Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Prestatie dieptepunt na upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• RedPanda5678
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo forumleden,

Deze vraag heb ik ook al gepost onder gaming/spielerij problemen en vragen, maar hier schat ik mijn kansen beter in. Hier de originele post. Ook heb ik dit voorgelegd op het tom'sHardware forum maar daar konden ze me ook niet helpen.

Enkele weken geleden heb ik voor het eerst zelf een computer gebouwd. Dit leek me op zich een leuke uitdaging, alleen nu bijna een maand verder ben ik nog steeds niet klaar.
Wat betreft hardware is bijna alles compleet. Ik heb het hele systeem hoe ik het wil hebben behalve een betere/meer betrouwbare PSU en een high-end GPU.

Het probleem ligt op dit moment vooral in de geleverde prestaties.
Voorheen behaalde ik een stabiele 60 fps in Skyrim (Ultra, 4x AA). Nu is dat 25-30 fps en op alles low in 720p 50-60 fps.
In Far Cry 4 op Very High behaalde ik voorheen 50-60 fps. Nu is dat gemiddeld 15 fps buiten actie scenes. Wanneer er niet buitensporig actie in beeld komt zakt dit nog verder naar 5-10 fps met een vertraging van een paar seconden in het geluid. Als ik alles op low 720p zet levert dit me nog steeds maximaal 25-30 fps op.
Het vreemde is dat Alien Isolation relatief goed presteert met 40-50 fps op ultra en ANNO 2070.Ook al verwacht ik hier eigenlijk wel meer van.

Hieronder zijn de tot nu toe geprobeerde oplossingen plus eventuele resultaten en mijn specificaties.

CPU:Intel i7 4790K @ 4.0GHz + Scythe Mugen Max (Voorheen: AMD FX-6100 @ 3,3GHz + standaard koeler)
Mobo: MSI Z97 Gaming 7 (Voorheen: ASUS M5A97)
Geheugen: 4x 4GB Kingston HyperX 1600 DDR3
GPU: Sapphire R9 290 4GB
Opslag (OS): Crucial 256GB SSD
Opslag (Media): 500GB HDD
PSU: Corsair CX750M
Koeling: 2x 140mm frontinvoer, 120mm backuitvoer
Resolutie: 1920x1080 (24')

- FutureMark Firestrike score: 4563
http://i.imgur.com/JiZpjpt.jpg
http://i.imgur.com/YsqoZi3.png

- Alle drivers, CCC, Windows updates, BIOS, DirectX, etc. zijn up-to-date

- Na het bouwen een schone installatie van Win8.1 (partitieloze schijf)

- Stroomprofiel veranderen naar hoge prestaties

- RAM terugbrengen naar 8GB en uitwisselen

- Display Driver Uninstaller gebruiken en schone driver installaties

- Geïntegreerde graphicschip uitschakelen

- Schijfcontroles

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen we samen tot de bodem van deze frustraties komen.
Mocht deze post beter tot zijn recht komen onder een andere categorie dan hoor ik dat ook graag.

[ Voor 13% gewijzigd door RedPanda5678 op 12-03-2015 20:55 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Wat zijn de temps?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Crossposten is helaas niet toegestaan. Je kan middels een topicreport in je andere topic (handje bovenaan) vragen om verplaatsing.

Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.