Wat basiskennis en GraKa voor 4 monitoren gezocht

Pagina: 1
Acties:

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 16:40
Voor een maat van me ben ik op zoek naar een grafische kaart die in staat is om 4 monitoren tegelijkertijd aan te sturen. Mijn oog viel op een Nvidia Quadro k620 waar volgens de specs 1x DVI, 2x DP 1.2 op zit. Nu denk ik met mijn simpele brein: "maar dat zijn toch slechts 3 aansluitingen? " Hoe krijg je daar dan 4 monitoren op aangesloten?

Er is overigens geen reden om voor Nvidia te kiezen, de harde eisen zijn:
- weinig verbruik
- 4 monitoren in full hd kunnen aansturen

Qua FPS maakt het allemaal weinig uit, het gaat om beurskoersen en grafieken; daar heb je niet iets heel krachtigs voor nodig lijkt me.

Samenvattend:
Hoe sluit ik 4 monitoren aan op die kaart?
Welke alternatieven zien jullie?

Bij voorbaat dank!

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.
Om één en ander compleet te maken, voeg nog even de vragen uit het CAA beleid toe. Dan weten we hoe en wat.

Daarnaast, hoe kwam je bij een Quadro uit? Die is zelden interessant. Verder, is het alleen zaak 4 schermen aan te sturen? Er zijn immers heel veel goedkope kaartjes die dat doen.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik denk dat het voor jou het mooiste is, als je een niet te dure Eyefinity kaart van AMD koopt. Daar kun je 6 beeldschermen op aansluiten, volgens mij ondersteund elke videokaart die Eyefinity ondersteund automatisch 6 beeldschermen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
pricewatch: Powercolor R7 250 2GB GDDR5 Eyefinity 4 LP Edition UEFI

pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP

zal je hooguit 4 mini displayport>displayport kabels/opzet stukjes kopen.

• hansdegit
Ik kwam bij een HP workstation uit waarvan de specs vertelden dat je er 6 schermen op kunt aansluiten. Toen bleek dat er een HP Nvidia K620 ingestoken was. Zodoende. Maar inderdaad, het gaat puur om de noodzaak om er 4 schermen op aan te kunnen sluiten.

Blijft nog de vraag hoe je op 3 aansluitingen 4 monitoren kunt aansluiten. (2x dp 1.2, 1x DVI...). Beats me, maar ik ga wel even kijken naar die Eyefinity kaarten, thx.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
hansdegit schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:35:
Blijft nog de vraag hoe je op 3 aansluitingen 4 monitoren kunt aansluiten. (2x dp 1.2, 1x DVI...). Beats me, maar ik ga wel even kijken naar die Eyefinity kaarten, thx.
Er zijn zelfs Quadro K620 kaarten met slechts 2 aansluitingen; 1x DP 1.2 en 1x DVI-D.
Deze monitoren lijken op het eerste oog maar 2 monitoren aan te kunnen, maar dat is niet zo.

Je kan inderdaad maar 2 'directe' monitoren aansluiten, maar DP 1.2 biedt een optie die'Multi-Stream'' heet.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• hansdegit
Eyefinity geeft je een waanzinnig grote desktop, alsof het één monitor betreft. Tenminste, zo begrijp ik het. Kan je evengoed de 4 monitoren op de klassieke wijze aansturen? Reden van de vraag: ik wil de positie van de start-button (ja, Windows 7....) kunnen beinvloeden. Maw: zelf kunnen bepalen op welke monitor de start button wordt geplaatst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan, dan moet je geen eyefinity gebruiken, maar gewoon je desktop uitbreiden zoals je normaal zou doen bij een multimonitor.

Overigens kun je op een displayport ook monitoren daisychainen (als je monitor dat support), op die manier kun je meerdere monitoren aan 1 DP hangen.

• hansdegit
Gaaf, dan gaan we maar even kaartjes scoren met 4x mini DP.

Pagina: 1