verzekeren van defect voertuig?

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-02 12:00
In november heeft iemand mijn tomos weggehaald, deze hebben ze eerst voorzien van een nieuwe laag verf en daarna gesloopt en gestald in een bos in de buurt van mijn woonplaats 8)7

de politie heeft hem gevonden en na een aantal weken mocht ik hem weer ophalen :*)

nu heb ik dus gisteren dat apparaat opgehaald maar ik heb niet meer terug gekregen als 2 wielen en wat oud ijzer. ik zal niet zeggen dat je er niets meer mee kan maar de essentiële onderdelen zoals carburateur en cilinderkop zijn helaas niet meer van de partij.

nu staat me iets bij dat ik dit "hok" MOET verzekeren omdat ik anders een bekeuring krijg, feit is dat de brommer de komende maanden niet verder komt als de schuur omdat ik als ik er überhaupt nog wat aan ga doen nog wel een aantal weken opknap werk heb.

moet ik hem nu verzekeren of schorsen of is het zo ook wel goed?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
Zit er nog een kenteken op?

Zo ja. Twee opties.

1. Schorsen
2. Verzekeren

[ Voor 50% gewijzigd door TheIbex op 12-03-2015 09:51 ]

Interpolis, glashelder!

• Reloader
de plaat fysiek is gestolen, de papieren zou ik denk ik nog wel ergens moeten hebben

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05
Schorsen als je hem niet weer rijdend wil maken binnen een tijdje. Verzekerd laten als je schadevrije jaren wil opbouwen :9
Al nemen volgens mij niet alle verzekeraars SVJ van brommers mee naar een autoverzekering.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 12-03-2015 09:55 ]

• Reloader
de verzekering is overgezet op mijn nieuwe scooter *kymco Dj (H)

maar schorsen is ongeveer net zo duur als verzekeren zie ik.. dafuq

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05
Als je dat frame niet meer wilt houden naar een handelaar ofzo brengen en zorgen dat je een vrijwaring krijgt.

Zo maar naar het oud ijzer brengen kan niet, het ding staat via de RDW nog op jouw naam.

Schorsen is meer bedoeld om het ding tijdelijk administratief uit te schakelen, bijv. als je een halfjaar op reis gaat, of als je veel moet repareren. Je mag er dan ook niet mee rijden als een voertuig geschorst is.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 12-03-2015 09:58 ]

• Reloader
Dat wist ik nog van mijn vorige frame... :(

eens bellen of er een vezekeringsmaatschappij is die mij gezien de situatie wil matsen

[ Voor 51% gewijzigd door Reloader op 12-03-2015 09:59 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:13
Ik denk dat er geen agent zal zijn die een brommer zonder cilinderkop zal bekeuren. Het is nu eerder een step dan een brommer :+. Volgens mij geldt die regel ook alleen als het voertuig vanaf de weg zichtbaar is, maar dat kan ik fout hebben.

• Reloader
heb ook het RDW even gebeld, schorsen kost tegenwoordig maar 11 euro en dan kan ik er een jaar aan klussen! dus denk dat dat de beste optie is!

allen bedankt voor de input!

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 12-03-2015 10:22 ]

Pagina: 1