Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deze RJ45 connector goed voor CAT 6 kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik heb vanmorgen een paar RJ45 connectoren gekocht om mijn soepele, koperen CAT 6 kabel te patchen. Nu vraag ik me af of deze connectoren hiervoor geschikt zijn. het gaat om De Elro CM903BS connectoren. (https://www.gamma.nl/asso...nnector-cm903bs/p/B448550)

Mijn vorige connectoren die ik gebruikt had voor mijn CAT 6 kabels waren namelijk anders. Hierbij zaten alle 8 de draadjes omhoog, omlaag, omhoog, etc.. naast elkaar. Bij deze staan ze allemaal recht naast elkaar.

Ik ben bang dat er crosstalk o.i.d. optreedt, of hoef ik me hier geen zorgen voor te maken? Er staat wel bij dat deze extras goed afgeschermd zijn.. (staat op gamma site die ik gaf).

Ik hoor graag van jullie :)

PC Specs

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Als je kwaliteit wilt, zal ik niet bij de gamma dat soort spul halen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jirachi schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:14:
Ik heb vanmorgen een paar RJ45 connectoren gekocht om mijn soepele, koperen CAT 6 kabel te patchen. Nu vraag ik me af of deze connectoren hiervoor geschikt zijn. het gaat om De Elro CM903BS connectoren. (https://www.gamma.nl/asso...nnector-cm903bs/p/B448550)

Mijn vorige connectoren die ik gebruikt had voor mijn CAT 6 kabels waren namelijk anders. Hierbij zaten alle 8 de draadjes omhoog, omlaag, omhoog, etc.. naast elkaar. Bij deze staan ze allemaal recht naast elkaar.

Ik ben bang dat er crosstalk o.i.d. optreedt, of hoef ik me hier geen zorgen voor te maken? Er staat wel bij dat deze extras goed afgeschermd zijn.. (staat op gamma site die ik gaf).

Ik hoor graag van jullie :)
Als ze naast elkaar zitten zijn 't cat5e connectors.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09
CyBeR schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:14:
[...]

Als ze naast elkaar zitten zijn 't cat5e connectors.
Ja, mogen/passen die ook op een CAT 6 kabel?

PC Specs

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jirachi schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:18:
[...]

Ja, mogen/passen die ook op een CAT 6 kabel?
't mag prima. Passen doet 't misschien; kom je alleen achter door 't te proberen. Je hebt er wel geen cat6 performance mee. (Maar dat gezegd hebbende, cat5e is voor vrijwel iedereen prima.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-03-2015 18:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Shielded connectoren gebruik je normaalgesproken alleen op afgeschermde FTP/SFTP kabels. Voor nomale UTP gebruik je unshielded connectoren.

Enige waar je op moet letten is dat je connectoren koopt die je op een soepele UTP kan knijpen.
Er zijn er namelijk ook voor stugge UTP.

Bijvoorbeeld, deze zijn goed genoeg (en geschikt voor Cat5e en Cat6).

[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 12-03-2015 21:09 ]

Pagina: 1