Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Ik zoek een?
High end android smartphone. Ik wil sowieso android 5.0, fullhd scherm en een quad core. Het knelpunt waarop ik niet even makkelijk kan zoeken in de PW is mijn voorkeur voor aluminium /metaal. Gisteren had ik de Galaxy A3 in mijn handen. Ondanks dat hij qua specs niet voldoet vind ik het design en bouwkwaliteit wel erg netjes. Volledige 4g ondersteuning is ook een eis.

Wat is je budget?
Precieze budget is nog onbekend (word vanuit werkgever verzorgd) maar ik verwacht zo tussen de 400 en 500 euro uit te kunnen geven. Desnoods leg ik zelf wel wat bij.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een iPhone 5. Hiervoor altijd android gehad (Desire Z als laatste met android 2.3) De telefoon gaat voornamelijk voor standaard zaken gebruikt worden. Enige uitschieter is clash of clans wat ik nogal fanatiek speel. Een goede camera vind ik een pré maar niet het belangrijkste.
Ik ga overigens niet rooten en/of custom roms laden. Het toestel word ook zakelijk gebruikt en ik wil er gewoon geen gezeik mee. Mijn voorkeur is een zo kaal mogelijke versie van android.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd de A3 vond ik erg mooi. In het verlengde heb je de A5 en A7. Waarbij de A7 behoorlijk in de buurt komt van mijn eisen. Alleen zou ik de processorsnelheid graag nog wat hoger zien. Persoonlijk ben ik ook geen groot fan van samsung en touchwiz. De HTC one M9 valt gewoon buiten budget maar de M8 is dan wel weer een leuk toestel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben met name op zoek naar meer keuzemogelijkheid. Ik heb nu effectief 2 toestellen om uit te kiezen met mijn keuzepakket en ik zie er waarschijnlijk een hoop over het hoofd. Iemand nog suggesties?

Edit: direct nadat ik post druk zie ik de sony xperia Z2 en Z3. Ze zien er wel erg gelikt uit. Even verder zoeken wat voor materiaal en standaard software meegeleverd word.

[ Voor 5% gewijzigd door Craven op 12-03-2015 21:08 ]

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
De Z3 vind ik persoonlijk heel mooi. Heb zelf een OnePlus One ook heel mooi maar niet van aluminium. Als je echt volledig aluminium wilt moet je voor de One M8 of de iPhone 6 gaan (ik heb een Android-biase maar daar zal ik je niet mee gaan vervelen).
Het is dus eigenlijk volledig je eigen keus!
Tip: laat de Samsung Ax serie links liggen, dit zijn gewoon gewoon overpricede (geweldig woord dit) budget toestellen.

• Craven
De oneplus one ziet er ook erg gelikt uit maar is dan weer niet alu inderdaad. Zal hem wel is verder gaan onderzoeken.

Net de Z3 wat verder bekijken en die is wel erg strak. Het enige nadeel wat ik zo zie is dat ze vrij veel apps standaard meeleveren. Weet iemand of ik deze er gewoon af kan gooien of zit ik hieraan vast? Note: ik ga niet rooten.

Niet gemeld maar ik hoef geen iphone meer. Heb toch wel weer trek naar android :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voor mij zou het een no-brainer zijn als de M9 buiten budget zou vallen: M8. :+

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:49
SChief schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:14:
Voor mij zou het een no-brainer zijn als de M9 buiten budget zou vallen: M8. :+
De M7 is dan ook een alternatief waarbij je niet al teveel inlevert en toch mooi wat bespaart. Je zult alleen een jaar eerder in de steek gelaten worden voor nieuwe Android versies.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vermoed zelfs dat de M7 nu wel aardig op z'n eind loopt qua major updates. Zou 'em zelf nu niet meer kiezen (ondanks dat ik er een naar alle tevredenheid bezit).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Craven schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:12:
Net de Z3 wat verder bekijken en die is wel erg strak. Het enige nadeel wat ik zo zie is dat ze vrij veel apps standaard meeleveren. Weet iemand of ik deze er gewoon af kan gooien of zit ik hieraan vast? Note: ik ga niet rooten.
Sony biedt een van de cleanste skins...
Als je zoiets overweegt overweegt (lees glas) en een OnePlus ook wel iets vindt..
Dan zou ik wat meer specifiekere eisen gaan stellen, want nu lijkt alles wel te voldoen.

Een Galaxy S6 bijvoorbeeld, die kost wat meer, maar je wilt zelf bijbetalen... Maar hoeveel?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Craven
CLB schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:21:
[...]

Sony biedt een van de cleanste skins...
Als je zoiets overweegt overweegt (lees glas) en een OnePlus ook wel iets vindt..
Dan zou ik wat meer specifiekere eisen gaan stellen, want nu lijkt alles wel te voldoen.

Een Galaxy S6 bijvoorbeeld, die kost wat meer, maar je wilt zelf bijbetalen... Maar hoeveel?
De galaxy S6 is wel een mooi toestel. Maar 200 euro ben ik niet bereid om bij te leggen (even ervan uitgaande dat 500 budget krijg). Ik vind het niet het mooiste toestel en ik zie niet de meerwaarde t.o.v. de experia z3 die die 200 euro moet rechtvaardigen.

Overigens zorgt mijn "alu eis" al dat er maar een beperkt aantal modellen over blijven. Dan wil je dat ik nog specifieker ben? De Oneplus one voldoet inderdaad niet aan mijn eisen, maar ik ben nu eenmaal net een klein jochie in een snoepwinkel. Alles is mooi :D. Hij mist ook gedeeltelijke 4g ondersteuning. Maar hij valt bij deze dus af.

Zal 4g ondersteuning nog even toevoegen aan het eisenlijstje.

Edit: voor de geïnteresseerden: http://www.gsmhelpdesk.nl...erweg-voor-sony-xperia-z3
Android 5.0 bevestigd voor xperia z3. Komende week begint uitrol.

[ Voor 8% gewijzigd door Craven op 12-03-2015 21:11 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Ben zelf afgeknapt op de Z3 vanwege problemen met barsten in het glas en de skin/software.
Ben toen zelf voor de Moto X gegaan. Voldoet ook aan al jouw eisen.

[ Voor 62% gewijzigd door frickY op 12-03-2015 21:27 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
HTC M7/M8... toestellen verschillen niet zoveel van elkaar en beide toppers, die hebben de credits wel verdiend alleen willen de verkopen nog niet zo mee. Ik ben iig nog nooit zo content geweest met een telefoon als mijn M7, enige kritische punt van het toestel vind ik juist het aluminium. Het draagt uiteraard bij aan het uiterlijk en de feeling, maar het beschadigd snel en in het geval je voor een donkere versie zou gaan zullen die beschadigingen extra snel opvallen.

Verwijderd

Z3 overslaan vanwege fragiliteit.
Voor de M8 gaan of M9 kiezen als je erop kan wachten.

Als je vorige Android telefoon een desire was,
Dan kun je ook nog een BlackBerry Passport overwegen,
Die heeft ook een ToBo maar wel een scherm met 1440 pixels in de breedte.
En die heeft een frame niet van aluminium, maar van echt (rvs) staal. Waardoor je qua robuustheid een klasse hoger zit dan het aluminium van de m8 of Iphone.

• Craven
HTC M7/M8 vind ik persoonlijk juist wat minder mooi dan de sony. De bb passport zie ik bij voorbaat door het formaat niet zitten.

Ik ga binnenkort wel even langs een winkel om die Z3 vast te houden. Sowieso komt er een hoesje omheen dus dat verhelpt de fragiliteit wel iets. Zal is kijken naar de ervaringen met dat ding.

• Craven
We zijn inmiddels een half jaar verder en ik (eindelijk) goedkeuring voor die €500 budget voor mijn smartphone. De keiharde eis voor alu heb ik laten vallen maar ik wil wel erg graag goede bouwkwaliteit.

Inmiddels heb ik mijn oog laten vallen op de moto x lijn van motorola. Keus is eigenlijk bijna 100% zeker gevallen op de moto x style. Ik wil hem nog even 1 keer in mijn hand houden ter bevestiging. Ik heb de moto x (2014) en Moto G (2015) al kunnen proberen en ze liggen fijn in de hand. Zijn stevig van bouwkwaliteit en hebben een praktisch stock android versie.

Geen vraag meer dus maar meer een "ik weet wat het word" post :)

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik heb een ZTE Axon Pro uit Amerika laten afkomen.
Ik kan je je deze wel aanraden. Zoek maar eens wat reviews.

• Craven
Ziet er niet slecht uit maar ik ben inmiddels nogal verknocht aan de moto x :)
Pagina: 1