• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03 14:50
ik heb erg goedkoop een tweede 280x kaart aan kunnen schaffen. Aan het begin van de avond had ik op bf4 in de test range ~200 fps en ingame altijd rond de 160, dus heb ik met de config file de settings op 120 gecapped. Helaas heb ik nu issues waarbij mn frames niet meer boven de 65 uitkomen en soms wel tot onder de 30 zakken.

Ik dacht dat het misschien aan de temperatuur zou liggen, maar dit is blijkbaar niet het probleem. Ik heb de kaarten namelijk laten afkoelen en heb later weer bf4 gestart, en nog altijd het probleem.

Dus MSI afterburner maar even aangeslingerd, en wat me opvalt is dat gpu1 prima draait, maar dat de gpu2 usage enorm op en neer stuiterd( precies op de momenten dat mn framerate inzakt)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ivbqQYz.png

ook de core clock zakt af en toe dus in elkaar.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 07:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en die config weggooien, frames dan weer in orde? Driver al een opnieuw geïnstalleerd?
Ik zou de kaart sowieso eerst apart gaan testen, om uit te sluiten dat deze een probleem heeft?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• lordprimoz
driver is gloednieuw, voor ik begon heb ik direct met DDU de driver eraf gegooid.
Maar ik zal in ieder geval de kaart nog eens los testen en proberen zonder config.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zou beginnen met de config file verwijderen, daarin wil je nog wel eens teveel willen aanpassen..

Zeker omdat hij in t begin wel goed werkte, en na de aanpassingen dit ontstond

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En, en, en....?!!?

• lordprimoz
excuses voor de delay, gister avond geen tijd meer gehad, en overdag moet ik werken =P ik kom er weer op terug zodra ik thuis ben =P.
Na wat verder onderzoek heb ik nog wel een andere mogelijke oplossing gevonden, namelijk dat ik in catalyst control center de Frame Pacing moet uitzetten voor bf4.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb internet op me werk nodig, altijd handig dan tweakers open hebben ;)

Zit die bug er nog altijd in? :O
SAiN ONeZ in "Crossfire 7970 werkt niet ?"

• lordprimoz
Nou, het is opgelost, in ieder geval voor nu =P De frame pacing maakte geen verschil, misschien wel voor frame stuttering, maar in ieder geval niet voor mijn issue.

Na alle verschillende oplossingen uit te proberen die het internet te bieden had heb ik besloten om de kaarten om te wisselen van pci slot. en voila, weer mooi 120fps(capped).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e311Bk8.jpg

bedankt voor de hulp in ieder geval! =]

[ Voor 5% gewijzigd door lordprimoz op 13-03-2015 19:09 ]

Pagina: 1