders aan dan een FullHD schermpje (uiteraard mijn persoonlijke mening).

Dus als het scherm primair wordt gebruikt voor gaming zou ik het zeker overwegen, anders is misschien een 27" 2560x1440 een mooie oplossing (voor jouw videokaart geen probleem).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi MvdPM,

Dankjewel, ik zal kijken of ik ergens zo'n monitor kan aanschaffen (en eventueel weer de mogelijkheid heb) deze weer te kunnen ruilen wanneer het niet bevalt. Misschien toch nog kijken voor een 1440p scherm. Word op 27 inch wel lastig in mijn prijs range. Toch nog maar even zoeken door de V&A

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:04
Wat qua 1440p ook een optie is is de nieuwe Dell u2515h, 25" dus niet heel groot (uit je TS begrijp ik dat je naar 27" op zoek bent). Dell schermen worden over het algemeen wel goed beoordeeld vanwege de kwaliteit , enige nadeel is hier weer wel ook dat er vaak IPS glow te zien is, maar daar kom je haast niet onderuit bij IPS.

[ Voor 5% gewijzigd door [MAUS] op 14-03-2015 09:30 . Reden: TS nogmaals doorgelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nu wel besloten om een 21:9 scherm te kopen. Mij keuze is gevallen op de Asus MX299Q op meerdere website's een hoop lovende woorden. Ik zal mijn bevindingen hier nog gaan neerzetten.

een goede 1440p kwam toch een beetje boven mijn budget en qua design vielen sommige niet echt in de smaak.

Iedereen bedankt voor t meedenken!
Pagina: 1