Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Advies] Industriele mifare 1k classic kaarten

Pagina: 1
Acties:

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 22:33
Goedendag Tweaker(s),

Ik ben opzoek naar een mifare classic 1K tag die aan de volgende eisen voldoen:
  • Steriel;
  • Stevig;
  • 1K Mifare Classic protocol;
  • Metaaldetector detecteerbaar;
De tags gebruiken wij om te klokken en deuren te openen. Medewerkers, onder andere mensen met witte hygiënische pakken aan, die vooral fysiek werk doen, breken vaak de passen in hun kontzak of broekzak.
Deze pakken hebben vanwege de regel: Alles boven de middel mag je geen zakje hebben.

Ik heb tags gevonden van epoxy o.a. hierop heb ik een metalen sluitring erop gelijmd. Deze functioneren dan nog steeds op de deuren etc. want je hebt namelijk met metaal dat het de communicatie beïnvloedt. Dit is natuurlijk niet hygiënisch genoeg, en de kans dat de sluiting loslaat is er ook.

Ik heb een aantal bedrijven al gebeld en gemaild. Helaas ben ik met mijn vraag nog niet verder gekomen.
Veel bedrijven haken namelijk af wanneer ze horen dat er metaal in moet zitten (min. 5mm metalen kogeltje).

Al naar gekeken:
  • Epoxy keytag
  • Plastic keytag
  • Silicone polsband (mag niet, je kan blijven haken bij een machine)
  • Stevigere passen
Al deze dingen vallen sowiezo af doordat ze niet door de metaaldetector te detecteren zijn.

Deze situatie even op tweakers forum gezet vanwege de brede kennisbank. Misschien dat ik nog de juiste mensen niet heb getroffen.

Iemand een hint of tip? :)

PVOutput

• davevleugel
Bump :)

PVOutput

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waarom moeten die passen per se gedetecteerd worden door een metaal detector?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk iets met voedingsmiddelen, waar doorgaans geen grote hoeveelheid ijzer in zit. Voordat producten de omdoos in gaan worden deze nog eens gecontroleerd op de aanwezigheid van ijzer. Indien dat aanwezig is wordt het product van de lopende band gekieperd.

• davevleugel
sypie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:23:
Waarschijnlijk iets met voedingsmiddelen, waar doorgaans geen grote hoeveelheid ijzer in zit. Voordat producten de omdoos in gaan worden deze nog eens gecontroleerd op de aanwezigheid van ijzer. Indien dat aanwezig is wordt het product van de lopende band gekieperd.
Inderdaad. Volgens het reglement moeten alle losse voorwerpen door de medewerker gedragen te detecteren zijn door een metaaldetector.

Ik heb nog een aantal bedrijven aangesproken over "tags" met ijzer o.a. maar niks.. helaas.

PVOutput

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
Op zich zijn plastic kaarten goed te detecteren. Daar zijn ze tenslotte voor gemaakt. Betekend wel dat je een extra controle in moet bouwen.
Al deze dingen vallen sowiezo af doordat ze niet door de metaaldetector te detecteren zijn.
Je zou er een kunnen sampelen. Tenslotte zit in iedere RFID kaart metaal. Vraag is alleen of het genoeg is. Of heb je dit al uitgeprobeerd?

Maar het had ook zo gekunt

• davevleugel
kipppertje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:07:
Op zich zijn plastic kaarten goed te detecteren. Daar zijn ze tenslotte voor gemaakt. Betekend wel dat je een extra controle in moet bouwen.

[...]

Je zou er een kunnen sampelen. Tenslotte zit in iedere RFID kaart metaal. Vraag is alleen of het genoeg is. Of heb je dit al uitgeprobeerd?
Hey Kippetje,

Inderdaad er zit metaal (koper) in. Alleen dit is zodanige weinig dat het niet gedetecteerd wordt. De sporten zijn namelijk plat (dus vlak) en zijn moeilijk te detecteren. Vandaar een kogeltje (alle oppervlakte zijn daarbij gelijk).
Pasjes, tags en bandjes heb ik al getest onder de metaaldetector. Door röntgen worden ze er wel uitgehaald, alleen dat is niet voldoende volgens de wet..

PVOutput

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hebben de pakken mouwen? Zou je de chips bijvoorbeeld niet daarin kunnen verwerken?

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 17-03-2015 12:27 ]

• davevleugel
Pakken worden sowieso op 90 graden gewassen. Wel een goed idee, maar met je pak mag je weer niet in de kantine komen. Je moet namelijk ook daarmee inprikken bij de klok o.a.

PVOutput

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee ?

Mischien wel leuk om er persoonlijk een te nemen, kun je de deur obiwan kenobi stijl openen. en de rest maar kijken hoe je dat doet

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 18-03-2015 21:04 ]

Iperf

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De kantine is niet steriel, hoe houdt je die kaarten dan steriel?

Fish zijn filmpje is hier te bestellen: https://dangerousthings.com/shop/13-56mhz-s50-glass-nfc/
Ze zijn van glas en dat is ook steriel.

[ Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 19-03-2015 00:16 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
davevleugel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:48:
Pakken worden sowieso op 90 graden gewassen. Wel een goed idee, maar met je pak mag je weer niet in de kantine komen. Je moet namelijk ook daarmee inprikken bij de klok o.a.
Ik denk dat die temperatuur van 90°C niet noodzakelijk problematisch zou moeten zijn, maar ik kan me voorstellen dat eventueel sprake is van blootstelling aan een nog een hogere temperatuur (bijvoorbeeld in een autoclaaf) of eventueel ook aan bepaalde chemicaliën (maar dat lijkt ook niet direct noodzakelijk een probleem) of wellicht ook stralings zou kunnen zijn als het om steriele schorten gaat.

Een implantaat is wat te drastisch lijkt me, maar wellicht zouden chips kunnen worden verwerkt in de kleding onder de steriele kleding, als die kleding tenminste wel naar de kantine zou mogen, en geen korte mouwen heeft (wat in mijn ervaring vrij gangbaar is voor kleding onder steriele kleding), al zou misschien wel een andere geschikte plek voor een RFID-chip te verzinnen zijn (eventueel door de locatie van de readers aan te passen), of is het mogelijk om toch meerdere chips te gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 19-03-2015 00:50 ]

• DJMaze
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:42:
Een implantaat is wat te drastisch lijkt me, maar wellicht zouden chips kunnen worden verwerkt in de kleding onder de steriele kleding, als die kleding tenminste wel naar de katine zou mogen.
Je hoeft ze inderdaad niet onder de huid te implanteren, ze zouden ook aan je sleutelbos kunnen hangen, in je schoenen implementeren (leuk tafereel in de kantine), met klittenband of een haak aan je broek, etc. etc..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DJMaze schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:50:
[...]

Je hoeft ze inderdaad niet onder de huid te implanteren, ze zouden ook aan je sleutelbos kunnen hangen, in je schoenen implementeren (leuk tafereel in de kantine), met klittenband of een haak aan je broek, etc. etc..
Dat wilt de TS ook, alleen moet er wel metaal in de kaart zitten anders mag het sowieso niet naar binnen. Maar jij kan toch niet de eerste zijn met dit probleem, er zijn vollop fabrieken waar zit probleem hebben neem ik aan? Anders wat collega's afbellen en vragen welk merk kaart ze gebruiken.

Kan je niet zoiets kopen en er zelf een stukje metaal inleggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Megamind op 19-03-2015 00:59 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
En hoe ze de kaart steriel houden. In de mij bekende medische omgeving is het altijd een heel gedoe, omdat je simpelweg niets mag aanraken wat niet steriel is als je je steriele schort & handschoenen aan hebt, dus dan is een kaart die nadat hij in de kantine is geweest niet is gesteriliseerd sowieso uit den boze. Dan lijkt een in het textiel verwerkte chip veel handiger, maar dan moet het praktisch en regeltechnisch wel kunnen (er is dan wel geen sprake van een 'zakje' maar of dat voldoende is...). Als ik het goed begrijp mag kleding onder de gordel wel zakjes hebben, dan kan je eventueel ook de RFID-lezers zo positioneren dat ze op 'broekzakhoogte' ontvangen.

En anders metal-mount RFID-tags nemen, maar dan blijf je met onhygienische (eventueel metalen) kaarten zitten. Maar misschien is dat regeltechnisch makkelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 19-03-2015 01:05 ]

• DJMaze
  • Niet online
Neem dan een on-metal-tag?
http://www.smartcardfocus...surface-tag/p/index.shtml
http://www.webevolved.com...c-1K---For-Metal-Surfaces
etc.

Gewoon op een metaalplaat plakken en die lamineren?

[ Voor 35% gewijzigd door DJMaze op 19-03-2015 01:06 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Of vastlassen aan een metalen voorwerp van voldoende volume, ik heb net gezien dat er ook 'lasbare' rfid-tags zijn, maar zo snel geen mifare 1k varianten.

• davevleugel
Fish schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:00:
[video]

nee ?

Mischien wel leuk om er persoonlijk een te nemen, kun je de deur obiwan kenobi stijl openen. en de rest maar kijken hoe je dat doet
Haha zie je al gaan, wordt je ontslagen ow wacht even je implantaat moet er nog uit .
DJMaze schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:13:
De kantine is niet steriel, hoe houdt je die kaarten dan steriel?

Fish zijn filmpje is hier te bestellen: https://dangerousthings.com/shop/13-56mhz-s50-glass-nfc/
Ze zijn van glas en dat is ook steriel.
Nee klopt we proberen het gewoon te minimaliseren. Een sleutelbos/horloge/sierade etc. is ook no-go om de productieruimte in te mogen. Deze spullen leg je in je kastje, waarmee je dus een mifare tag voor nodig heb om erin te komen.. 8)7
Megamind schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:52:
[...]

Dat wilt de TS ook, alleen moet er wel metaal in de kaart zitten anders mag het sowieso niet naar binnen. Maar jij kan toch niet de eerste zijn met dit probleem, er zijn vollop fabrieken waar zit probleem hebben neem ik aan? Anders wat collega's afbellen en vragen welk merk kaart ze gebruiken.

Kan je niet zoiets kopen en er zelf een stukje metaal inleggen?
Klopt ik heb diverse bedrijven al benaderd, het probleem is dat wij een open product hebben. Wanneer de kaas in wrongel stadia is, kan er van alles in komen. Nadat de kaars geperst is, is het bijna visueel niet te controleren. Ja pas als de consument de kaas aanbreekt..

Ik heb bijvoorbeeld een kippenslachterij benaderd, in het vlees zal nooit echt iets komen dus de regels zijn daar al gelijk anders.
begintmeta schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 01:02:
En hoe ze de kaart steriel houden. In de mij bekende medische omgeving is het altijd een heel gedoe, omdat je simpelweg niets mag aanraken wat niet steriel is als je je steriele schort & handschoenen aan hebt, dus dan is een kaart die nadat hij in de kantine is geweest niet is gesteriliseerd sowieso uit den boze. Dan lijkt een in het textiel verwerkte chip veel handiger, maar dan moet het praktisch en regeltechnisch wel kunnen (er is dan wel geen sprake van een 'zakje' maar of dat voldoende is...). Als ik het goed begrijp mag kleding onder de gordel wel zakjes hebben, dan kan je eventueel ook de RFID-lezers zo positioneren dat ze op 'broekzakhoogte' ontvangen.

En anders metal-mount RFID-tags nemen, maar dan blijf je met onhygienische (eventueel metalen) kaarten zitten. Maar misschien is dat regeltechnisch makkelijker.
Klopt het is gewoon problematisch. In een kantine heb je ook sneller last van kruisbesmetting. Maar soms moet je dingen gewoon door de vingers zien. De on metal rfid ben ik mee bezig geweest. Het is op zich wel handig alleen de plakstrip laat na een aantal maanden gewoon los (en ik had kwalitatief goede tags).
Ik loop zelf nu dus met een epoxy tag waarop ik een sluitring heb vastgelijmd met twee-componenten lijm. Het ziet er alleen een beetje hobbymatig uit, maar het werkt wel.
Ondertussen heb ik nu contact met een Amerikaans bedrijf die ook in de zuivel zit. Ik wacht nog op antwoord hoe hun het probleem hebben aangepakt.
Goeie ik zal er even naar kijken!
begintmeta schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 01:14:
Of vastlassen aan een metalen voorwerp van voldoende volume, ik heb net gezien dat er ook 'lasbare' rfid-tags zijn, maar zo snel geen mifare 1k varianten.
Ook een goeie, maar we hebben meer dan 150 tags. Dus het is wel veel werk/duur en aangezien men ze nog weleens kwijtraakt.. |:(

PVOutput

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich lijkt een in de kleding verwerkte tag dan ook niet zo'n slecht idee, dat raakt men toch wat minder snel kwijt zou ik denken. Maar ik ben uiteraard niet op de hoogte van de regelgeving, noch heb ik enig idee van de gebruikte kleding etc.

Ik vind het bijschrift bij de volgende foto (die ik had gevonden op zoek naar kleding gebruikt in de kaasproductie) wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverkaas.nl/wp-content/uploads/2013/02/productie-2.jpeg

'Sinds juli is ons bedrijf HACCP en Skal gecertificeerd. Dat betekent dat de (biologische) grondstoffen volgens de strengste hygiënische normen worden verwerkt.'

Ik neem aan dat die foto van voor die tijd is :P

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 19-03-2015 11:42 ]

• davevleugel
Dit is een mini kaasmakerij :) Maar wel goed voorbeeld, je ziet hier dat in de wrongel een "object" zo in verdwijnt. In de kledij is wel lastig, aangezien ze elke dag een schoon pak aan moeten doen. Dat zou betekenen dat je in ruim 10 pakken per persoon een tag moet innaaien. En dan zouden ze nog een "losse" tag moeten hebben voor de prikklok en kantine etc.

PVOutput

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 23:37
Als ik het zo snel even lees lijkt me het eisenpakket wat lastig.

De ene zijde productieomgeving:
Steriel;
Stevig;
1K Mifare Classic protocol;
Metaaldetector detecteerbaar;

Maar liefst toch ook voor kluisjes prikklokken en kantine (niet-steriele omgevingen).

Is het dan toch niet eenvoudiger om de steriele en niet steriele omgevingen uit elkaar te trekken? Bijv. een sleutelbos tag voor prikklok/kantine/kluis. En een pas/(tag in kleding) voor de kluis na omkleden en productielijn.

P.S. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de techniek in de tag's, maar zijn ze per persoon identiek te programmeren? dan kun je beide tags verder identiek maken.

• davevleugel
Qaatloz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:21:
Als ik het zo snel even lees lijkt me het eisenpakket wat lastig.

De ene zijde productieomgeving:
Steriel;
Stevig;
1K Mifare Classic protocol;
Metaaldetector detecteerbaar;

Maar liefst toch ook voor kluisjes prikklokken en kantine (niet-steriele omgevingen).

Is het dan toch niet eenvoudiger om de steriele en niet steriele omgevingen uit elkaar te trekken? Bijv. een sleutelbos tag voor prikklok/kantine/kluis. En een pas/(tag in kleding) voor de kluis na omkleden en productielijn.

P.S. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de techniek in de tag's, maar zijn ze per persoon identiek te programmeren? dan kun je beide tags verder identiek maken.
Inderdaad, twee type tags heb ik ook aan zitten denken na dit hele verhaal hier op tweakers. Nu heb ik contact gehad met het bedrijf uit Amerika en wat denk je.. ze hebben gewoon een redelijke oplossing!

http://www.lj-rfidcard.co...ct/product&product_id=360

Of ze hygiënisch zijn.. dat denk ik niet echt maar goed ze breken niet in je zak EN zijn door de metaaldetector te onderscheiden van kaas.

Ik ga een paar samples aanvragen. En kijken of dit in ieder geval geschikt is voor de productieruimte.

PVOutput

• davevleugel
Samples ondertussen binnen, ze zijn een beetje fragiel (Duurzaamheid moet in de praktijk zich bewijzen voordat ik me te zwaar ontlaad op fragiel. Wel één dikke pluspunt ze worden door de metaaldetector gezien! En dat met een factor van 46 dus we zijn op dat punt erg tevreden.

PVOutput

Pagina: 1