Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:23
Ik zoek een?
Vervanger voor MSI H97 Guard-Pro

Wat is je budget?
heb de guard pro destijds voor ongeveer 80 euro gekocht. richting de 100 vind ik niet erg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt, toentertijd voor msi gekozen omdat het veel op dit forum aanbevolen werd

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1150 socket en ddr3 geheugen zoals de specs van de guard pro al zeggen
Wel zoek ik nu een een mobo met een hdmi aansluiting. Die mistte ik op mijn guard-pro. (vid kaart heeft er maar 1, ik wil graag mijn tv ook op mijn pc aansluiten via hdmi)

ik heb mijn MSI H97 Guard-Pro voor RMA moeten opsturen van de week. Echter kan de leverancier mij geen nieuw exemplaar opsturen dus ik krijg mijn geld terug. (in de pricewatch is hij overigens ook nog maar bij 1 shop te zien, dat terzijde.)

Nu heb ik al redelijk wat zelf zitten zoeken, zoals de alternatieven die tweakers.net zo mooi aangeeft bij elk product.
En zie ook de Gigabyte G1.Sniper B6 veel voorkomen.
Ga ik daarmee er op achteruit ivm h97 --> B85
Alleen denk ik misschien dat 4 sata600 wat krap is. ik gebruik er nu al 4 namelijk,

Gigabyte H97 G1.Sniper H6 lijkt me dan een betere keus.

Dan kom ik uit op een msi h97 gaming 3
Het zelfde als een Guard-pro met iets meer aansluiting
Wel een andere netwerkchip, Bigfoot Killer E2205 (tov Realtek RTL8111G van de guard pro). Daar heb ik eerlijk gezegt nog nooit van gehoord.
En de audiochip is anders, maar ik gebruik een usb headset dus heb daar weinig mee vandoen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte H97 G1.Sniper H6€ 94,90€ 94,90
1MSI H97 GAMING 3€ 102,95€ 102,95
1MSI H97 GUARD-PRO€ 96,90€ 96,90
Bekijk collectie
Importeer producten

ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wat een keus.

[ Voor 33% gewijzigd door Kasper op 12-03-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Misschien heb je hier iets aan. Al moet je dan die forum poster en de contributers op hun blauwe ogen geloven: http://www.tomshardware.c...ier-list-h97-chipset.html (klik in de eerste post op 'See full content').

Met de MSI H97 GAMING 3 zit je wel goed denk ik qua kwaliteit/prestatie verhouding. Ook zit je goed bij deze Asus (heeft mijn persoonlijke voorkeur als moederbord merk) borden: Pricewatch Asus 3 mobo's
Waar Plus de minste is, Pro de tweede en Pro Gamer de beste. Niet qua hoe-lang-gaat-het-moederbord-mee, maar qua netwerk- en geluidschip onder andere.
De Gigabyte borden die jij noemt lijken wat minder.

Ik zou als ik jou was voor de MSI H97 GAMING 3 gaan. Die heeft een best goede audio en netwerk chip (beter dan de Asus Plus en Pro). Ook heeft de MSI 6 SATA 600 poorten t.o.v. 4 bij de Asus borden (hoewel de Asus Plus er ook 6 heeft). Ik denk dat de keuze niet heel moeilijk voor je is: de MSI H97 GAMING 3.
Of je wilt mijn voorkeur voor merk overnemen ;)

Bij moederborden voor desktops maakt de netwerkchip niet heel veel uit als het om snelheid gaat. Stabiliteit is misschien een ander verhaal. Bigfoot maakt met draadloze netwerkchips naam bij laptops van o.a. BTO waar het verschil met Intel chips duidelijk te zien is. Voor moederborden voor desktops is het verschil nihil lijkt mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Fleximex op 12-03-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Blo0odyHell schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:02:
En zie ook de Gigabyte G1.Sniper B6 veel voorkomen.
Ga ik daarmee er op achteruit ivm h97 --> B85
Alleen denk ik misschien dat 4 sata600 wat krap is. ik gebruik er nu al 4 namelijk,
De pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 heeft naast die 4 SATA600 poorten ook nog 2 SATA300 poorten, dus ook 6 in totaal. De snelheid van SATA600 is alleen belangrijk voor SSD's. Gewone HDD's hebben aan SATA300 al meer dan voldoende en DVD-drives komen met SATA150 toe. Dus hoeveel van die 4 toestellen die je momenteel gebruikt zijn SSD's en hoeveel zijn DVD-drives?

Ik zou me er dus geen zorgen over maken dat je met een B85 moederbord minder SATA600 hebt. Van de MSI H97 Gaming 3 zie ik voor jou de meerwaarde ook niet, een Killer netwerkchip is niet beter dan een Intel netwerkchip. Mijn advies uit jouw lijstje is dus de Gigabyte.

En gezien jouw eisen kom je volgens mij met minder ook toe, zoals de pricewatch: ASRock B85 Pro4. (Die prijs is wel heel laag bij één winkel). Of een pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate.

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 13-03-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Je hebt gelijk qua sata poorten. Ik had over de 300 heen gekeken.

Ik heb namelijk 2 dvd drives, 1 ssd, 1 hdd.
Af en toe nog eens een extra hdd. En misschien in de toekomst nog een extra ssd. Maar misschien ga ik dan wel voor een M.2 ssd

Als ik maar niet erop achteruit ga tov guard pro.

Denk dat ik maar voor de gigabyte ga. Komen er nog conflicten qua drivers. Aangezien ik een MSI bord eruit gehaald heb en dan een gigabyte erin plug? Heb geen zin in een clean install namelijk. Tenzij dat nodig/aangeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik denk dat ik in jouw situatie voor een Asus H97 bordje zou kijken: pricewatch: Asus H97-PLUS

Bij een ander moederbord is het altijd maar afwachten of Windows het leuk vindt.. Het voordeel van bovenstaand bord is dat het ook een H97 chipset heeft, waardoor conflicten eigenlijk nihil zijn. Je hebt dat in mijn ogen de grootste kans van slagen qua compatibiliteit. Verder biedt dat bord ook alles wat je nodig hebt meen ik :)

De vraag is alleen of je het de investering waard vind. Je zou ook een bord dat een of twee tientjes goedkoper is kunnen nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 13-03-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
stin00 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:28:
Ik denk dat ik in jouw situatie voor een Asus H97 bordje zou kijken: pricewatch: Asus H97-PLUS

Bij een ander moederbord is het altijd maar afwachten of Windows het leuk vindt.. Het voordeel van bovenstaand bord is dat het ook een H97 chipset heeft, waardoor conflicten eigenlijk nihil zijn. Je hebt dat in mijn ogen de grootste kans van slagen qua compatibiliteit. Verder biedt dat bord ook alles wat je nodig hebt meen ik :)

De vraag is alleen of je het de investering waard vind. Je zou ook een bord dat een of twee tientjes goedkoper is kunnen nemen.
Dat klinkt verstandiger. Gelukkig krijg ik geld terug van mijn guard-pro, dus een grote investering is het niet meer.

Dan ga ik hem vandaag maar bestellen, in de hoop dat hij morgen er is. (Zondag en maandag geen post en dinsdag bf hardline :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Fleximex schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:19:
Of je wilt mijn voorkeur voor merk overnemen ;)
de voorkeur voor Asus had ik sowieso al, in de vorm van laptops.

Ik heb nu de Asus H97-Plus gekocht. Vandaag netjes binnen gekomen. Ik heb hem net geinstalleerd. Ik heb mijn beeldscherm aangesloten op mijn videokaart via hdmi. Nu wil ik mijn tv aansluiten op de hdmi poort van het moederbord. Echter kan ik de pc deze niet vinden, laat staan een kik op het beeldscherm laten zien.

Na een beetje googleen vond ik, dat sommige moederborden het ondersteunen om onboard en videokaart tegelijk te laten werken. Is dit met de H97-Plus ook het geval en zie ik dus een instelling in het bios over het hoofd. Of is het gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Als je een dedicated GPU in je systeem stopt wordt de GPU in de processor uitgeschakeld. Dus als je een GPU in je systeem hebt moet je daar je beeldschermen op aan sluiten ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Het zou moeten kunnen met het programma Lucid Virtu. Dat is volgens mij wel een betaald programma.

jorisvdelsen schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:30:
Als je een dedicated GPU in je systeem stopt wordt de GPU in de processor uitgeschakeld. Dus als je een GPU in je systeem hebt moet je daar je beeldschermen op aan sluiten ;)
Dat is niet wat hij bedoelt. Hij bedoelt letterlijk tegelijk. Dus ook niet zoals Optimus in een laptop (dynamisch wisselen tussen beide), maar dat beide GPU's samenwerken bij het renderen.
Als je trouwens een videokaart in je pc hebt, kan je de geïntegreerde graphics gewoon nog trouwens en je scherm daarop aansluiten ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Fleximex op 14-03-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Mijn doel is op mijn tv als 2e scherm te gebruiken. Dupliceren of uitbreiden. Ligt aan het moment welke ik gebruik.

Het lijkt erop dat de hdmi onboard is uitgeschakeld als er een videokaart is aangesloten. Want als ik mijn monitor aansluit op het moederbord en niets in mijn videokaart. Gebeurt er niets.

Als t niet mogelijk is, kan ik mijn monitor wel op dvi aansluiten en tv op de hdmi, beide op mn videokaart. Dan geeft die wel automatisch hdmi primary en monitor secundairy weer.

Bij de aanwezigheid van 2 hdmi aansluitingen had ik gehoopt het gewoon easy via hdmi te kunnen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kasper op 14-03-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 22:43
Blo0odyHell schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:56:
Mijn doel is op mijn tv als 2e scherm te gebruiken. Dupliceren of uitbreiden. Ligt aan het moment welke ik gebruik.

Het lijkt erop dat de hdmi onboard is uitgeschakeld als er een videokaart is aangesloten. Want als ik mijn monitor aansluit op het moederbord en niets in mijn videokaart. Gebeurt er niets.

Als t niet mogelijk is, kan ik mijn monitor wel op dvi aansluiten en tv op de hdmi, beide op mn videokaart. Dan geeft die wel automatisch hdmi primary en monitor secundairy weer.

Bij de aanwezigheid van 2 hdmi aansluitingen had ik gehoopt het gewoon easy via hdmi te kunnen doen.
Je zou even kunnen blieken in de BIOS instellingen, hier kun je je IGPU in en uitschakelen als ik me niet vergis. Mogelijk staat hier de IGPU standaard al uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Gijs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Je zou even kunnen blieken in de BIOS instellingen, hier kun je je IGPU in en uitschakelen als ik me niet vergis. Mogelijk staat hier de IGPU standaard al uitgeschakeld?
ik was al aan het zoeken geweest in het bios..

niet gped genoeg blijkt. Wat een uitgebreid bios zeg. menu achter menu.. Bleek inderdaad uitgeschakeld te zijn. Na inschakelen moest ik de drivers nog installeren.

Heb nu wel beeld op tv. Krijg alleen niet voor elkaar dat het gedupliceerd weergegeven wordt. Nu is hij uitgebreid, maar wel met een menubalk en start knop onderin.
vreemd genoeg kan ik alleen uitbreiden of 1 van de 2. als ik dupliceren druk bij apparaten (w8.1) dan komt er een beeldscherm wat niet gevonden kan worden.
Hij geeft ook weer, dat de monitor 1 is en de tv 3.

[ Voor 13% gewijzigd door Kasper op 14-03-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 22:43
Blo0odyHell schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:31:
[...]

ik was al aan het zoeken geweest in het bios..

niet gped genoeg blijkt. Wat een uitgebreid bios zeg. menu achter menu.. Bleek inderdaad uitgeschakeld te zijn. Na inschakelen moest ik de drivers nog installeren.

Heb nu wel beeld op tv. Krijg alleen niet voor elkaar dat het gedupliceerd weergegeven wordt. Nu is hij uitgebreid, maar wel met een menubalk en start knop onderin.
vreemd genoeg kan ik alleen uitbreiden of 1 van de 2. als ik dupliceren druk bij apparaten (w8.1) dan komt er een beeldscherm wat niet gevonden kan worden.
Hij geeft ook weer, dat de monitor 1 is en de tv 3.
Misschien toch een mooie 3e monitor ergens verstopt staan :)
OT: Probeer eens een programma als Displayfusion, deze biedt een vrij uitgebreide kit om alles aan te passen! Misschien werkt dupliceren daarmee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
NVM je hebt al een mobo gekocht.

[ Voor 106% gewijzigd door rikadoo op 14-03-2015 20:13 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Holy f*ck... hier had ik geen rekening mee gehouden.

Mijn windows is niet legitiem meer. Ik had een OEM versie en die werd dus gekoppeld aan het oude moederbord.

NVM, i think i fixed it... na 5 minuten lang nummers tijdens een telefoon gesprek in te toetsen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Kasper op 15-03-2015 13:48 ]

Pagina: 1