Toon posts:

Bereik in bedrijfspand zwak: hoe verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Onlangs heb ik een nieuw bedrijfspand betrokken. Nu heb ik daar slecht bereik met mijn iPhone 5 met Hi abonnement. Af en toe val ik weg in telefoongesprekken. Kan ik hier iets aan doen? Wat is de beste oplossing?

Wij verwachten ook een probleem te hebben met een te zwak wifi signaal, dus als er een oplossing is die daar ook zinvol voor is dan houd ik me zeker aanbevolen.

Ik hoor het graag als iemand tips heeft. Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb je zelf al dingen opgezocht?

Je weet nog niet of je een zwak wifi signaal hebt maar zoekt alvast een oplossing ervoor?

En heel simpel over je telefoon, heb je Hi al gebeld ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Is het bereik buiten wel gewoon prima? Zoja laat je nieuwe pand het signaal niet binnen, oplossing is dan een repeater te laten plaatsen. Vodafone heeft in ieder geval zo'n ding wat ze dan bij je kunnen installeren. Deze pakt buiten het signaal op, om het binnen te verspreiden. Werkt aardig goed, hebben wij ook op de zaak :). Zonder repeater was het bereik dramatisch te noemen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sapphire: Ik heb zelf het een en ander opgezocht, maar zie een groot aantal oplossingen. Ook zie ik bepaalde oplossingen die zowel het bereik voor bellen als voor de wifi zouden verbeteren. Maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze oplossingen. Vandaar dat ik het hier aan de kenners wilde vragen. Zwak wifi signaal verwachten wij omdat de buren (allemaal zelfde soort panden) ook deze problemen hebben.

@Wesleytjuh: het bereik buiten is prima (daar bel ik nu ook). Heeft Vodafone deze kosteloos geplaatst? En zijn er aanraders op de markt van de repeaters? Op de site van Hi lees ik niets over repeaters namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Nadeel van die repeaters is dat ze wel maar 1 van de 3 netwerken ondersteunen.

Voor Hi (KPN netwerk) moet je bij de KPN XL winkel zijn. Kost je €299.

Als je collega's op en ander netwerk zitten met even slecht bereik heb je kans dat je 3 van die dingen moet plaatsen.

bron, laatste paragraaf

[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 12-03-2015 22:11 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. We hebben inderdaad providers (HI/KPN & T-mobile). Er is geen oplossing om beide te versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Er zijn onafhankelijke signal repeaters. Die kunnen een heel frequentiegebied doorgeven.

Alleen even opletten dan dat ze een frequentie gebruiken die alle providers gebruiken. En waarop alle providers telefonie aanbieden.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1