Witmarge bij quotes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wij kregen een TR van Raider095 met daarin onderstaande tekst..

Wie gaat er over de opmaak van dit forum? Wat mij al een tijdje irriteert is de margin boven een citaat. In de door mij gerapporteerde posting staan meerdere citaten, steeds staat er geen witruimte boven "quote:" terwijl ik daar toch minimaal 1 regen zou verwachten om eea leesbaarder te houden. Volgens mij is dit eenvoudig op te lossen met een CSS margin-top. Zouden jullie hier eens naar kunnen kijken?

Raider095 in "4G van KPN: klaar voor de toekomst"

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zullen we dat eens bij de devvers neergooien? :P

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nou vooruit.... :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik irriteer mij er ook regelmatig aan. Als je 3 witregels om een quote doet, dan werkt dat niet. De parser haalt de <br> code weg.
Dit is bijvoorbeeld met 3 witregels er tussen.
En dit 2.

En dan met gewone tekst.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Ok, fair enough :) Omdat het zo'n mega wijziging was heb ik het net alvast doorgevoerd. Staat met de volgende release live. Dan zit er 15px margin boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11

Fiber

Beaches are for storming.

Goed bezig!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Inspector schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:25:
Ok, fair enough :) Omdat het zo'n mega wijziging was heb ik het net alvast doorgevoerd. Staat met de volgende release live. Dan zit er 15px margin boven.
Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Inspector schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:25:
Krijg je dan geen overbodige witruimte als de quote bovenaan staat?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
crisp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Krijg je dan geen overbodige witruimte als de quote bovenaan staat?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er overigens een reden waarom newlines worden weggelaten door de parser, zoals ik als voorbeeld toonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
Is er overigens een reden waarom newlines worden weggelaten door de parser, zoals ik als voorbeeld toonde?
De parser probeert overbodige whitespace om 'blokken' te voorkomen door newlines te strippen. Om toch voor iets marge te zorgen kan zoals hier CSS gebruikt worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hero of Time schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:15:
Ik irriteer mij er ook regelmatig aan.
*criiiinge!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
crisp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:33:
De parser probeert overbodige whitespace om 'blokken' te voorkomen door newlines te strippen. Om toch voor iets marge te zorgen kan zoals hier CSS gebruikt worden.
Je kunt overbodige whitespace ook strippen door alleen dubbele whitespace te strippen. Overigens vraag ik mij ook af wat de meerwaarde is van de tekst "quote:" boven een citaat. Je ziet immers al dat het een citaat is en desnoods kan deze tekst in het kader zelf worden weergegeven. Scheelt toch weer een regeltje dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Leuk en aardig, maar dat mislukt dus ook regelmatig. Het werkt alleen als je iets speciaals er tussen hebt, zoals en quote. Maar als ik nu 10 witregels hieronder zou zetten en dan een punt, wordt dat gewoon zo weergegeven. De parser is dus niet echt consistent, als het iig altijd probeert om overbodige whitespaces te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Raider095 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:09:
[...]

Je kunt overbodige whitespace ook strippen door alleen dubbele whitespace te strippen. Overigens vraag ik mij ook af wat de meerwaarde is van de tekst "quote:" boven een citaat. Je ziet immers al dat het een citaat is en desnoods kan deze tekst in het kader zelf worden weergegeven. Scheelt toch weer een regeltje dacht ik zo :)
Eens, door de tekst 'x schreef op datum @ tijd' is het al volledig duidelijk dat het een quote betreft. Lijkt me niet nodig om dit er nog eens bij te zetten. Niet buiten het kader, niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Maar voor niet-forum quotes is dat 'quote:' stukje wel handig :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
_David_ schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:13:
Maar voor niet-forum quotes is dat 'quote:' stukje wel handig :)
Voorbeeld: er wordt een citaat geplaatst zonder dat er iets bij/boven staat. Dan nog staat het in een kader. Waar komt dat kader vandaan? Misschien denk ik te eenvoudig, maar dit kader geeft imho al aan dat het een citaat betreft.

Sorry voor misschien wat muggenziften hier en daar, maar ik draai zelf verschillende fora en heb dit soort zaken vaker tot het uiterste gefinetuned qua kaders, witmarges, CSS-spacing, afbeeldingen die in citaat automatisch als (clickable) thumbnail verschijnen, etc... Zal mijn best doen niet vervelend te worden, elk forum is anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Hero of Time schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
Ja.

die is er. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Raider095 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:22:
[...]

Voorbeeld: er wordt een citaat geplaatst zonder dat er iets bij/boven staat. Dan nog staat het in een kader. Waar komt dat kader vandaan?
Dan klik je op dikgedrukte gedeelte van de quote en weet je de bron. Als er geen link is, weet je net zoveel als nu wanneer er geen "quote" boven de tekst staat :)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 12-03-2015 21:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
naitsoezn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:36:
Dan klik je op dikgedrukte gedeelte van de quote en weet je de bron. Als er geen link is, weet je net zoveel als nu wanneer er geen "quote" boven de tekst staat :)
Wat is dan het verschil? Als er alleen "quote:" staat dan heb je ook geen bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nee, maar zonder het woordje "quote" kun je nog steeds een link toevoegen ;) Ik neem tenminste aan dat het 'link'-gedeelte niet één op één gekoppeld is aan het bestaan van het woordje "quote"? :/

Edit:
Ik heb het dus over het verschil tussen dit:
Raider095 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:43:
[...]
Wat is dan het verschil? Als er alleen "quote:" staat dan heb je ook geen bron :)
en dit:
Beide met het woordje "quote" erboven, maar de ene met een link en de ander zonder. Zou imho duidelijk genoeg moeten zijn zonder het woordje "quote" :)

@hieronder: Dan heb ik niets gezegd :X 8)7 :P

[ Voor 65% gewijzigd door naitsoezn op 12-03-2015 22:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik ben het eens met Raider095, het woordje "quote:" boven het witte blok heeft weinig meerwaarde. Het witte blok duidt inderdaad al aan dat het om een quote gaat. Laat het woord weg en dan kan je je afvragen of die extra witruimte dan nog nodig is :)

edit:
@naitsoezn: Ik denk dat je Raider095 verkeerd begrepen hebt, jullie bedoelen hetzelfde ;)

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 12-03-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Leuk en aardig, maar dat mislukt dus ook regelmatig. Het werkt alleen als je iets speciaals er tussen hebt, zoals en quote. Maar als ik nu 10 witregels hieronder zou zetten en dan een punt, wordt dat gewoon zo weergegeven. De parser is dus niet echt consistent, als het iig altijd probeert om overbodige whitespaces te voorkomen.
Meerdere newlines worden ook teruggebracht tot hooguit 2, tenzij je truukjes bezigt of [br] gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij stoort dat zodra we quoten een inhoudelijk lange message tag ontstaat. Ik wil dat zulke versimpeld worden naar PostID zonder inhoud met Tweakers wijdse terugwerkende kracht. Tevens tag inhoud optioneel laten voor zelfbepaalbare omschrijvinkjes. Ten einde datums niet te tonen als wel tijdstipjes functioneel te optionaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inside information: we hebben in deze iteratie ervoor gezorgd dat quotes een maximale hoogte krijgen en los uitgeklapt kunnen worden. Dat leek ons de mooiste oplossing :)

Intentionally left blank

Pagina: 1