Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu het lekkere weer eraan zit te komen wil ik van een Logitech Z-2300 die ik nog heb staan een portable setje maken voor aan 't strand oid. Nu ben ik totaal niet thuis in de elektrotechnische markt. Ik weet inmiddels dat er 230v binnen komt die intern omgezet wordt naar 12 of 24 volt, die omvormer moet eruit en daar moet een accu in komen. Hoe groot deze daadwerkelijk moet zijn, zou ik absoluut niet weten. Dat is dus mijn vraag, en indien daar voorbeelden bij zouden kunnen zodat ik een beetje weet waar ik moet zoeken, kom ik zeker een heel eind verder. Alvast bedankt!

Groetjes,
Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Hoeveel stroom gebruikt hij en hoe lang wil je dat hij door kan blijven gaan? Bij 12v kan je er heel simpel een loodzuur in gooien, of 3 lithium-ion batterijen in serie (dan moet je ze wel steeds balanceren bij het opladen).

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zet er eerst een stroommeter tussen en meet de gemiddelde stroom bij een gewenste volume. Reken dan uit hoeveel mAh je nodig hebt om de dag door te komen.

Bij zowel een loodaccu als een lithium wil je een "low voltage cut off" om er voor te zorgen dat de accu niet te diep ontladen wordt.

Overigens lijkt mij dit een vraag voor het kratradio topic.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, morgen aan de slag met een stroommeter. Wat betreft verkeerde topic, ik zal er in het vervolg rekening mee houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
De z2300 is een 2.1 set met een subwoofer van een paar kg. De interne versterker heeft een flink koellichaam en die wordt ook redelijk warm (200W RMS totaal).
Als je deze op een flink volume aan wil zetten voor een paar uur, wordt dat in elk geval een behoorlijk grote accu ;) (en dat past nooit in de subwoofer, naast t feit dat het geheel dan niet meer te tillen is).
Ik zou dan toch een 2e hands setje halen dat een slagje kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Waarschijnlijk is de versterker ook totaal niet efficient. En wat betreft draagbaarheid en zuinigheid is een subwoofer sowieso een slecht idee.

Ik zou dan eerder iets doen adhv een TA2024 versterker zoals in in krat en kistradio topic vaak wordt gedaan. Die zijn lekker zuinig en klein. Dus minder lompe accu nodig en het is in een veel kleinere behuizing te bouwen

[ Voor 97% gewijzigd door timberleek op 15-03-2015 07:39 ]

Pagina: 1