Dvi Kabel - Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• Denzor21
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-03-2025
Net een scherm gekocht, met uitgang VGA en dvi 24+1
Mijn dilemma nu is dat mijn vid kaart 24+4+1 is

Heeft iemand een link voor mij voor een dvi kabel van female naar male (24+1 naar 24+4+1)
Kan maar geen kabel vinden dat geen adapter der tussen nodig heeft.

Ik heb al een vga kabel geprobeerd, van mn monitor vga naar mn videokaart dvi via een adapter, maar dat werkt niet jammer genoeg.

Het is voor een 2de scherm.

Vidkaart: Gigabyte 7970 windforce edition.

Bedankt!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als de DVI kabel fysiek past dan moet het gewoon werken.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een adapter geprobeerd die van DVI naar VGA gaat. Dat is een passieve adapter en zal in dit geval niet werken.. Hij kan het signaal niet omzetten van Analoog (VGA) naar Digitaal (DVI).

Volgens mij zullen die '+4' extra pinnen niets moeten uitmaken, dat zijn de analoge aansluitingen voor rood, blauw, groen en horizontale sync. De '+1', de horizontale pin, is voor de aarde (Ground); deze zit er dus altijd aan.

Het lijkt mij dat een gewone dual-link kabel zal passen en werken :)
Zie hier een plaatje met uitleg van DVI soortenn

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Denzor21
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-03-2025
stin00 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:20:
Waarschijnlijk heb je een adapter geprobeerd die van DVI naar VGA gaat. Dat is een passieve adapter en zal in dit geval niet werken.. Hij kan het signaal niet omzetten van Analoog (VGA) naar Digitaal (DVI).

Volgens mij zullen die '+4' extra pinnen niets moeten uitmaken, dat zijn de analoge aansluitingen voor rood, blauw, groen en horizontale sync. De '+1', de horizontale pin, is voor de aarde (Ground); deze zit er dus altijd aan.

Het lijkt mij dat een gewone dual-link kabel zal passen en werken :)
Zie hier een plaatje met uitleg van DVI soortenn
Tis gefixt, bedankt voor je uitleg. :)