Packard Bell LE11BZ-2145NL8

Pagina: 1
Acties:

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een Packard Bell LE11BZ-2145NL8. (pricewatch: Packard Bell LE11BZ-2145NL8)
De specificaties:

AMD E1-1200 @ 1,4Ghz (AMD A68M)
4GB RAM
500GB 5400rpm HDD
17,3" scherm
1600x900
Radeon HD7310

Deze laptop is zo traag als stront. Ik kan geen fatsoenlijk programma installeren/deïnstalleren. Is dit op te lossen? SSD erin? Extra RAM erbij prikken? CPU is te slecht?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 1080p filmpjes kan kijken op mijn HD tv als ik deze laptop eraan hang? Op dit moment gaat zelfs 720p met kleine stutteringen.

Hartelijk dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Koninkje op 12-03-2015 20:44 ]

Show me your moves.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Heb je al eens een herinstalatie van windows gedaan? Want ssd zal jet gevoel sneller maken en kan zeker een snelheids boost geven. Maar als 720 al niet vloeiend loopt. Zal een ssd niet helpen. Gebruik je win 7 of 8/8.1? Hoe is het cpu/ram gebruik? Windows taakmanager kan je daar bij helpen.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Die HDD is hoogstwaarschijnlijk de bottleneck als het gaat om programma's installeren/deïnstalleren.
Dat video's haperen ligt misschien wel eerder aan de CPU dan aan de geïntergreerde GPU. De GPU moet toch wel 1080p video's kunnen afspelen.

Deze reviewer van een laptop met een e2-1800 (iets snellere CPU en GPU) zegt ook dat zijn laptop moeite heeft met video's. Hij noemt Netflix als voorbeeld: http://liliputing.com/201...1-amd-e2-1800-review.html

Ik weet nog van vroeger dat er werd aanbevolen dat je voor 720p een 2,4GHz Intel Pentium 4 en voor 1080p een 3,0 GHz Intel Pentium 4 moest hebben. Ik denk dat bij video's kijken de multi core mogelijkheden van een processor niet echt gebruikt worden. En als je dan hier kijkt: http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=1074&cmp[]=1427
zie je dat de processor van je laptop in de single thread performance ernstig te kort schiet.

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 12-03-2015 21:55 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:31
Die laptop zal wat sneller kunnen met een SSD, maar vliegen gaat het nooit doen. Extra RAM er bij doen is niet de moeite, om gewoon Windows te draaien is 4GB meer dan voldoende, en als je zoveel multitaskt dat 4GB vol geraakt, kan je processor toch ook niet meer mee.

Draai je Windows? Welke mediaspeler gebruik je om video af te spelen? Mijn eigen ervaring met een netbook (met Atom en Nvidia ION) is dat HD content afspelen beter lukt met MPC-HC (http://mpc-hc.org/) dan met bv VLC, en 1080p lukt daar nog steeds mee. Als je zelf met ffdshow aan de slag gaat, kun je waarschijnlijk ook andere mediaspelers zo ingesteld krijgen dat die beter gebruik maken van de GPU, maar bij MPC-HC staat het al klaar voor je.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Topicstarter
MacPoedel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:06:
Die laptop zal wat sneller kunnen met een SSD, maar vliegen gaat het nooit doen. Extra RAM er bij doen is niet de moeite, om gewoon Windows te draaien is 4GB meer dan voldoende, en als je zoveel multitaskt dat 4GB vol geraakt, kan je processor toch ook niet meer mee.

Draai je Windows? Welke mediaspeler gebruik je om video af te spelen? Mijn eigen ervaring met een netbook (met Atom en Nvidia ION) is dat HD content afspelen beter lukt met MPC-HC (http://mpc-hc.org/) dan met bv VLC, en 1080p lukt daar nog steeds mee. Als je zelf met ffdshow aan de slag gaat, kun je waarschijnlijk ook andere mediaspelers zo ingesteld krijgen dat die beter gebruik maken van de GPU, maar bij MPC-HC staat het al klaar voor je.
MPC-HC heeft de film kwestie gefixt, hartelijk dank daarvoor. Wat het andere betreft, dan maar een nieuwe laptop ;)

Show me your moves.