Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.
Om één en ander compleet te maken, voeg nog even de vragen uit het CAA beleid toe. Dan weten we hoe en wat.
Daarnaast, hoe kwam je bij een Quadro uit? Die is zelden interessant. Verder, is het alleen zaak 4 schermen aan te sturen? Er zijn immers heel veel goedkope kaartjes die dat doen.
Om één en ander compleet te maken, voeg nog even de vragen uit het CAA beleid toe. Dan weten we hoe en wat.
Daarnaast, hoe kwam je bij een Quadro uit? Die is zelden interessant. Verder, is het alleen zaak 4 schermen aan te sturen? Er zijn immers heel veel goedkope kaartjes die dat doen.
Ik denk dat het voor jou het mooiste is, als je een niet te dure Eyefinity kaart van AMD koopt. Daar kun je 6 beeldschermen op aansluiten, volgens mij ondersteund elke videokaart die Eyefinity ondersteund automatisch 6 beeldschermen.
pricewatch: Powercolor R7 250 2GB GDDR5 Eyefinity 4 LP Edition UEFI
pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP
zal je hooguit 4 mini displayport>displayport kabels/opzet stukjes kopen.
pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP
zal je hooguit 4 mini displayport>displayport kabels/opzet stukjes kopen.
Ik kwam bij een HP workstation uit waarvan de specs vertelden dat je er 6 schermen op kunt aansluiten. Toen bleek dat er een HP Nvidia K620 ingestoken was. Zodoende. Maar inderdaad, het gaat puur om de noodzaak om er 4 schermen op aan te kunnen sluiten.
Blijft nog de vraag hoe je op 3 aansluitingen 4 monitoren kunt aansluiten. (2x dp 1.2, 1x DVI...). Beats me, maar ik ga wel even kijken naar die Eyefinity kaarten, thx.
Blijft nog de vraag hoe je op 3 aansluitingen 4 monitoren kunt aansluiten. (2x dp 1.2, 1x DVI...). Beats me, maar ik ga wel even kijken naar die Eyefinity kaarten, thx.
Er zijn zelfs Quadro K620 kaarten met slechts 2 aansluitingen; 1x DP 1.2 en 1x DVI-D.hansdegit schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:35:
Deze monitoren lijken op het eerste oog maar 2 monitoren aan te kunnen, maar dat is niet zo.
Je kan inderdaad maar 2 'directe' monitoren aansluiten, maar DP 1.2 biedt een optie die'Multi-Stream'' heet.
Eyefinity geeft je een waanzinnig grote desktop, alsof het één monitor betreft. Tenminste, zo begrijp ik het. Kan je evengoed de 4 monitoren op de klassieke wijze aansturen? Reden van de vraag: ik wil de positie van de start-button (ja, Windows 7....) kunnen beinvloeden. Maw: zelf kunnen bepalen op welke monitor de start button wordt geplaatst.
Dat kan, dan moet je geen eyefinity gebruiken, maar gewoon je desktop uitbreiden zoals je normaal zou doen bij een multimonitor.
Overigens kun je op een displayport ook monitoren daisychainen (als je monitor dat support), op die manier kun je meerdere monitoren aan 1 DP hangen.
Overigens kun je op een displayport ook monitoren daisychainen (als je monitor dat support), op die manier kun je meerdere monitoren aan 1 DP hangen.
Gaaf, dan gaan we maar even kaartjes scoren met 4x mini DP.
Pagina: 1