Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

volgorde van bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb alle onderdelen van het BBG maart budget gamesysteem gekocht xD (reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015) omdat ik weet dat jullie tweakers helden zijn. Ik ben er wel eens bij geweest toen iemand een pc voor mij in elkaar heeft gezet. Ik heb zelf ook vaak genoeg cooling paste vervangen in mijn pc. Anyway, ik vroeg mij af of er ergens op deze site een soort algemene guide is hoe te bouwen voor newbs zoals mij. Eerst voeding dan mobo dan? Etc. Ook vroeg ik mij af hoe ik Windows geïnstalleerd krijg? Van een usb stick af? En heb ik een 'dongel' nodig om aan internet te komen? BBG ftw iig maar nu? :D ik bedoel als je een ervaren bouwer bent dan heb je denk ik ook geen BBG nodig dus ik vroeg me af of er ergens een guide online staat. groet! Jan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 12:51 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Guides staan overal op youtube, dus dat is het probleem niet.

Voor kabeltjesinternet zit er gewoon een internetpoort op, voor wifi zul je denk ik een los ding nodig hebben, maar, gezien ik mijn kristallenbol uitgeleend heb aan wat beursjochies, weet ik niet welk systeem je hebt.

Welke volgorde? ligt heel erg aan de kast. Bij een ruime maakt het weinig/niks uit, bij een krappe ligt het aan waar je het snelste het minste ruimte hebt.

Maar, zo te lezen heb je wel erg weinig ervaring, dan kan ik je eigenlijk aanraden om te kijken of er niet iemand is die je wilt helpen.

People as things, that’s where it starts.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Probeer maar eerst eens je op aan te passen met wat nieuwe regels zodat het te lezen is...
Filmpjes en howto's over het bouwen van een pc zijn er meer dan genoeg te vinden.
Of jij een dongel nodig hebt? Geen idee... Wat details over je situatie zijn dan wel handig...

Fixing things to the breaking point...

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 16:22
Voor het Windows gedeelte Windows 8.1 of Windows 7

Zijn netjes installatie dvdtjes, voor een illegaal alternatief moet je niet op tweakers.net wezen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt voor de snelle reacties alvast. Ik heb een link in het topic gezet naar het systeem. Ik zal YouTube eens raadplegen. Wat ik verder bedoelde was eigenlijk: is er een internetkaart in verwerkt zodat een dongel mij draadloos internet verschaft? Er zat geloof ik geen dvdspeler bij de BBG. Hoe kan ik dan Windows installeren? Ik snap zelf dat de vragen nogal dom overkomen maar jongens niet iiedereendie de BBG leest is een superheld :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:47
Je computer heeft een ethernet aansluiting voor een bekabelde aansluiting. Je zal dus een kabel van je modem naar je computer moeten hebben wil je het internet op kunnen.

Als je via WiFi het internet op wilt heb je nog een wifi dongel nodig.

Verder raad ik ook aan je moederbord boekje door te lezen. Hier staat al veel in hoe alles aan te sluiten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:42
Linus techtips heeft een aantal mooie " how to guides "

Youtube - Linus techtips

[ Voor 78% gewijzigd door drxzeeh op 12-03-2015 13:02 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:56:
Ik snap zelf dat de vragen nogal dom overkomen maar jongens niet iiedereendie de BBG leest is een superheld :)
Echter verwachten we wel enige eigen inzet op het forum. Een vraag posten zonder blijk van goed onderzoek van jouw kant is niet de bedoeling. Dit topic gaat dus ook op slot. Lees je goed in, er zijn werkelijk honderden geschreven en gefilmde guides te vinden. Wellicht niet exact dezelfde onderdelen, maar een computer bouwen komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer.

Mocht je nou onderweg ergens op stuiten waar je écht niet uitkomt, open dan een nieuw topic, leg daarin uit wat je probleem is en nog belangrijker, wat je allemaal gevonden hebt, maar blijkbaar niet werkt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.