"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
C++ leren doe je door te doen en jezelf in de nesten te werken en dan te zoeken hoe je er uit kan komen. Dus waarom niet iets leuks voor jezelf verzinnen en daar aan gaan werken?jayvol09 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:30:
Ik wil in mn vrije tijd mn aan mn coding skills werken, maar ik kan geen goeie oefeningen meer vinden op t web. Ik leer mezelf c++. Zelfs die universiteit courses doen zelden meer dan basic algoritmes implementeren. Soms een simpele class, of linken met een kant-en-klare precompiled library zonder dependencies.
[...]
Heb zelf veel interesse in video/image/audio processing en wiskunde.
Die MOOCs geven inderdaad vaak alleen de basis. Vanaf daar is het gewoon kwestie van zelf uitzoeken wat je wil bereiken en je daar over in te lezen. De MOOC zou je een goed genoege basis moeten geven om de verschillende verhalen/papers te kunnen begrijpen. Heb je overigens al eens gekeken naar MOOCs over computer graphics of computer vision?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik probeer nu iig de boost GIL library en zet mn compiler idd op c+11. Met alleen de STL kan ik niet veel leuks bedenken :-)
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Verwijderd
Het is net schrijven. Je krijgt je eigen handschrift. Terwijl er misschien ook goede handschriften zijn die je kan aanleren.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 08:24 ]
https://projecteuler.net/
http://www.codewars.com/
Ondersteunt veel talen, waaronder C++
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Doh verkeerd om gekekenexpor schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:38:
Coming soon: C++
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dan moet je toch wat beter nadenkenjayvol09 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 03:20:
Ik probeer nu iig de boost GIL library en zet mn compiler idd op c+11. Met alleen de STL kan ik niet veel leuks bedenken :-)
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Idd design patterns, onder andere. Zal wss binnenkort een boek ervoor halen. En ook omliggende problemen b.v. compileren van libraries die alleen een visual studio project/makefile hebben. Of commits met git mergen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:22:
Bedoel je misschien van hoe je de structuur op zet van programma's? Iet's met design patterns?
Het is net schrijven. Je krijgt je eigen handschrift. Terwijl er misschien ook goede handschriften zijn die je kan aanleren.
Ik zag dat een reddit groep (LPMC) een mentor project had gestart op github, maar dat lijkt aardig dood te zijn...
Rustacean