• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Hallo,

Ik heb sinds eergisteren een tweede U2412M monitor gekocht, en het werkte allemaal prima, alleen plots vanmiddag terwijl ik m'n driver van mn videokaart updaten werd de ene monitor zwart. (Ik weet niet of dit toeval is of niet) En wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om de monitor weer iets te laten vertonen.

Ik heb al geprobeerd:
1. Monitor uitzetten, alle kabels eruit, power knop ingedrukt houden, monitor weer aan zetten.
2. Andere power kabel (die van mn wel werkende 2412M)
3. Monitor in mn laptop pluggen via VGA. (m'n desktop gebruikt DVI)

Is er nog een andere manier om de monitor "te resetten"? Het vreemde is, helemaal niks displayt. Ik zie dat de backlight aan gaat, maar verder blijft het scherm zwart. De OSD verschijnt dus ook niet. Wat ik wel merk is dat als ik op de "3" knop druk (derde van boven) dan gaat de backlight uit en dan weer aan. Ik heb even gekeken, maar herhaaldelijk de 3 indrukken op mn andere 2412m schakelt enkel heen en weer in het brightness/contrast menu, dit doet verder niks met de monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door RogierColijn op 12-03-2015 15:23 ]

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:49
wat zie je als je met een heldere lamp op het scherm schijnt terwijl deze 'aan' staat?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• RogierColijn
Niks. Gewoon de diffuus reflectie van de lamp. Overigens, Windows ziet de monitor wel, en ik kan ook dingen verplaatsen naar m'n "tweede scherm" alleen hij blijft zwart. Ik dacht eerst dat het contrast misschien op 0 gezet was ofzo, maar door tegelijk handelingen uit te voeren op de twee schermen heb ik geprobeerd het contrast omhoog te zetten, maar dat lukte niet. Dus dat is het niet denk ik.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is de rest van je systeem?

Deinstalleer je videokaart driver, boot naar veilige modus en draai dan DDU. Installeer de driver opnieuw.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de OSD het niet doet zal het losstaan van drivers of iets dergelijks. Ik denk dat je deze gewoon moet RMAen

• RogierColijn
Heb hem geRMA'd, kreeg met geen enkele computer beeld en heb het "gedrag" van de monitor vergeleken met mn wel werkende monitor. M'n monitor die het wel doet kreeg wel een OSD ookal zat er niks in behalve de power kabel. (ook die "no input detected" dingen zag je niet)
Pagina: 1