leuke open source voor beginners

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik wil in mn vrije tijd mn aan mn coding skills werken, maar ik kan geen goeie oefeningen meer vinden op t web. Ik leer mezelf c++. Zelfs die universiteit courses doen zelden meer dan basic algoritmes implementeren. Soms een simpele class, of linken met een kant-en-klare precompiled library zonder dependencies.

Dus nu kijk ik naar github. Maar de projecten daar zijn enorm, en de readme.txt bevat nooit iets over de structuur. Het liefst zie ik daar iets van pseudocode ofzo. Dus kan iemand iets aanbevelen dat goed is voor beginners. Een lijst met intermediate/hard oefeningen of een leuke repo? Of misschien kunnen we met wat tweakers iets beginnen.

Nb ik heb geen cs studie gedaan dus dingen met web protocolen zijn ook een barrier voor mij. Heb zelf veel interesse in video/image/audio processing en wiskunde.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
jayvol09 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:30:
Ik wil in mn vrije tijd mn aan mn coding skills werken, maar ik kan geen goeie oefeningen meer vinden op t web. Ik leer mezelf c++. Zelfs die universiteit courses doen zelden meer dan basic algoritmes implementeren. Soms een simpele class, of linken met een kant-en-klare precompiled library zonder dependencies.
[...]
Heb zelf veel interesse in video/image/audio processing en wiskunde.
C++ leren doe je door te doen en jezelf in de nesten te werken en dan te zoeken hoe je er uit kan komen. Dus waarom niet iets leuks voor jezelf verzinnen en daar aan gaan werken?
Die MOOCs geven inderdaad vaak alleen de basis. Vanaf daar is het gewoon kwestie van zelf uitzoeken wat je wil bereiken en je daar over in te lezen. De MOOC zou je een goed genoege basis moeten geven om de verschillende verhalen/papers te kunnen begrijpen. Heb je overigens al eens gekeken naar MOOCs over computer graphics of computer vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:20
Voor C++ vond ik wat Project Euler uitdagingen oplossing wel een aardige oefening. En dan jezelf 'dwingen' C++11/14 features te gebruiken waar mogelijk, zodat je modern C++ onder de knie krijgt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
Als je graag beter wil leren programmeren, dan vind ik het vaak fijn om voor jezelf een project (doel) te stellen en dit vervolgens uit te werken. De obstakels die je tegen komt overwinnen door logisch na te denken, stackoverflow, allerhande tutorials is altijd de beste les. Daarnaast is dit ook nog eens leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ja klopt. Maar in een project leer ik mn stijlfouten en krijg ik inzicht in structuur ontwerp. Zo weet ik bv weinig over de mogelijkheden om delen van een project in een andere taal te doen. Of om een class zo te defineren dat het makkelijk is uit te breiden.

Ik probeer nu iig de boost GIL library en zet mn compiler idd op c+11. Met alleen de STL kan ik niet veel leuks bedenken :-)

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je misschien van hoe je de structuur op zet van programma's? Iet's met design patterns?

Het is net schrijven. Je krijgt je eigen handschrift. Terwijl er misschien ook goede handschriften zijn die je kan aanleren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 19:13
Veel grote open source producten hebben mentored bugs, bv. Mozilla: http://www.joshmatthews.net/bugsahoy/?cpp=1&simple=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Project Euler en dan kan je de topics op google gebruiken als je er niet uitkomt, het niveau begint simpel en loopt op. Veel van de laatste problemen zijn maar door een handjevol mensen opgelost. De problemen die je moet oplossen zijn allemaal gerelateerd aan de wiskunde en logica.

https://projecteuler.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is, net als Project Euler, niet een open source project maar wel iets waarmee je mooi kunt oefenen:

http://www.codewars.com/

Ondersteunt veel talen, waaronder C++ :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 11:43
Coming soon: C++

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Voor beeldverwerking zou je eens kunnen kijken naar itk, vtk en opencv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Doh verkeerd om gekeken 8)7 My bad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:20
jayvol09 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 03:20:
Ik probeer nu iig de boost GIL library en zet mn compiler idd op c+11. Met alleen de STL kan ik niet veel leuks bedenken :-)
Dan moet je toch wat beter nadenken ;) En natuurlijk C++11/14 erbij pakken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:22:
Bedoel je misschien van hoe je de structuur op zet van programma's? Iet's met design patterns?

Het is net schrijven. Je krijgt je eigen handschrift. Terwijl er misschien ook goede handschriften zijn die je kan aanleren.
Idd design patterns, onder andere. Zal wss binnenkort een boek ervoor halen. En ook omliggende problemen b.v. compileren van libraries die alleen een visual studio project/makefile hebben. Of commits met git mergen.
Ik zag dat een reddit groep (LPMC) een mentor project had gestart op github, maar dat lijkt aardig dood te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik zou inderdaad bij gaan dragen aan een open source-project. Zelf doe ik ook wel eens mentored bugs van Mozilla, via https://twitter.com/StartMozilla. Daar staan vaak behapbare bugs, die wel een uitdaging zijn (zeker als je nog geen ervaring hebt met de Mozilla-codebase), maar toch goed te hebben (met dank aan de mentors). Zelf vind ik het daarbij leuk dat je dan ook echt iets nuttigs hebt gedaan, in plaats van een herimplementatie van een of ander algoritme voor een oefening.

Rustacean

Pagina: 1